  • 1. Data: 2004-08-26 20:46:00
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "Ewela" <g...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Pracodawca zaproponował mi pracę (biuro tłumaczeń) w formie umowy o dzieło. Od
    razu przyznaję bez bicia, że kompletnie się na tym nie znam :) W związku z tym
    chciałabym się cokolwiek dowiedzieć na temat takiej umowy. Czy będę musiała
    odprowadzać jakieś podatki/opłaty itp itd? Mam rozumieć, że taką umowę
    podpisuje się przed czy po wykonaniu przezemnie tłumaczenia?

    Bardzo proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    Ewela

  • 2. Data: 2004-08-26 22:08:56
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, Ewela wrote:

    >+ Dzień dobry,
    >+
    >+ Pracodawca zaproponował mi pracę (biuro tłumaczeń) w formie umowy o dzieło.

    Ustalmy czy piszesz to co myślisz: twój *pracodawca* (czyli ktoś, kto
    zatrudnia cię na umowę *o pracę*) dodatkowo chce ci powierzyć "dzieło" ?
    Sprawa jest istotna: ZUS...
    [...]
    >+ chciałabym się cokolwiek dowiedzieć na temat takiej umowy. Czy będę musiała
    >+ odprowadzać jakieś podatki/opłaty itp itd?

    Nie, wykażesz je na rachunku (jak znam życie, to księgowa ci podsunie
    pod nos gotowy "papier" mimo że jego sporządzenie to TWÓJ obowiązek !)
    i zamawiający "w imieniu oraz na rzecz Skarbu Państwa" złupi z twojego
    wynagrodzenia należne podatki (i ew. ZUS) które wykazałaś - najpierw
    sprawdzając czy na rachunku nie wykazałaś na mało :)

    >+ Mam rozumieć, że taką umowę
    >+ podpisuje się przed czy po wykonaniu przezemnie tłumaczenia?

    Yh... jakby ci to powiedzieć... jak chesz mieć dowód, że ci jakieś
    pieniądze obiecywano to UMOWĘ należy mieć PRZED.
    Natomiast podstawą wypłaty jest RACHUNEK który wystawia się "PO" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-27 07:06:30
    Od: g...@b...pl

    > Ustalmy czy piszesz to co myślisz: twój *pracodawca* (czyli ktoś, kto
    > zatrudnia cię na umowę *o pracę*) dodatkowo chce ci powierzyć "dzieło" ?
    > Sprawa jest istotna: ZUS...

    Mówię o osobie, która zaproponowała mi pracę na umowę o dzieło. Więc narazie
    nic wspólneog z tym człowiekiem nei mam:)

  • 4. Data: 2004-08-27 07:43:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004 g...@b...pl wrote:
    [...]
    >+ Mówię o osobie, która zaproponowała mi pracę na umowę o dzieło.

    Nie "pracę" a "wykonanie" (dzieła) i nie "pracodawca" a "zamawiający" :)
    No chyba że koniecznie chcesz napisać coś o "pracy" co wpadnie
    w łapki ZUSowi i mieć do czynienia z wyjaśnianiem "dlaczego składek
    nie odprowadzono" :]
    Przykłady rozliczenia umowy o dzieło znajdziesz - spróbuj groups.google,
    zresztą nie wiemy czy masz jakieś "udokumentowane koszty" większe niż
    przysługujące 20% ryczałtu kosztów :)

    >+ Więc narazie nic wspólneog z tym człowiekiem nei mam:)

    To unikaj pojęć które mają "praca" w nazwie !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-08-27 09:27:11
    Od: g...@b...pl

    hehe...
    obiecuję, że już nie będę posługiwać się nazwą pracodawca" :) a po comi jakieś
    problemy z Zusikiem?? ;-)

    Dzięki za odpowiedź. Jeśli będę miała jeszcze jakieś niejasności to z
    pewnością się zapytam :)

    Miłego dnia

    Ewela