  • 1. Data: 2010-05-27 20:29:36
    Temat: ZUS - zawiadomienie o zajęciu prawa majątkowego
    Od: "news.gazeta" <m...@g...pl>

    Witam
    Dostałem z ZUS pismo w nagłówku pisze: ZAWIADOMIENIE O ZAJęCIU PRAWA
    MAJąTKOWEGO STANOWIąCEGO WIERZYTELNOść Z RACHUNKU BANKOWEGO U DłUżNIKA
    ZAJęTEJ WIERZYTELNOśCI BęDąCEGO BANKIEM.

    Dzwoniłem do ZUS i powiedzieli mi że sprawa dotyczy upomnienia z 2005
    roku. Odnalazłem to upomnienie i okazuje się że zapłaciłem kwoty które
    były ram podane ale bez odsetek. Teraz ZUS sobie przypomniał o tym i
    przysłał takie pismo a w nim tamte odsetki plus nowe odsetki.

    Co ciekawe otrzymał to zawiadomienie również bank, w którym NIE POSIADAM
    konta ale jest to bank z mojej miejscowości więc pewnie dlatego tam
    wysłali pismo. Mam konto w innym banku ale jest tam kwota ok 60zł, a ZUS
    chce ściągnąć 1300zł.

    Co z tym zrobić?

  • 2. Data: 2010-05-27 21:00:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2010 o 22:29:36 news.gazeta <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > konta ale jest to bank z mojej miejscowości więc pewnie dlatego tam
    > wysłali pismo. Mam konto w innym banku ale jest tam kwota ok 60zł, a ZUS

    Zapłacić ?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-05-27 21:58:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.vddtyrmbl60ql1@unk>:

    > Zapłacić ?

    Tylko ile? Jakoś mi te odsetki od odsetek nie pasują.
    No i jeszcze jest kwestia niezgłoszenia zmiany danych w ZUS, o raportach za
    wprowadzanie substancji do środowiska nie wspominając ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-05-27 22:22:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-05-2010 o 23:58:02 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > za
    > wprowadzanie substancji do środowiska nie wspominając ;-)

    Zastanawiałem się nad ripostą ale jutro muszę wcześnie wstać :)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-05-28 03:33:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Tylko ile? Jakoś mi te odsetki od odsetek nie pasują.
    > No i jeszcze jest kwestia niezgłoszenia zmiany danych w ZUS, o raportach za
    > wprowadzanie substancji do środowiska nie wspominając ;-)

    To lepiej, żeby ci te odsetki pasowały, bo bez odsetek może wyjść dużo
    więcej.

  • 6. Data: 2010-05-28 06:13:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 27-05-2010 23:58, 'Tom N' pisze:

    > Tylko ile? Jakoś mi te odsetki od odsetek nie pasują.
    > No i jeszcze jest kwestia niezgłoszenia zmiany danych w ZUS, o raportach za
    > wprowadzanie substancji do środowiska nie wspominając ;-)

    To nie są odsetki do odsetek. Po prostu byłeś ZUSowi winien powiedzmy
    100zł za składki plus 50zł odsetek. Zapłaciłeś 100zł, wpłata jest
    księgowana NAJPIERW na odsetki czyli zapłaciłeś tylko 950zł sładek. Od
    reszty należności głównej dalej lecą odsetki.
    Tak to działa.

    I nie, nie możesz takich wistów robić z kontrahentami, to jest zasada
    dotycząca należności budżetowych i równoważnych.

    Tak, to strasznie niesprawiedliwe, normalnie faszyzm...

    Nie, ZUS nie ma obowiązku informowania Cię jak rozlicza wpłaty.

    (chyba antycypowałam wszystkie możliwe reakcje)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-05-28 06:58:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:4bff5eff$0$2596$65785112@news.neostrada.pl>:

    > To nie są odsetki do odsetek.
    [...]
    > I nie, nie możesz takich wistów robić z kontrahentami

    Kiedy się to zmieniło, bo w 2002 SN napisał, że można.

    [...]
    > (chyba antycypowałam wszystkie możliwe reakcje)

    Widać niepotrzebnie skasowałem w poprzedniej wiadomości zdanie: Tak, wiem,
    że wpłaty w pierwszej kolejności mogą być zaliczane są na poczet odsetek.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-05-28 07:11:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-05-2010 08:58, 'Tom N' pisze:

    > [...]
    >
    > Kiedy się to zmieniło, bo w 2002 SN napisał, że można.

    Podaj linka do tego wyroku. Na pewno napisał, że można zaliczyć przelw
    na inną należność niż wskazana pzrez dłużnika?

    Hint: wyrok SN to jest argument a nie podstawa prawna.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-05-28 07:23:47
    Od: "news.gazeta" <m...@g...pl>

    > Zapłacić ?

    Dobrze. Ale nie posiadam żadnych dochodów, miałem kiedyś działalność ale
    zlikwodowałem, zasiłek już się skończył.
    Może jakieś raty, jeśli tak to na jaki okres?
    Jak to w ZUSie załatwić?

  • 10. Data: 2010-05-28 07:34:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:4bff6c9e$0$2587$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Podaj linka do tego wyroku.

    Podam Ci nawet link do treści:
    <http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wy
    rok;sn;izba;cywilna,ic,iii,ckn,548,00,4899,orzeczeni
    e.html>

    > Na pewno napisał, że można zaliczyć przelw
    > na inną należność niż wskazana pzrez dłużnika?

    A dyskusja jest o wielu długach, czy o zaliczaniu wpłaty w pierwszej
    kolejności na zaległe odsetki?

    " W dniu 11 sierpnia 1997 r. pozwana przystąpiła do spłaty długów i do dnia
    9 grudnia 1997 r. sukcesywnie przekazywała powodowi określone sumy
    pieniężne, wskazując każdorazowo numer faktury, której dotyczy zapłata.
    Kwoty przekazywane przez pozwaną na poczet długu objętego oznaczoną fakturą
    powód zaliczał na odsetki za opóźnienie w spełnieniu świadczenia
    wynikającego z tej faktury, a resztę na należność główną"

    > Hint: wyrok SN to jest argument a nie podstawa prawna.

    W wyroku znajdziesz podstawy prawne.
    I będę wdzięczny, jeśli odpowiesz na pytanie, które zadałem (^^^^).

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]