  • 1. Data: 2010-03-03 12:59:37
    Temat: Bledny PIT11
    Od: badzio <b...@g...com>

    Witam,

    zona otrzymala niepoprawnie wypelniony (zle policzone koszty) PIT11.
    Zwrocila uwage pracodawcy, uzyskala odpowiedz 'tak, faktycznie, na
    zeznaniu rocznym niech Pani wpisze sobie poprawne koszty, ktore
    wylicze Pani na kartce ale nie dostanie Pani ode mnie korekty PIT11'.
    Pytanie brzmi - czy pracodawca ma obowiazek dostarczyc pracownikowi
    prawidlowy PIT11 a jesli tak, to na jakiej podstawie?

  • 2. Data: 2010-03-03 13:08:22
    Temat: Re: Bledny PIT11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-03 13:59, badzio pisze:
> [...]
    > Pytanie brzmi - czy pracodawca ma obowiazek dostarczyc pracownikowi
    > prawidlowy PIT11 a jesli tak, to na jakiej podstawie?

    Pracodawca ma obowiązek wystawić PIT-11 zgodnie z _rzeczywistością_ a
    nie z teorią. Jeżeli PIT jest zgodny z zapisami na karcie wynagrodzeń a
    różnica dotyczy np. zaniżonych kosztów uzyskania (bo liczył je błędnie)
    to oczywiście pracownik ma prawo skorygować je w rocznej deklaracji,
    pracodawca zaś nie może już nic poprawiać i rzeczywiście nie ma podstaw
    do wydania nowego dokumentu.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-03-03 14:25:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    badzio wrote:
> [...]
    > Pytanie brzmi - czy pracodawca ma obowiazek dostarczyc pracownikowi
    > prawidlowy PIT11 a jesli tak, to na jakiej podstawie?

    prawo wpisania na pit-37 innej liczby w KUP niz ta zapisana w pit-11 nie
    oznacza automatycznie, ze pit-11 jesst bledny.

  • 4. Data: 2010-03-03 15:24:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-03 14:08, spp pisze:

> [...]
    > to oczywiście pracownik ma prawo skorygować je w rocznej deklaracji,
    > pracodawca zaś nie może już nic poprawiać i rzeczywiście nie ma podstaw

    Czy może pracodawca nie potrącić z wynagrodzenia pracownika zaliczki na
    podatek dochodowy? Powiedzmy, że ktoś pracował 1 miesiąc i teraz
    otrzymał PIT-a 11, a na nim widnieje brak potąconej zaliczki.

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-03-03 16:10:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >podatek dochodowy? Powiedzmy, że ktoś pracował 1 miesiąc i teraz otrzymał
    >PIT-a 11, a na nim widnieje brak potąconej zaliczki.

    Jesli wyjdzie zaliczka w wysokosci 0 zl, to dlaczego niby pracodawca mialby
    cokolwiek potracic?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-03-03 16:38:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Czy może pracodawca nie potrącić z wynagrodzenia pracownika zaliczki na
    > podatek dochodowy? Powiedzmy, że ktoś pracował 1 miesiąc i teraz
    > otrzymał PIT-a 11, a na nim widnieje brak potąconej zaliczki.

    zaliczki nie moze, ale niekoniecznie w kazdym miesiacu musi byc wyplata.
    jak ktos ma platne raz w roku, to bedzie mial KUP na poziomie 100 zl, a
    na pit-37 moze wpisac calosc.

  • 7. Data: 2010-03-03 16:39:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli wyjdzie zaliczka w wysokosci 0 zl, to dlaczego niby pracodawca mialby
    > cokolwiek potracic?

    to tez jesst potracona zaliczka w wysokosci 0 zl.

    to tak jak vat zw i vat 0%

  • 8. Data: 2010-03-03 16:55:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > zaliczki nie moze, ale niekoniecznie w kazdym miesiacu musi byc wyplata.
    > jak ktos ma platne raz w roku, to bedzie mial KUP na poziomie 100 zl, a na
    > pit-37 moze wpisac calosc.

    No ale np. jesli+ wynagrodzenie jest 700 zl brutto (zalozmy rok 2009) i
    pracownik zlozyl oswiadczenie PIT-2 - to wowczas bedzie:

    700 - wynagrodzenie brutto
    ubezpieczenia spoleczne: (eme+ren+cho = 68,32 + 10,50 + 17,15) = 95,97
    zdrowotne = (700 - 95,97)*0,09 = 54,36
    zdrowotne do odliczenia = (700 - 95,97)*0,775 = 46,81

    podstawa PIT = zaokr(700 - 95,97 - 111,25) = 492,78
    zaliczka teoretyczna = 492,78*0,18 = 88,70
    zaliczka do wplaty = 88,70 - 46,81 - 46,33 = -4,44 = 0

    Czyli pracodawca wplaca zaliczke w wysokosci 0 zl.

    Pozdrawiam
    SDD

    Czyli pracodawca zaliczki NIE WPLACA

  • 9. Data: 2010-03-03 16:56:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > to tez jesst potracona zaliczka w wysokosci 0 zl.

    A czy jest jakas roznica na PIT-11 pomedzy potracona zaliczka w wysokosci 0
    zl a brakiem potracenia zliczki (zapomnial potracic)?
    Czy Animka jest w stanie taka roznice dostrzec?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-03-03 16:59:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    zdrowotne = (700 - 95,97)*0,09 = 54,36
    zdrowotne do odliczenia = (700 - 95,97)*0,775 = 46,81

    podstawa PIT = zaokr(700 - 95,97 - 111,25) = 493
    zaliczka teoretyczna = 493*0,18 = 88,74
    zaliczka do wplaty = 88,74 - 46,81 - 46,33 = -4,40 = 0

    Czyli pracodawca wplaca zaliczke w wysokosci 0 zl.
    Czyli efektywnie pracodawca zaliczki NIE WPLACA

    Pozdrawiam
    SDD