  • 1. Data: 2009-01-13 15:34:33
    Temat: Brak korekty wstecznej przy odzysku VAT-u od kratek
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Swiezy komunikat z MF
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=4&dzial=609&
    id=156494&typ=news&PortalMF=8975d8c869d9c08b520f2e59
    2ec67bab

    Jakby sie link zlamal to tu krotszy:
    http://tinyurl.com/8t7xfd

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-01-13 16:02:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 16:34:33 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Swiezy komunikat z MF
    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=4&dzial=609&
    id=156494&typ=news&PortalMF=8975d8c869d9c08b520f2e59
> [...]

    Pytanie - czy to jest wiążąca interpretacja, czy widzimisię ministra.
    Bo jeśli to nie wynika tak wprost, jak to minister pisze,
    to może być golenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-13 22:48:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Tomek wrote:

    id=156494&typ=news&PortalMF=8975d8c869d9c08b520f2e59
    2ec67bab

    > Pytanie - czy to jest wiążąca interpretacja, czy widzimisię ministra.

    To jest tresć ustawy.
    O podatku dochodowym!
    Art.14.2.7d

    Wydaje mi się, czy miałeś chęć sobie ustawę odświeżyć? ;)
    Rzucić linkiem? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-13 23:04:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 23:48:59 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > O podatku dochodowym!
    > Art.14.2.7d
    >
    > Wydaje mi się, czy miałeś chęć sobie ustawę odświeżyć? ;)

    :-) Ja bym ministrowi nie ufał póki nie wyda interpretacji ogólnej.
    Jesteś pewien że nie ma haka i ten przepis wszystko załatwia?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-14 00:00:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 00:04:00 +0100, Tomek napisał(a):

    > :-) Ja bym ministrowi nie ufał póki nie wyda interpretacji ogólnej.
    > Jesteś pewien że nie ma haka i ten przepis wszystko załatwia?

    Jest jeszcze taki news:
    http://pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=c42be038-acf5-4
    1ea-936b-c5d2bb80eba6

    (...) Odnosząc się do niezbędnych zmian ustawy o VAT zapewnił, że "w
    najbliższych tygodniach minister opracuje odpowiedni projekt nowelizacji,
    dostosowujący przepisy do wyroku ETS z 22 grudnia 2008 r.".

    "Nie planujemy jednak wydłużać terminu na korektę VAT za 2008 r. Podatnicy
    mogli dokonywać jej już przed wyrokiem ETS na podstawie przepisów unijnych,
    uznając ich zwierzchność nad prawem krajowym" - zaznaczył wiceminister.
    (...)

    Ostatnie zdanie chyba lepiej zostawić bez komentarza...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2009-01-14 00:04:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Borys Pogoreło napisal:
    > Ostatnie zdanie chyba lepiej zostawić bez komentarza...

    Zgadza sie, bo jedyny komentarz moglby brzmiec:

    kolejny kompletny idiota na wysokim stanowisku w MF

    Niestety :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-01-14 08:30:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2009, Tomek wrote:

    > :-) Ja bym ministrowi nie ufał póki nie wyda interpretacji ogólnej.

    :)

    > Jesteś pewien że nie ma haka

    Optymista :>
    "Każdy odpowiada za siebie" (czy jakoś tak to szło :D)

    > i ten przepis wszystko załatwia?

    Ale przecież "zawsze tak było".
    Jakbyś teraz skorygował VAT, powiedzmy z powodu korekty odliczenia
    od ST z okazji zmiany "proporcji", albo z jakiegoś innego powodu
    skorygował deklarację VAT z dajmy na to 2007 roku, to przecież
    nie robiłbyś "wstecznie" korekty PIT.
    Dlaczego przy samochodach ma być inaczej?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-14 11:18:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > uznając ich zwierzchność nad prawem krajowym" - zaznaczył wiceminister.
    To mogę odliczyć ten VAT od paliwa, czy nie? Pytam, bo zbliża mi się
    termin zapłaty kwartalnego VATu, więc jestem tą kwestią szczerze
    zainteresowany, bo bym sobie hurtem 3 miesiące załatwił ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2009-01-14 12:44:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-01-2009 o 09:30:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Dlaczego przy samochodach ma być inaczej?

    Nie wiem, nie wnikam, mnie to nie dotyczy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-14 12:57:44
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał

> [...]
    > (...)

    > Ostatnie zdanie chyba lepiej zostawić bez komentarza...

    Pozdrawiam
    Nixe