    From: Jarek <j...@b...adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Błędne rozliczanie PIT'ów w DG - duży problem...
    Date: Wed, 20 Apr 2005 08:39:55 +0200

    Witam,

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jako, że jest tego
    niewiele sam sobie wypełniam KPiR oraz PIT'y co miesiąc. Przy okazji
    wypełniania PIT'u 36 za 2004 okazało się, że składki na ZUS należy
    rozliczać w miesiącu płatności, a nie za który miesiąc się należą.
    Oczywiści od początku robiłem źle :(((((((, tj. od początku 2003 r.
    Myślę, że w mojej gównianej sytuacji są następujące wyjścia:

    1) korekty PIT-5: 2003-10 sztuk, 2004-10 sztuk, 2005-2 sztuki, czyli 22
    korekty PIT-5 + PIT-36 za 2003

    2) zrobić korektę tylko PIT-36 za 2003, rozliczyć dobrze PIT-36 za 2004,
    złożyć poprawną deklarację PIT-5 za kwiecień 2005.

    3) rozliczać od teraz dobrze, olać korekty, a jak przyjdą i znajdą to
    trudno...

    Jaka jest najlepsza decyzja?

    Myślałem o pierwszej z nich, ale jak złożę korekty wszystkich deklaracji
    to na bank US zrobi kontrolę...

    Jarek