  • 1. Data: 2009-04-15 13:53:39
    Temat: Ulga odsetkowa. Czy potrzebny jest dokument z banku?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    W tym roku bedę po raz pierwszy odliczał odsetki od kredytu bo oddałem w
    tamtym roku dom. Od banku co pół roku dostaję cały wykaz zapłaconych rat z
    odsetkami czy mogę wg tego rozliczyć ulgę? Czy będą chcieli oprócz pitów
    jakiś faktur vat które trzeba wpisać oraz jakies pismo z banku
    potwierdzające czy tylko PIT-2K ? Czy suma z faktur w tym picie też jest
    ważna czy moge poprostu napisac 80tys bo tyle na pewno mam faktur?

  • 2. Data: 2009-04-15 15:01:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ZS wrote:
> [...]
    > potwierdzające czy tylko PIT-2K ? Czy suma z faktur w tym picie też jest
    > ważna czy moge poprostu napisac 80tys bo tyle na pewno mam faktur?

    Teraz nie potrzebujesz nic.
    Potrzebne będzie dopiero w razie ewentualnej kontroli.

  • 3. Data: 2009-04-17 06:46:45
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >potwierdzające czy tylko PIT-2K ? Czy suma z faktur w tym picie też jest
    >ważna czy moge poprostu napisac 80tys bo tyle na pewno mam faktur?

    Witam

    Ja po raz pierwszy odliczalem odsetki w ubieglym roku.
    Nie bralem zaswiadczenia z banku tylko sam sobie wyliczylem
    wielkosc zaplaconych odsetek.

    Dostalem wezwanie do US i na nic sie zdaly comiesieczne wykazy
    z banku. Musialem dostarczyc zaswiadczenie z banku o zaplaconych
    odsetkach w latach 2006-2007 (odliczalem za dwa lata).
    Bank wystawil zaswiadczenie za skromna oplata 20 PLN.
    Suma zgadzala sie w tym co wpisalem w PIT wiec Pani w US byla
    bardzo zadowolona, ja rowniez :)

    Pytalem czy co roku bede musial dostarczac to zaswiadczenie, ale Pani
    stwierdzila ze tylko przy pierwszym odliczeniu tak dokladnie kontroluja.

    Zobaczymy w tym roku, minal dopiero miesiac od zlozenia :)

    Ryba