  • 1. Data: 2002-10-16 23:07:46
    Temat: Bagienko
    Od: "PeTe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    wpakowałem się niechcący w małe bagienko i chcę wiedzieć na co się
    przygotować.

    W '99 założyłem sobie DG, dorabiam jako administrator sieci komputerowych i
    programista baz danych, czasami niestety zajmowałem się instalatorstwem
    sieciowym. Niestety bo dokonywałem wówczas zakupów w zaprzyjaźnionej firmie
    komputerowej (jednej z większych w okolicy). Niestety okazało się iż przez
    poprzedni rok pracownik tej firmy który mnie w 90 % obsługiwał wyciął firmie
    numer na piękne pieniądze. Opchnął w lewym obiegu pół magazynu firmy +
    prowdził sobie własną działalnośc polegającą na zakupie u dostawcoów i
    sprzedaży, przy czym faktury wystawiał wirtualne. Sprawa wyszła przy okazji
    inwentaryzacji i ostatecznie przez głupią wpadkę bo zjawił się gość który
    kupił komputer właśnie w sposób "wirtualny" w sensie księgowym domagając się
    faktury która miała być dla niego przygotowana do odliczenia w PIT i nadział
    się na uczciwszą część sklepu. Sprawdziłem wszystkie moje faktury w tamtej
    firmie - część wogóle nie istnieje a część istnieje tylko z tą różnicą że na
    mojej figuruje sprzęt sieciowy za 1500 - 2000 zł a na fakturach w systemie
    księgowym firmy jest paczka dyskietek za 30 zł .

    Faktury z opisywanej firmy mam oczywiście podpisane i WIDZIAŁEM 2 kopie w
    momencie podpisywania.
    Nawet mnie to bawiło do momentu kiedy nie oglądnąłem w TV programu w którym
    US złoił jakiegoś biedaka za to że gość mu wybudował dom, wystawił na to
    fakturę, której sam nigdy nie ujawnił. Kobieta z MF tłumaczyła że taka
    konstrukcja prawa gwarantuje wzajemne pilnowanie się.

    Sprawa w obecnej chwili jest w prokuraturze a PG po kolei prosi na rozmowy
    współpracowników mojego "przedsiębiorczego" znajomego.

    Reasumując - czego się mogę spodziewać i na co powinienem się przygotować.
    Podejrzewam że US poleci z kontrolami krzyżowymi - jak to wygląda bo dzięki
    bogu dotychczas mnie to omijało?? I ostatnie pytanie czy wg. was będą
    grzebać głębiej niż w poprzednim roku? Nie ukrywam że pierwszy rok
    działalności to okres o którym chciałbym jak najszybciej zapomnieć
    :-))))))))

    Pozdrowionka
    PeTe

  • 2. Data: 2002-10-17 10:20:59
    Temat: Re: Bagienko
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, PeTe wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ wpakowałem się niechcący w małe bagienko i chcę wiedzieć na co się
    >+ przygotować.
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Faktury z opisywanej firmy mam oczywiście podpisane i WIDZIAŁEM 2 kopie w

    Nie ma znaczenia :(

    Poczytaj:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&safe=off&th=d749617968b32d05&rnum=1

    [...]
> [...]
    >+
    >+ Reasumując - czego się mogę spodziewać i na co powinienem się przygotować.

    Na pewno na zwrot VATu - z odsetkami. Jak ze trzy lata temu
    to wychodzi tak *2...

    Powidzcie mi, czy w takim przypadku są szanse dochodzenia
    odszkodowania od tamtej firmy ?
    Bo w teorii można na pewno ścigać owego "szpencjalistę",
    ale... podejrzewam że będą kłopoty z efektami :[
    Kamieniołomy polikwidowano...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-17 10:45:57
    Od: "PeTe" <p...@p...onet.pl>

    > Nie ma znaczenia :(

    > Nie ma znaczenia :(

    No tak, ale jak wejde do firmy i powiem - prosze mi pokazać wpis w KPiR że
    Państwo rozliczyli fakturę - odpowiedź będzie jedna " Tu nie apteka, leki na
    nerwy przepisuje psychiatra, a młotki do wybijania z głowy głupot sprzedają
    w metalowym.." :-)))))

    > Na pewno na zwrot VATu - z odsetkami. Jak ze trzy lata temu
    > to wychodzi tak *2...

    Czyli - Sprawa jest w prokuraturze od kwietnia, US jeszcze się nie
    pofatygował, znajdą mi faktury w przyszłym roku na wiosne a odsetki lecą
    ...... Z kolei wpłacenie tego z własnej inicjatywy jest troche frajerskie,
    no i nie wiem jak by US zareagował - "Wpłata z tytułu przekrętu w firmie X"
    :-)))

    Polska to piękny kraj...... Ale na budowę skansenów regionalnych ...... ;-)

    Pozdrowionka
    PeTe

  • 4. Data: 2002-10-17 12:01:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, PeTe wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nerwy przepisuje psychiatra, a młotki do wybijania z głowy głupot sprzedają

    Czytałeś wątki z grupy z googla ?
    Tam był pomysł z pytaniem w US kontrahenta. Oczywiście kontrahenci
    będą ci wdzięczni jak jasny gwint za każdą kontrolę ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-17 21:31:13
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > Tam był pomysł z pytaniem w US kontrahenta. Oczywiście kontrahenci
    > będą ci wdzięczni jak jasny gwint za każdą kontrolę ;>

    Witam wszystkich. Pytanie do US o to czy kontrahent jest wiarygodny czy nie
    mija się z celem. Takie zapytanie kosztuje 5 zł. a w zamian po długim
    oczekiwaniu nie dostaje się nic. Tnz dostaje się - informacje że Urząd nie
    może odpowiedziec na takie pytanie. W efekcie poza wydaniem kasy na papier i
    opłatę skarbową nic w zamian się nie otrzymuje. Nie mozna się tez podeprzeć
    takim pismem w razie kłopotów.
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 6. Data: 2002-10-17 22:42:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Bogdan Al. wrote:
    [...]
    >+ > Tam był pomysł z pytaniem w US kontrahenta.
    [...]
    >+ Witam wszystkich. Pytanie do US o to czy kontrahent jest wiarygodny czy nie
    >+ mija się z celem.

    Proponowane pytanie nie było o "warygodność kontrahenta" tylko
    "czy faktura nr. XYZ/2001 wystawiona przez ABCDE została
    zaksięgowana u FGHIJ".
    Pomysł nie był mój i nie wiem czy działa :) sygnalizuję że to
    była właśnie idea. *Jeśliby* działało, to przy podejrzeniach
    "ds. kontrahenta" :] i kwotach rzędu "dziesiąt tysięcy i wyżej"
    niejeden by to 5 zł odżałował. Tylko utraty kontrahenta nie ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-18 21:19:11
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Wiatam. Zapytanie o kontrhenta czy o fakturę nie robi żadnej róznicy. W obu
    przypadkach odpowiedź US jest taka sama, tzn że nie mogą na takie pytanie
    odpowiedzieć.
    Pozdrawiam
    Bogdan Al.
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 8. Data: 2002-10-19 08:21:17
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Powinno to wyglądać inaczej. Jeżeli każdy biorący faktury na koniec miesiąca
    wysłałby do US zestawienie komu sprzedał, z prośbą o określenie czy taki
    sprzedawca ujął to w rejestrze sprzedaży, to US mając tak duzo materiału do
    przerobienia albo wypiąłby się na to albo odpowiedziałby zbywająco albo
    wcale. Takie pismo byłoby dla Sadu odpowiednim dowodem, że podatnik
    wyczerpał wszystkie możliwości aby sprawdzić, czy słusznie odlicza sobie
    VAT.
    Stasiek

  • 9. Data: 2002-10-19 17:08:25
    Od: m...@p...onet.pl

    W VAT-cie masz przechlapane, ale w podatku dochodowym rzecz jest do obrony.
    Myslę, że jestś w stanie udowodnić, że poniosłeś wydatki w celu osiągnięcia
    przychodu.
    Sądze, że masz również szanse na uzyskanie odszkodowania od firmy prowadzacej
    sklep (za straty z tytułu nie odliczalnego VAT), ale wymagać to zapewne będzie
    procesu sądowego, co trwa nie wiadomo ile.

  • 10. Data: 2002-10-19 23:22:56
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Stasiek G." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wcale. Takie pismo byłoby dla Sadu odpowiednim dowodem, że podatnik
    > wyczerpał wszystkie możliwości aby sprawdzić, czy słusznie odlicza sobie
    > VAT.

    Ale my jesteśmy w Polsce.
    Logika Urzędy Skarbowe omija....niestety :-(