  • 1. Data: 2004-03-16 09:42:04
    Temat: Bilans otwarcia - pomóżcie!
    Od: asia<a...@p...pl>

    Na jaki dzień robi się bilans otwarcia? Na dzień rejestracji w KRS, czy
    na dzień rozpoczęcia działaności czy na dzień zgłoszenia w Urzędzie
    Skarbowym? Czy bilans otwarcia może mieć we wszystkich pozycjach
    0.00. A co zrobić z wydatkami na rejestrację w KRS. Z tego co mi
    powiedzieli to wkładam to normalnie w koszty, ale czy środki pieniężne
    z których zostały poniesione opłaty sądowe wykazuje w BO?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-16 10:44:51
    Temat: Re: Bilans otwarcia - pomóżcie!
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

> [...]
    > powiedzieli to wkładam to normalnie w koszty, ale czy środki pieniężne
    > z których zostały poniesione opłaty sądowe wykazuje w BO?

    Zgodnie z art 12 ust. 1 pkt 1 księgi rachunkowe otwiera się na dzień
    rozpoczęcia działalności, którym jest dzień pierwszego zdarzenia
    wywołującego skutki o charakterze majątkowym lub finansowym.
    .

  • 3. Data: 2004-03-16 11:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Mar 2004, Damian Surdyn wrote:
    [...]
> [...]
    >+ rozpoczęcia działalności, którym jest dzień pierwszego zdarzenia
    >+ wywołującego skutki o charakterze majątkowym lub finansowym.

    A tak z ciekawości: taki bilans nie obejmuje majątku założycielskiego
    firmy ? Bo *jakiś* majątek każda firma "na starcie" musi mieć
    i zawsze wyobrażałem sobie że cały ów majątek "gdzieś w papierach"
    figuruje :)
    Znaczy: dziwne mi się wydaje owo pytanie o "0.00" :) i jakby
    komuś się chciało w dwu słowach skomentować...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-03-16 11:12:44
    Od: asia<a...@p...pl>

    Dzięki! Chyba tego mi własnie brakowało - majątek założycielski. Czy
    wpisowe członków stowarzyszenia prowadzącego działalnosć
    gospodarczą mogą być majątkiem? To wtedy te skłądki nie będą
    przychodem?
    I jeszcze jedno: czy w takim przypadku data BO to data wpłaty
    pierwszej składki (bo dopiero z tych pieniędzy były dokonane opłaty
    związane z wpisem do KRS)?
    Z góry dziękuję za pomoc!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-03-16 14:10:50
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

> [...]
    > I jeszcze jedno: czy w takim przypadku data BO to data wpłaty
    > pierwszej składki (bo dopiero z tych pieniędzy były dokonane opłaty

    Spółki kapitałowe mie posiadają czegoś takiego jak majątek
    założycielski.Osoby przwne są zupełnie odrębną jednostkoą MAJĄCĄ pełną
    OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ. Ogólnie mówiąc Kapitał podstawowy = wpłaty udziałowców
    lub aport. Aktywa ZAWSZE są równe pasywom. Wpisowe członków stowarzyszenia
    odnoszone są bezpośrednio na kapitały własne i księgowane są po drugiej
    stronie na koncie kasy lub banku. Wpłaty NIE SĄ przychodem, art 12 ust 4 pkt
    4 updop.

  • 6. Data: 2004-03-18 10:24:58
    Od: asia<a...@p...pl>

    Wnioski końcowe:
    Koszty poniesione na rejestrację Stowarzyszenia są kosztami
    założycieli. Stowarzyszenie nie posiada funduszu założycielskiego bo
    nie może mieć (Fundacje tak ale Stowarzyszenia nie). Więc w efekcie
    końcowym bilans otwarcia będzie zerowy. BO na dzień wpłat wpisowego
    i składek członków ale już po zarejestrowaniu. Jeśli ktoś może
    podzielić się informacjami na temat księgowości stowarzyszeń to
    chętnie skorzystam z pomocy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info