  • 1. Data: 2004-03-16 02:04:22
    Temat: Prosby o odroczenie
    Od: Mroczek <s...@u...pl>

    Czesc,

    Na dzisiejsza noc dwa pytania ;-)

    1.Szukam wzorow pism okreslanych jako tzw. prosby podatnika - np. prosby o
    odroczenie terminu platnosci podatku VAT czy tez prosby o umorzenie
    czegostam. Chodzi oczywiscie o ZUS i US. Znacie moze jaka strone gdzie nie
    trzeba by placic 125 zl za pismo a mozna by jeszcze miec zaufanie do ich
    wartosci merytorycznej.

    2. Szukam strony gdzie czlowieczek niezbyt bywaly na salonach prawnych
    znalazlby praktyczne informacje na temat mozliwosci odlozenia, umorzenia
    zobowiazan wobec obu szacownych instytucji, podstaw prawnych, warunkow do
    spelnienia itp. Znam mase osob ktore maja jakies tam problemy z US czy ZUS
    a cholera nikt niczego sie bez latania po doradcach i wyskakiwaniu z kasy
    nie moze dowiedziec... no oczywiscie poza zrodlem ale wiecie, ze z tym tez
    roznie bywa

    Pozdrowienia
    Wiosna idzie...

  • 2. Data: 2004-03-17 22:05:06
    Temat: Re: Prosby o odroczenie
    Od: Mroczek <s...@u...pl>

> [...]
    > nie moze dowiedziec... no oczywiscie poza zrodlem ale wiecie, ze z tym tez

    puk puk jest tu ktoś ;-)

  • 3. Data: 2004-03-18 11:19:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004, Mroczek wrote:
    [...]
    >+ > 1.Szukam wzorow pism okreslanych jako tzw. prosby podatnika
    [...]
    >+ puk puk jest tu ktoś ;-)

    Może i jest, ale widać nikt nie ma pod ręką :)
    Jak mimo zatrudniania (?) googla nie masz wyników to może zamiast
    "próśb" trzeba szukać "wniosków" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-03-19 21:08:17
    Od: Mroczek <s...@u...pl>

> [...]
    >
    > Może i jest, ale widać nikt nie ma pod ręką :)
    > Jak mimo zatrudniania (?) googla nie masz wyników to może zamiast

    Drogi Gotfrydzie,

    Dzieki za RE. Co do meritum -> prośba (sic!) nie wniosek... i nikt nic nie
    wie, a nie tylko tu pytałem i nie tylko w tym kontekscie... i to wlasnie
    swiadczy o tym, ze w kwestiach "niecałkiemoczywistych" wiecie tyle co ja
    czyli NIC... jak przyjdzie co do czego... Ekspertem od cytowania tego czy
    tamtego moge zosta w dwa dni, należe do ludków przeciętnie inteligentnych a
    ile do kurwy nędzy mamy aktów prawnych w tej sprawie ważkich... a jak
    wiecie to właśnie praktyka i doświadczenię w interpretacji tych wszystkich
    popierdolonych ustaw stanowi o wiedzy. Jakoś nie widziałem tu wypowiedzi
    osób mówiących: stary nie wiem... a może lepiej własnie tak...bo wiecie
    milczenie jest złotem. I pamiętaj najtrudniej odpowiedzieć na proste
    pytania, bo nie ma w nich miejsca na "świerze powietrze słów"

    Pozdrawiam
    Tomek

    p.s.
    w US już pytałem, czekam na odpowiedz z MF.

  • 5. Data: 2004-03-19 23:50:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004, Mroczek wrote:
    [...]
    >+ Co do meritum -> prośba (sic!) nie wniosek...

    Thx za korektę.
    [...]
    >+ swiadczy o tym, ze w kwestiach "niecałkiemoczywistych" wiecie tyle co ja
    >+ czyli NIC...

    Znaczy: spodziewasz się po "zwykłych podatnikach" że akurat będą
    ekspertami.

    >+ jak przyjdzie co do czego... Ekspertem od cytowania tego czy
    >+ tamtego moge zosta w dwa dni,

    Dlaczego nie chcesz zostać ?
    Pytania o rzeczy "zwyczajne" są wystarczająco częste. I wystarczająco
    ważne dla kogoś kto się zetknął z "małym problemem" pierwszy raz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-20 17:36:47
    Od: Mroczek <s...@u...pl>

> [...]
    > Pytania o rzeczy "zwyczajne" są wystarczająco częste. I wystarczająco
    > ważne dla kogoś kto się zetknął z "małym problemem" pierwszy raz.

    Godfrydzie, dzięki za odpowiedź, nie traktuj mojego posta osobiście... w
    trakcie pisania byłem nieco (no może trochę bardziej niz nieco)
    wyprowadzony z równowagi i zamiast np. na psie wyżyłem się na grupie. Mam
    nadzieję, że Cię nie uraziłem, a cholera mnie wzięła bo ślęcze tydzień nad
    ustawami, kodeksami itp. i wychodzi mi na to, że jak się ma jakiekolwiek
    kłopoty z US to odpowiedzi na najprostsze pytania udziela wyłącznie NSA. W
    sytuacji samoopodatkowywania się należy samoopodatkować się za pomocą biura
    lub radcy, oczywiście w przypadku jego błędu i tak ja ponoszę konsekwencje.
    No cóż Ameryki nie odkryłem...

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 7. Data: 2004-03-20 23:01:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Mar 2004, Mroczek wrote:
    [...]
    >+ Mam nadzieję, że Cię nie uraziłem

    Bez przesady. Dostosowabym poziom dobitnoci wypowiedzi ;)

    [...]
    >+ kłopoty z US to odpowiedzi na najprostsze pytania udziela wyłącznie NSA.

    Niemal. Bo jeszcze zdarza się iż SN się wypowiada :) - zdaje się
    że przestał "nadzorować NSA" (w znaczeniu kontroli wewnątrz właściwości)
    ale chyba przy "naruszeniu właściwości" (jeśliby NSA próbował rozstrzygać
    kwestię której nie powinien, bo "podstawa" nie jest administracyjna)
    nadal ma coś do powiedzenia.
    Hm... jak to wyżej jakiś prawnik przeczyta to mnie do podłogi
    wbije za nomenklaturę, ale niech tam - nie będę szukał :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał; wybywający z grupy na trochę)