  • 1. Data: 2002-10-17 03:38:19
    Temat: problem
    Od: "technov" <t...@k...net.pl>

    w miesiącu maju wystawiłem fakture na usługę
    kwota 300zł
    i zapomniałem jej zaksiegować
    znalazłem ją wczoraj w samochodzie
    co teraz zrobić?
    czuję problemy.

  • 2. Data: 2002-10-17 10:09:33
    Temat: Re: problem
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, technov wrote:

    >+ w miesiącu maju wystawiłem fakture na usługę
> [...]

    A tam, podatniku, problemy. Jak podatnik się sam przyzna
    i zapłaci to nie ma sprawy :)

    1. Korygujesz zeznanie PIT za maj. Oczywiście podstawa
    do kolejnych PIT-5 ci się "rozjeżdża", no to kolejno
    korygujesz za czerwiec, lipiec, (i tak do skutku) ;>
    Datę wypełnienia podajesz aktualną, oczywiście.
    2. Łapiesz formularz VAT-7 za maj i ponawiasz operację.
    Jeśli miałeś jakieś poślizgi (np. przeniesienia
    z nadpłaty lub nieodliczalności) VATu z maja na czerwiec
    -to takoż sobie radośnie korygujesz jak wyżej.
    3. Na wszystkich zeznaniach obk nazwy (PIT-5 lub
    VAT-7) malujesz wielkimi literami *KOREKTA*
    4. Zanosisz do US biorąc zwyczajowe kopie ze stemplem.
    5. równolegle liczysz sobie odsetki karne od PD i VATu,
    kalkulatory pętają się tu i ówdzie (sprawdź www.infor.pl)
    Płacisz należne podatki z odsetkami zachowując dowody
    wpłat.

    W ten prosty sposób masz spory zapas makulatury :)

    Nie wiem czy wypada wpłacić osobno podatek i odsetki
    czy lepiej razem - może ktoś skomentuje...

    Pozdrowienia, Gotfryd