  • 1. Data: 2010-05-27 10:24:06
    Temat: [prasówka] abonamenty medyczne stanowią nieodpłatne świadczenie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jakoś tak przeszło bez echa ...

    click --> http://tinyurl.com/abonament-medyczny

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-05-27 14:31:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2010 o 12:24:06 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Jakoś tak przeszło bez echa ...
    >
    > click --> http://tinyurl.com/abonament-medyczny

    Jak to kiedyś przeczytałem - upadnie kraj w którym Sąd Najwyższy debatuje
    nad właściwością miejscową,
    można by to odnieść do tych nieszczęsnych abonamentów
    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-05-28 07:35:37
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Jakoś tak przeszło bez echa ...
    >
    > click --> http://tinyurl.com/abonament-medyczny

    Dla mnie to jakaś paranoja.
    Idąc tokiem myślenia, które zaprezentował NSA, można by całą rzecz
    sprowadzić do takiego na przykład absurdu: niech pracodawca, który
    wynagradza pracowników w systemie akordowym, oszacuje, ile taki pracownik
    *mógłby* u niego maksymalnie zarobić. I niech taką kwotę mu opodatkuje.

    Czekam z niecierpliwością na uzasadnienie, choć domyślam się, czego mogę się
    spodziewać...

    Pozdr,
    m.w.

  • 4. Data: 2010-05-28 08:50:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-28 09:35, my way wrote:
    > Dla mnie to jakaś paranoja.
    > [...]

    Abstrahując od sensowności tej uchwały, jest tam wskazane proste
    rozwiązanie.

    Składasz mianowicie pracodawcy oświadczenie, że rezygnujesz z
    korzystania z abonamentu medycznego.

    Wtedy nawet jeśli wartość abonamentu została uwzględniona w PIT-11 to
    została tam uwzględniona przez pomyłkę a co za tym idzie nie masz
    obowiązku wykazywać jej w PIT-37, czy co tam wypełniasz.

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-05-28 09:00:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-05-2010 o 10:50:17 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Abstrahując od sensowności tej uchwały, jest tam wskazane proste
    > rozwiązanie.

    Wszystkie rozwiązania są proste z osobna, tylko jak się już zrobi kumulacja
    to potem trzeba sztabu prawników żeby cokolwiek poprowadzić.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-05-28 09:21:54
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Abstrahując od sensowności tej uchwały, jest tam wskazane proste
    > rozwiązanie.

    > Składasz mianowicie pracodawcy oświadczenie, że rezygnujesz z korzystania
    > z abonamentu medycznego.

    To jest rozwiązanie dla tych, którzy zgadzają się z argumentacją Sądu. Ja
    się nie zgadzam ;)
    Zapłacę podatek tylko od tych świadczeń, z których rzeczywiście skorzystam.
    A ponieważ przy ryczałcie nikt nie jest w stanie tego wycenić, nie zapłacę
    ani grosza :)

    > Wtedy nawet jeśli wartość abonamentu została uwzględniona w PIT-11 to
    > została tam uwzględniona przez pomyłkę a co za tym idzie nie masz
    > obowiązku wykazywać jej w PIT-37, czy co tam wypełniasz.

    powinno być: "zostanie"

    pozdr,
    m.w.

  • 7. Data: 2010-05-28 09:31:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-28 11:21, my way wrote:
> [...]
    > A ponieważ przy ryczałcie nikt nie jest w stanie tego wycenić, nie zapłacę

    Mając na uwadze, że to była uchwała NSA w składzie siedmiu sędziów to
    życzę powodzenia w kopaniu się z koniem, ale sukcesu to raczej nie wróżę.

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-05-28 09:34:33
    Temat: Re: [pras?wka] abonamenty medyczne stanowi? nieodp?atne ?wiadczenie
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-28 11:21, my way pisze:

    > Zap?ac? podatek tylko od tych ?wiadcze?, z kt?rych rzeczywi?cie skorzystam.
    > A poniewa? przy rycza?cie nikt nie jest w stanie tego wyceni?, nie zap?ac?
    > ani grosza :)

    Tak?

    A to taki problem dowiedzieć się ile na rynku kosztuje usługa z jakiej
    skorzystałeś i opodatkować Cię na ogólnych zasadach (jak za otrzymane
    nieodpłatnie [sam piszesz że zapłacisz 0 zł] świadczenie)? ;)

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-05-28 09:43:20
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > skorzystałeś i opodatkować Cię na ogólnych zasadach (jak za otrzymane
    > nieodpłatnie [sam piszesz że zapłacisz 0 zł] świadczenie)? ;)

    Ok, cofam swoje ostatnie zdanie. Za szybko napisałam. Zapłacę podatek, ale
    wyłącznie od tych usług, z których skorzystałam. A postępując zgodnie z
    wyrokiem, powinnam się opodatkować również wtedy, gdy nawet nie przekroczę
    drzwi przychodni. Z tym się nie zgadzam.

    Pozdr,
    m.w.

  • 10. Data: 2010-05-28 09:46:14
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Mając na uwadze, że to była uchwała NSA w składzie siedmiu sędziów to
    > życzę powodzenia w kopaniu się z koniem, ale sukcesu to raczej nie wróżę.

    Nikt nie opłaca za mnie abonamentu, teoretyzuję tu sobie tylko.
    Ale gdyby dotyczyła mnie ta sytuacja, to kto wie...

    Pozdr,
    m.w.