  • 1. Data: 2004-02-20 16:04:28
    Temat: Brak faktur u sprzedawcy
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jeśli w trakcie kontroli skarbowej okaże się, że sprzedawca nie ma kopii
    faktur, a nabywca odliczył wynikający z nich VAT, to ten ostatni musi podatek
    zwrócić. Do tego organ skarbowy obciąża go sankcjami finansowymi i odsetkami za
    zwłokę.

    Czy można dochodzić odszkodowania od sprzedawcy w procesie cywilnym?

    L.

  • 2. Data: 2004-02-20 16:28:09
    Temat: Re: Brak faktur u sprzedawcy
    Od: "majura" <n...@s...com>

> [...]
    odsetkami za
    | zwłokę.
    |
    | Czy można dochodzić odszkodowania od sprzedawcy w procesie cywilnym?

    Można

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-02-20 19:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Liwiusz wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Jeśli w trakcie kontroli skarbowej okaże się, że sprzedawca nie ma kopii
    >+ faktur, a nabywca odliczył wynikający z nich VAT,

    wKF: widziałem interpretację (chyba w formie wyroku NSA :)) że jeśli
    sprzedawca wykaże że ową fakturę ZALICZYŁ do VAT-7 to uratuje
    skrórę (najpierw kupującego a później swoją przed jego "rekompensatą") :)
    Nie podejmuję się powiedzieć na czym "wykazanie" ma polegać :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-21 14:52:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > wKF: widziałem interpretację (chyba w formie wyroku NSA :)) że jeśli
    > sprzedawca wykaże że ową fakturę ZALICZYŁ do VAT-7 to uratuje
    > skrórę (najpierw kupującego a później swoją przed jego "rekompensatą") :)

    Ten wyrok to stary był, bo od jakiegos czasu mamy literalnie w
    rozporządzeniu MF (o wykonywanie niektórych przepisów ustawy o PTU):

    "§ 48. [...]
    4. W przypadku gdy: [...]
    2)nabywca posiada fakturę lub fakturę korygującą niepotwierdzoną kopią
    u sprzedawcy,[...]
    faktury te i dokumenty celne nie stanowią podstawy do obniżenia podatku
    należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego."

    ale dalej w tym samy paragrafie:

    "6. Przepisu ust. 4 pkt 2 nie stosuje się w przypadku, gdy wystawca
    faktury lub faktury korygującej uwzględnił wykazaną w niej sprzedaż i
    podatek należny w deklaracji dla podatku od towarów i usług."

    > Nie podejmuję się powiedzieć na czym "wykazanie" ma polegać :[

    Na fakcie że faktura figuruje w rejestrze sprzedazy VAT i kwota z
    rejestru jest równa kwocie na deklaracji za dany miesiąc.

    Sorry, ale wydaje mi sie to dość oczywiste. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-25 11:50:09
    Od: ELA<e...@i...pl>

    Hmm.... czy ktoś bynajmniej nie zaniża podstawy opodatkowania
    PDOF lub PDOP? Myślę o sprzedwacy, u którego brak jest
    potwierdzonej kopii faktury sprzedaży. Swoją drogą to bardzo ciekawe
    jak ludzie kombinują...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-02-25 13:12:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, ELA wrote:

    >+ Hmm.... czy ktoś bynajmniej nie zaniża podstawy opodatkowania
    >+ PDOF lub PDOP?

    ...oraz VAT.
    Ależ to jest możliwe (że SPRZEDAWCA kombinuje).
    Pytaniem jest tylko kto ma dostać w łeb i dlaczego KUPUJĄCY.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-26 12:46:02
    Od: ELA<e...@i...pl>

    Kiedyś miła pani z UKSU stwierdziła, że ten dostaje najpierw w łeb,
    który pierwszy da się " złapać". Za drugiego biora się w następnej
    kolejności, o ile istnieje podejrzenie zaniżenia podstawy
    opodatkowania.

    -> http://usenet.pomocprawna.info