  • 1. Data: 2007-06-18 21:17:20
    Temat: sprzedaż udziałów - jak uniknąć podatku
    Od: p...@g...com

    Czy zna ktoś sposób na uniknięcie 19% podatku jaki powstaje przy
    przychodzie przy sprzedaży udziałów w spółce z o.o.?

  • 2. Data: 2007-06-19 04:40:35
    Temat: Re: sprzedaż udziałów - jak uniknąć podatku
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p...@g...com wrote:
    > Czy zna ktoś sposób na uniknięcie 19% podatku jaki powstaje przy
    > przychodzie przy sprzedaży udziałów w spółce z o.o.?

    A skad Ci się wzięło to 19%?
    Płacisz 2% z tytułu PCC i to wszystko.

    No chyba, że coś się zmieniło ...

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-06-19 07:40:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 06:40:35 +0200, Piotrek napisał(a):

> [...]

    Sprzedać za cene równą cenie zakupu. To jest 19% podatku od dochodu a nie
    od przychodu.

    > Płacisz 2% z tytułu PCC i to wszystko.

    Jeśli mnie pamięć nie myli to 1% PCC.

  • 4. Data: 2007-06-19 08:06:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 19 Jun 2007 07:40:31 +0000, jureq napisał(a):

    > Jeśli mnie pamięć nie myli to 1% PCC.

    ... i płaci to oczywiście nabywca a nie sprzedający.

  • 5. Data: 2007-06-19 11:36:55
    Od: p...@g...com

    Płaci się 19% podatku dochodowego i 1%PCC.
    Nie da rady sprzedać udziałów po cenie nabycia. Tak więc powstaje
    jakiś przychód ze sprzedaży udziałów, od którego trzeba 19% podatku
    odprowadzić.

    Pytanie jest takie - w jaki sposób można te 19% zmniejszyć.

  • 6. Data: 2007-08-08 14:47:14
    Od: p...@g...com

    Czy ma ktoś pomysł jak uniknąć tego podatku?

  • 7. Data: 2007-08-08 17:12:35
    Od: "Gabriela" <g...@w...pl>

    s.com...

    On 18 Cze, 23:17, p...@g...com wrote:
    > Czy zna ktoś sposób na uniknięcie 19% podatku jaki powstaje przy
    > przychodzie przy sprzedaży udziałów w spółce z o.o.?

    musisz sprzedać za cenę za jaką kupiłeś udziały-wtedy przychód i koszt
    bedzie równoważny
    pod warunkiem ,że nie dostałeś tych udziałów w wyniku darowizny bo wtedy nie
    ma kosztu zakupu udziałów

  • 8. Data: 2007-08-13 21:49:32
    Od: p...@g...com

    Niestety żadna z opcji nie wchodzi w grę. Nie mogę sprzedać po cenie
    nominalnej. Chodzi o to, że zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    podatek ten powinno się zapłacić. Ja szukam doradcy, który pomógłby mo
    uniknąć tego podatku, bądź pomógł zmniejszyć jego wysokość....

  • 9. Data: 2007-08-28 20:36:23
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podatek ten powinno się zapłacić. Ja szukam doradcy, który pomógłby mo
    > uniknąć tego podatku, bądź pomógł zmniejszyć jego wysokość....

    Opodatkowaniu podlega dochód a nie przychód. Jeśli więc masz jakieś koszty
    nabycia - to możesz zmniejszyć podatek. Jeśli nie masz - to ; może warto
    pomyśleć o innych "formach" zbycia (przejęcia)udziałów implikujacych koszty ?

    Pzdr - Kriss

  • 10. Data: 2007-12-08 04:41:38
    Od: "Netx [ NetxLabs Innovations ]" <n...@p...onet.pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    > podatek ten powinno się zapłacić. Ja szukam doradcy, który pomógłby mo
    > uniknąć tego podatku, bądź pomógł zmniejszyć jego wysokość....

    Witam,

    wnieś aportem do jakiejś spółki w kraju, w którym nie ma podatku
    kapitałowego i już.

    pozdrawiam,
    N.