  • 1. Data: 2002-10-16 18:58:54
    Temat: Likwidacja dzialalnosci - jak???
    Od: "Blanka Zych" <t...@p...onet.pl>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza (zasady ogolne, KPiR, vat), ktora musze
    zlikwidowac. Co do spraw czysto papierowych, to wiem, ze trzeba zlozyc
    odpowiednie papiery w ZUS, GUS, US i Urzedzie Miasta.
    Co zrobic ze srodkami trwalymi?
    Pierwszy, to komputer, jednorazowo zamortyzowany.
    Drugi, to samochod, uzywany (kupiony bez vat), amortyzowany jedynie
    przez kilka miesiecy.
    A co z wyposazeniem, typu stol, regal, drobiazgi biurowe? Jak to ujmowac
    w remanencie?

    Pozdrawiam
    Blanka

  • 2. Data: 2002-10-17 10:00:11
    Temat: Re: Likwidacja dzialalnosci - jak???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, Blanka Zych wrote:
    [...]
    >+ Co zrobic ze srodkami trwalymi?
    >+ Pierwszy, to komputer, jednorazowo zamortyzowany.

    A weź googla i pomęcz :)
    Sprawa kwalifikuje się do FAQ !
    VAT był odliczony ? To zwrócić.
    A poza tym - to ŚT "trzymasz". Będziesz się martwić
    przy sprzedaży, bo *wtedy* płaci się podatek.

    >+ Drugi, to samochod, uzywany (kupiony bez vat), amortyzowany jedynie
    >+ przez kilka miesiecy.

    Czyli *nie* zamortyzowany...
    AFAIK na razie nic nie robić.
    Jak taki ŚT sprzedasz - to czeka cię doliczenie kwoty
    przychodu do przychodów opodatkowanych. Na zdrowy
    rozum powinno to dotyczyć tylko części wartości ŚT,
    tej zamortyzowanej. Ale... nie wiem :(
    Też będziesz się martwić jak wpadniesz na pomysł żeby
    sprzedać :]

    >+ A co z wyposazeniem, typu stol, regal, drobiazgi biurowe? Jak to ujmowac
    >+ w remanencie?

    A wiesz że jest coś takiego:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/fizycznych_7.shtml
    ... i że toto cię cały czas obowiązuje ??

    Wyposazenie "idzie w remanent" i do podatku, później
    staje się "twoje osobiste" - § 27.3.
    VAT - *zdaje się* - jak wyżej; może ktoś jeszcze
    skomentuje, a może popytasz googla w stylu:

    http://groups.google.com.pl/groups?as_q=&num=100&as_
    scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+
    z+Google&as_epq=&as_oq=remenent+remenentu+remenentem
    +zako%F1czenie+likwidacja+likwidacji&as_eq=&as_ugrou
    p=*.podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=
    &as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2001&as_minm=5&as_mind=12
    &as_maxy=2002&as_maxm=10&as_maxd=3
    ...tam leży *mnóstwo* wiedzy ;)
    Nie od rzeczy może być przypomnienie że dobrze jest
    mieć dokumenty dotyczące likwidacji tych rzeczy które
    w międzyczasie "się rozleciały" :] (też wspominane
    w postach na liście z googla)

    Zakładam że wiesz iż US należy zawiadomić *przed*
    dokonaniem remenentu (mają prawo przyjść pooglądać),
    to też jest w rozp. (§ 28.4).

    Pozdrowienia, Gotfryd