  • 1. Data: 2004-08-16 12:16:16
    Temat: BANKOWE ROZNICE KURSOWE - OSTATNI RAZ
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Wplywa na konto 100 USD po kursie kupna 4,00 PLN
    Wyplywa z konta 100 USD po kursie sprzedazy 4,50 PLN
    Zgodnie z art 14 ust1 pkt 1b przychod powinien byc liczony jako 100*4 -
    100*4,50 = -50
    Czyli ujemka roznica kursowa powinna byc kosztem?? Czy dobrze to licze??

    Adam

  • 2. Data: 2004-08-16 12:20:38
    Temat: Re: BANKOWE ROZNICE KURSOWE - OSTATNI RAZ
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Adamski,

    W Twoim liście datowanym 16 sierpnia 2004 (14:16:16) można przeczytać:
> [...]
    A> 100*4,50 = -50
    A> Czyli ujemka roznica kursowa powinna byc kosztem?? Czy dobrze to licze??

    w przypadku który podałeś, to masz raczej przychód, skoro
    wpłynęło 100 x 4 = 400 zł a wypłacono 100 x 4,5 = 450 zł
    50 zł do przodu.
    Chyba że się mylę...

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2004-08-16 13:12:51
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > w przypadku który podałeś, to masz raczej przychód, skoro
    > wpłynęło 100 x 4 = 400 zł a wypłacono 100 x 4,5 = 450 zł
    > 50 zł do przodu.
    > Chyba że się mylę...

    No tu mam problem, bo:
    "1b. Przychody z tytułu różnic kursowych od własnych środków lub wartości
    pieniężnych w walutach obcych związanych z działalnością gospodarczą ustala
    się jako różnicę między wartością tych środków obliczoną przy zastosowaniu
    kursu kupna walut z dnia faktycznego otrzymania przychodu oraz kursu kupna
    walut z dnia ich otrzymania albo kursu sprzedaży z dnia nabycia walut,
    ogłaszanego odpowiednio przez bank, z którego usług korzystał podatnik"

    Z tego wynika, ze roznica miedzy kursem kupna a kursem sprzedazy jest
    ujemna, a pkt 1b mowi o przychodzie stad mi wyszlo ze to jest koszt. I tez
    nie wiem czy jest to koszt czy raczej korekta przychodu?

    Adam

  • 4. Data: 2004-08-16 13:12:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:

> [...]
    > ujemna, a pkt 1b mowi o przychodzie stad mi wyszlo ze to jest koszt. I tez
    > nie wiem czy jest to koszt czy raczej korekta przychodu?

    Korekta przychodu.
    Tak mnie przynajmniej uczyli, tak robię i biegli to akceptują bez
    zastrzeżeń.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-08-16 13:29:30
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Korekta przychodu.
    > Tak mnie przynajmniej uczyli, tak robię i biegli to akceptują bez
    > zastrzeżeń.

    Ale czy dobrze kombinuje z tymi kursami kupna i sprzedazy?? Faktycznie tak
    jest??Najczesciej bedzie to korekra przychodu ze znakiem "-"
    Adam

  • 6. Data: 2004-08-30 17:16:51
    Od: "rafaello" <r...@w...pl>

    należy jeszcze wziąc pod uwage czy waluta została kupiona (liczymy różnicę
    kursu nabycia z dnia wypłaty do kursu sprzedaży z dnia zakupu) czy tez
    wpłyneła jako zapłata za nalezności (liczymy różnice mdz kursami nabycia z
    dnia wpływu i z dnia wypłaty).