  • 1. Data: 2006-07-18 05:00:48
    Temat: Błąd banku - podatki
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Przedsiębiorca prowadzi 2 spółki z o.o. "A" i "B"
    Nosi do banku przelewy, m.in. podatki, opłaty ZUS

    Księgowa wyprodukowała przelewy podatkowe spółki A i B i przedsiębiorca
    zaniósł je do banku. Zawiódł czynnik ludzki i podatki spółki A poszły z
    rachunku spółki A, a podatki spółki B także z rachunku bankowego A.
    Papierowo i formalnie spółka B nie opłaciła podatków.
    Po kilku tygodniach wykryła to księgowa badając wyciągi bankowe.

    Oczywiście o wykryciu błędu bank został powiadomiony.

    Zapraszam do refleksji w temacie.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-07-18 05:24:40
    Temat: Re: Błąd banku - podatki
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > Po kilku tygodniach wykryła to księgowa badając wyciągi bankowe.
    >
    > Oczywiście o wykryciu błędu bank został powiadomiony.

    A jakie było pytanie?

  • 3. Data: 2006-07-18 08:34:38
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 7/18/2006 7:24 AM, Użytkownik witek napisał:

    > A jakie było pytanie?

    No przecie nie chodziło o pytania i odpowiedzi tylko o refleksję.
    Np. "już starożytni rzymianie mawiali: errare..."

  • 4. Data: 2006-07-18 11:37:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:

> [...]
    > Po kilku tygodniach wykryła to księgowa badając wyciągi bankowe.
    >
    > Oczywiście o wykryciu błędu bank został powiadomiony.

    A co tu refleksować? :-)

    Jeżeli zlecenie było złożone prawidłowo, pełną odpowiedzialność bierze
    na siebie bank, włącznie z ewentualnymi kosztami i to bank powinien
    wyjaśnić organom podatkowym, co się stało.

    Zresztą wydaje mi się, że w przypadku tego typu przelewów bank może
    zrealizować przelew z datą waluty odpowiadającą stosownemu terminowi.

    Jeżeli nie (a tu głowe dam, że bank _już_ dokładnie sprawdził formalną
    poprawność zlecenia), to bank będzie zrzucał odpowiedzialność na
    zlecającego.

    M.

  • 5. Data: 2006-07-18 12:59:23
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 18 lip o godzinie 13:37, na pl.soc.prawo.podatki, Maciej Bebenek
    napisał(a):

    > A co tu refleksować? :-)
    >
    > Jeżeli zlecenie było złożone prawidłowo, pełną odpowiedzialność bierze
    > na siebie bank, włącznie z ewentualnymi kosztami i to bank powinien
    > wyjaśnić organom podatkowym, co się stało.

    Ja znam przypadek kiedy to dwie różne firmy (1. jednoosobowa DG ojca, a 2
    to spółka cywilna prowadzona przez ojca z synem) - nagminnie i notorycznie
    robią takie myki że z np. konta spółki zlecają przelew podatku, ZUSu w
    imieniu firmy ... jednoosobowej.
    Bank obsługujący to ... BPH ;) - nie wiem dlaczego ale nie jest to chyba
    normalne że jako strona na przelewie wypisywana jest spółka - zobowiązanym
    jest firma jednoosbowa - a przelew wygląda tak:
    zlecający: firma jednosobowa
    pieczątka i podpis ze spółki cywilnej (bo to rachunek spółki).

    Wydaje mi sie że bank nie powinien przyjąć takiego przelewu - w końcu
    zlecającym może być właściciel rachunku a nie jakaś inna firma.

    > Zresztą wydaje mi się, że w przypadku tego typu przelewów bank może
    > zrealizować przelew z datą waluty odpowiadającą stosownemu terminowi.

    A tego to nie rozumiem - co ma waluta z tym wspólnego?

    > Jeżeli nie (a tu głowe dam, że bank _już_ dokładnie sprawdził formalną
    > poprawność zlecenia), to bank będzie zrzucał odpowiedzialność na
    > zlecającego.

    Wytłumacz mi proszę jak bank będzie mógł tłumaczyć że na przelewie jest
    zlecający w postaci np. PROKOM GmBh kiedy rachunek należy do firmy "KOKOT"
    s.c.? Bank ma tutaj czyste sumienie, zachował należytą staranność przy
    przyjmowaniu zlecenia?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 6. Data: 2006-07-18 13:16:31
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    > zlecający w postaci np. PROKOM GmBh kiedy rachunek należy do firmy "KOKOT"
    > s.c.? Bank ma tutaj czyste sumienie, zachował należytą staranność przy

    Właśnie tego nie wiadomo jaki czynnik ludzki zawiódł.
    1. Czy to skięgowa w firmie rąbnęła się na przelwie i zamiast firmy B
    napisała numer konta A. Ii jak to dotarło d US. Czy bank wpisał B jako
    zlecającego, czy poszło jako A.

    2.czy też bank sam z siebie się rąbnął przelewając nie z tego konta.

  • 7. Data: 2006-07-18 13:28:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Nosi do banku przelewy, m.in. podatki, opłaty ZUS
    > Zapraszam do refleksji w temacie.

    Jak by klikał zamiast nosić,
    to by się nie pomylił. A swoją drogą,
    nie bardzo pamiętam jak wyglądają
    druki przelewów, ale czy tam nie deklaruje się rachunku
    z którego się przelewa?
    I czy tym czynnikiem nie była księgowa,
    które błędne kwity wyprodukowała.

  • 8. Data: 2006-07-18 13:49:50
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-07-2006 o 15:28:05 cef <c...@i...pl> napisał:

> [...]
    > to by się nie pomylił. A swoją drogą,
    > nie bardzo pamiętam jak wyglądają
    > druki przelewów, ale czy tam nie deklaruje się rachunku

    Co racja to racja, ja też nie wyobrażam sobie latać
    do banku z byle przelewem czy wnioskiem.

  • 9. Data: 2006-07-18 21:18:36
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w
    wiadomości news:168ij8tduyq8w$.9pbcw0xf8y00.dlg@40tude.net...

> [...]
    > końcu
    > zlecającym może być właściciel rachunku a nie jakaś inna firma.

    Powiem Ci, ze dla mnie nie ma w tym nic niezwyklego. Ja czasami
    place zusy czy podatki z mniej lub bardziej przypadkowych
    rachunkow roznych osob, wzglednie firm 1-osobowych...

    > A tego to nie rozumiem - co ma waluta z tym wspólnego?

    Data obciazenia rachunku.

    marekz

  • 10. Data: 2006-07-19 05:57:43
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    ja mysle ze prota sprawa, banku nie obchodzi za co sie placi, ja moge
    zaplacic wszystko za wszystkich teoretycznie, za babcie gaz, za mame
    telefon i banku nie powinno obchodzic czemu tak jest jesli robi przelew
    zgodnie z przedlozonym drukiem. Przecierz zawsze firmy mogly sie umowic
    ze ta oplaci to w zamian za costam i bank nie ma prawa tego sprawdzic,
    po prostu z kilkoma wyjatkami z moja kasa moge zrobic co chce

    --
    Pozdro
    Harry