  • 1. Data: 2010-05-28 12:28:31
    Temat: Automaty na monety - jak rozliczać
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mam pytanie.... jak rozlicza sie takie automaty wrzutowe jak np. automaty
    do kawy, do napojow w puszkach itd?
    chce zamontowac u siebie kopiarkę samoobsługową właśnie z automatem
    wrzutowym ale nie mam pojecia jak to rozliczac. paragonu klient nie
    dostanie, faktury tez nie....

    ktos ma pomysł jak to winno się zrobić? na podstawie notatek i oswiadczen ze
    wyjeto tyle a tyle?

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-05-29 09:29:07
    Temat: Re: Automaty na monety - jak rozliczać
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2010, Michał Gut wrote:

> [...]
    > tez nie....
    >
    > ktos ma pomysł jak to winno się zrobić? na podstawie notatek i oswiadczen ze

    Jak chodzi o VAT, to w ustawie:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0
    ...jest opisany moment obowiązku podatkowego (art.19.17). Ale formy
    dokumentowania ("komisja" albo cóś?) nie znam, na mój gust nie ma
    dodatkowych wymogów.
    Zwolnienie z kasy rejestrującej jest w pozycji 40 załącznika:

    Na mój rozum w niczym to się nie różni od innych przypadków "sprzedaży
    nie dokumentowanej fakturami" - ewidencjonowanie do KPiR jak w par.8:
    ...jeśli nie chce się wpisywać za każdym razem do KPiR (znaczy można
    prowadzić osobną ewidencję sprzedaży, to mam na myśli - i na podstawie
    p.4 może to być ta sama ewidencja co do VAT).

    A "zwykły" paragon lub fakturę można klientowi dać - a jak chce,
    to nawet trzeba :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-05-29 20:29:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak zwykle pełna i kompetentna odpowiedz.... dziekuje bardzo!

  • 4. Data: 2010-06-01 12:05:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 May 2010, Michał Gut wrote:

    > jak zwykle pełna

    W żadnym razie - zastrzegałem, że nie wiem czy są przepisy szczegółowe
    co do "spisywania" :), tylko sądzę że nie ma (bo i po co, w zasadzie
    od sprzedaży na targu to się nie różni, ale co sobie minister
    o tym myśli to nie wiem).

    pzdr, Gotfryd