  • 1. Data: 2007-06-18 20:16:46
    Temat: kto zwolniony ze składek na Fundusz Pracy?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Nie jestem pewna, czy tutaj, ale:

    Kto jest zwolniony z opłacania składek na Fundusz Pracy? (ewentualnie jeśli
    tak będzie krócej -kto musi je opłacać)? Szukałam na stronach Zusu, ale
    jakoś nie wyczytałam tego, o co mi chodzi.
    Czy osoba prowadząca jednoosobową działalność godpodarczą jest zobowiązana
    do ich opłacania?

    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2007-06-19 10:25:10
    Temat: Re: kto zwolniony ze sk?adek na Fundusz Pracy?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-06-2007 o 22:16:46 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

    > Nie jestem pewna, czy tutaj, ale:
    >
    > Kto jest zwolniony z op?acania sk?adek na Fundusz Pracy? (ewentualnie
    > je?li
    > tak b?dzie krócej -kto musi je op?acaae)? Szuka?am na stronach Zusu, ale
    > jako? nie wyczyta?am tego, o co mi chodzi.
    > Czy osoba prowadz?ca jednoosobow? dzia?alno?ae godpodarcz? jest
    > zobowi?zana
    > do ich op?acania?

    Jeśli Twój sumaryczny dochód brutto(nie jestem pewien czy dokładnie chodzi
    dochód brutto,
    przy DG chodzi o to co deklarujesz, przy umowie o pracę to co masz na
    pasku) nie przekracza
    minimalnej płacy to wtedy nie ma składek na fundusz pracy. Z tym że ZTCW
    te składki
    obciążają płatnika, co rodzi takie konsekwencje że trzeba wiedzieć gdzie
    rpacownicy dorabiają
    - dobrze mówię?