  • 1. Data: 2004-08-26 19:16:58
    Temat: Autokomis i drugi raz akcyza...
    Od: "Cobaltus" <s...@s...pl>

    Witam serdecznie

    Jest taka sytuacja ze w autokomisie sa do sprzedazy nowo sprowadzone auta z
    gotowymi dokumentacjami do rejestracji, czyli zaplacona akcyza, zalatwiony
    US, tlumaczenia itd. Auta oczywiscie z "czerwonymi" probnymi tablicami
    niemieckimi lub bez bo sprowadzone na lawecie. Do tej pory bylo tak, ze
    klient komisu po transakcji z komisantem udawal sie z kompletna dokumentacja
    do wydzialu komunikacji w swojej miejscowosci i tam juz rejestrowal na
    siebie jako pierwszego wlasciciela w Polsce.
    I teraz sedno sprawy - wczoraj dowiedzialem sie od ksiegowej ktora to
    rozmawiala z US, ze nalezy zaplacic drugi raz akcyze jezeli auto przyjete do
    komisu nie bylo zarejestrowane w Polsce ! Szok!
    Czy tu jest jakas pomrocznosc jasna, bo nie wydaje mi sie to prawda, a
    logiki tu ani kszty nie ma !?
    Wie ktos cos w tym temacie?

    Z gory dzieki
    Cobaltus

  • 2. Data: 2004-08-26 20:18:06
    Temat: Re: Autokomis i drugi raz akcyza...
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    do
    > komisu nie bylo zarejestrowane w Polsce !
    Należy akcyzę _dopłacić_ w przypadku zwiększenia wartości pojazdu.
    Darek

  • 3. Data: 2004-08-27 14:47:02
    Od: "maro" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Cobaltus" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ........ ani logiki tu ani kszty nie ma !?

    zgadza się ... ale (jak to powiedział mi urzędnik) żyjemy w Polsce...

    Poczytaj tutaj:
    http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?pa
    th=gs\919&file=mb_2169.xml

    pzdr
    maro

  • 4. Data: 2004-08-27 20:08:10
    Od: "Cobaltus" <s...@s...pl>

    > Poczytaj tutaj:

    http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?pa
    th=gs\919&file=mb_2169.xml

    Ale jaja - w tym za przeproszeniem zasranym kraju poza zaplata dochodowego i
    vatu od narzutu autokomisu jeszcze musi starczyc na akcyze. Zostanie
    20%....szok.

    Dzieki
    Cobaltus