  • 11. Data: 2009-01-14 13:04:03
    Temat: Re: Brak korekty wstecznej przy odzysku VAT-u od kratek
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Maciek" <m...@n...pl> napisał

    > To mogę odliczyć ten VAT od paliwa, czy nie? Pytam, bo zbliża mi się
    > termin zapłaty kwartalnego VATu, więc jestem tą kwestią szczerze
    > zainteresowany, bo bym sobie hurtem 3 miesiące załatwił ;-)

    Zasięgałam dziś opinii w lokalnym US (II w Gdyni). Zdaniem kierownika
    referatu VAT można odliczać, można też składać korekty VAT za ubiegłe lata.
    Zmian w ustawie jeszcze nie ma, ale decycja ETS jest wiążąca. Ja zamierzam
    dodatkowo złożyć wniosek do Izby Skarbowej o interpretację przepisu, żeby
    mieć to nie "na gębę", ale na piśmie.

    A jakie masz auto, żebyś przypadkiem nie wylał dziecka z kąpielą ;-)

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 12. Data: 2009-01-15 11:31:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Nixe pisze:
    > A jakie masz auto, żebyś przypadkiem nie wylał dziecka z kąpielą ;-)
    Kombi z kratką, opisane w dowodzie rejestracyjnym jako samochód
    ciężarowy :-)

    Maciek

  • 13. Data: 2009-01-15 11:36:54
    Od: "Nixe" <n...@o...eu>

    "Maciek" <m...@n...pl> napisał

    > Kombi z kratką, opisane w dowodzie rejestracyjnym jako samochód
    > ciężarowy :-)

    Szczęściarz :)
    Nasze wszystkie "kratkowce" niestety w dow. rej. mają "osobowy", ale
    odbijemy sobie za to na Partnerach i Berlingach.

    Pozdrawiam
    Nixe

  • 14. Data: 2009-01-15 11:40:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maciek napisal:
    > Kombi z kratką, opisane w dowodzie rejestracyjnym jako samochód
    > ciężarowy :-)

    Dokladniej: ciezarowy uniwersalny :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-01-15 12:46:27
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Kombi z kratką, opisane w dowodzie rejestracyjnym jako samochód
    > ciężarowy :-)

    Też mam taki, ale wzoru Lisaka nie spełnia, więc jak, też mogę odliczać?
    Już za styczeń?

    pzdr.
    Mariusz

  • 16. Data: 2009-01-15 16:11:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Dokladniej: ciezarowy uniwersalny :)
    Nie. Jest dokładnie tak jak napisałem. Rodzaj pojazdu: samochód ciężarowy.

    Maciek

  • 17. Data: 2009-01-15 18:36:21
    Od: "Mirek Ziółek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gknvlf$lp9$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Też mam taki, ale wzoru Lisaka nie spełnia, więc jak, też mogę odliczać?
    > Już za styczeń?

    Dobre pytanie.

    Od 2004 roku do dzis mialem 3 samochody, wszystkie z kratka, zawsze je
    zdejmowalem legalnie.
    Pytanie czy mozna odliczyc vat za te wszystkie samochody od tankowanego
    paliwa do nich.
    Oficjalnie wszystkie spelnialy/spelniaja kryteria samochodu ciezarowego z
    przed 2004.05 ktory to wzor Lisiaka zaczal obowiazywac choc sa OSOBOWE a nie
    ciezarowe.

    pozdr
    Mirek

  • 18. Data: 2009-01-19 12:25:55
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    MariuszM pisze:
    > Też mam taki, ale wzoru Lisaka nie spełnia, więc jak, też mogę odliczać?
    > Już za styczeń?
    Poszedłem do swojego US (Wawa-Bielany) i w dziale VAT uzyskałem
    następującą informację: według ich interpretacji sprawa dotyczy tylko
    samochodów zakupionych przez zmianami w ustawie (które zostały
    zakwestionowane). Ja kupiłem używany samochód z kratką w 2007 roku,
    kiedy już obowiązywały nowe przepisy, czyli de facto niezależenie od
    tego co mam w dowód rejestracyjny wpisane, kupowałem już samochód
    osobowy, a nie ciężarowy i żadne korekty, czy odliczenia VAT mi się nie
    należą. Jak już pisałem, to tylko ich interpretacja i czekają na
    wytyczne z MF. Przyznam, że interpretacja bardzo wygodna :->

    Maciek

  • 19. Data: 2009-01-19 12:54:04
    Od: "Mirek Ziółek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > należą. Jak już pisałem, to tylko ich interpretacja i czekają na
    > wytyczne z MF. Przyznam, że interpretacja bardzo wygodna :->

    Wygodna dla US.
    O tym czy samochod jest ciezarowy czy osobowy nie moze decydowac US tylko
    DIAGNOSTA i to co jest w dowodzie rejestracyjnym.
    Ja kupilem samochod w 2003 roku ciezarowy(z kratka) , w 2004.05 stal sie
    "osobowy" bo ktos z US tak powiedzial?szkoda ze mi tego nie powiedzieli w
    2004.05, bo ja w dowodzie jeszcze 1,5 roku mialem samochod 4 osobowy, z
    kratka, do czasu kiedy oficjalnie kratki nie zdjalem,potwierdzone badaniem
    technicznym + zmiana w dowodzie rejestracyjnym.

    Pytanie: kupiles samochod uzywany 2007r ale kiedy byla pierwsza rejestracja
    samochodu, bo byc moze przed zmianami w 2004.05 byl ciezarowy i skoro
    samochod spelnial warunki ciezarowego to po zniesieniu "wzoru Lisiaka" dalej
    nim jest....

    Tez sie chyba wybiore do US... ciekawe co mi powiedza.

    Pozdr
    Mirek

  • 20. Data: 2009-01-19 13:06:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2009 o 13:54:04 Mirek Zió?ek <m...@g...pl> napisał(a):

    > Tez sie chyba wybiore do US... ciekawe co mi powiedza.

    Dobra rada: to nie ma żadnego znaczenia co mówią w US

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek