  • 1. Data: 2008-01-23 08:56:45
    Temat: Bilet PKP a faktura i rozliczenie delegacji w DG
    Od: "and" <a...@g...pl>

    Witam
    Bylem w delegacji w stolicy. Mam sytuacje taka, ze w jedna strone mam bilet
    i fakture VAT, w druga nie udalo mi sie dostac faktury i raczej nie chce mi
    sie starac aby ja dostac - bilet sprzedany przez jakiegos ajenta na
    Centralnym.
    Czy moge to rozliczyc w ten sposob ze bilety do kosztow deleagacji ten z
    faktura netto, ten bez faktury brutto, delegacja w koszty w KPiR. Faktura za
    bilet do ew. VAT i odliczenia VAT.

    Pozdrawiam

    and
    VAT, KPiR

  • 2. Data: 2008-01-23 11:57:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 08:56:45 +0000, and napisał(a):

> [...]
    > faktura netto, ten bez faktury brutto, delegacja w koszty w KPiR. Faktura za

    Jaka odległość? Jeśli >50km, to bilet na którym jest NIP wystawcy *JEST*
    fakturą VAT. W tym wypadku ppotraktuj go lepiej tak samo jak fakturę, bo
    nie możesz go wliczyć w koszty w kwocie brutto.

  • 3. Data: 2008-01-23 18:55:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, and wrote:

    > sie starac aby ja dostac - bilet sprzedany przez jakiegos ajenta na
    > Centralnym.

    A masz jego NIP (na bilecie)?
    Chyba 90% ajentów już ma NIP drukowany na bilecie, ale relatywnie
    niedawno u jednego z nich aplikowałem standardowy tekst "pieczątkę
    z NIP poproszę" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-01-24 09:46:37
    Od: "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>

    > A masz jego NIP (na bilecie)?

    Chyba NIP przewoznika?

    > Chyba 90% ajentów już ma NIP drukowany na bilecie, ale relatywnie
    > niedawno u jednego z nich aplikowałem standardowy tekst "pieczątkę
    > z NIP poproszę" :)

    Z tym drukowaniem NIPu to chyba jednak mniej niz 90%. Trzeba pamietac i
    sprawdzac poniewaz nawet kasy PKP nie zawsze maja takie cos w oprogramowaniu
    (widzialem wiele biletow bez wydrukowanego NIP).

    Pozdrawiam

    Darek

  • 5. Data: 2008-01-24 12:51:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2008 10:46:37 +0100, Dariusz Arendzikowski - St.DN
    napisał(a):

    > Chyba NIP przewoznika?

    Te bilety mają podany NIP ajenta a nie przewoźnika.
    I tu trafiłeś na nieco śliską sprawę w kwestii uznania biletu za fakturę.
    Dokładny tekst w rozporządzeniu brzmi:

    § 20. Za fakturę uznaje się również:

    1) bilety jednorazowe, wydawane przez podatników uprawnionych
    do świadczenia usług polegających na przewozie osób:
    kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi,
    środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami
    i śmigłowcami, jeżeli zawierają następujące dane:

    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,
    b) numer i datę wystawienia biletu,
    c) odległość taryfową nie mniejszą niż 50 km,
    d) kwotę należności wraz z podatkiem,
    e) kwotę podatku;

    Pytanie brzmi: Czy taki bilet jest wydany przez ajenta czy też wydany np
    przez "PKP Intercity" za pośrednictwem ajenta?
    Ktoś skomentuje?

  • 6. Data: 2008-01-24 13:34:32
    Od: "Dariusz Arendzikowski - St.DN" <d...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Pytanie brzmi: Czy taki bilet jest wydany przez ajenta czy też wydany np
    > przez "PKP Intercity" za pośrednictwem ajenta?

    Jesli wydane to chyba przez przewoznika za posrednictwen ajenta. Uprawnionym
    do przewozu jest przewoznik a nie ajent.
    Na biletach wydawanych przez ajenta widze wydrukowane jego dane (z i bez
    NIP) w miejscu oznaczonym jako "KASA WYDANIA"

    Darek