  • 1. Data: 2004-01-22 20:35:33
    Temat: Brak odpisu VAT
    Od: "Aniad" <p...@p...onet.pl>

    Mam służbowy samochód, który jest osobowym i dlatego nie mogę odpisywać
    sobie od faktur za benzynę podatku VAT.
    Moje pytanie brzmi w której rubryce w książce VAT ma umieszczać te zakupy.
    W mojej komputerowej wersji ( z Rzeczpospolitej) księgowości nie ma pozycji
    "Zakupy za które nie przysługuje odpis". Zastanawiam się nad rubryką
    "Zwolnione od podatku" ale to chyba jest co innego. A może wogóle tych
    faktur nie muszę umieszczać w książce VAT?
    Ale kiedyś czytałam, że w tej książce powinny znaleść się wszystkie
    faktury?
    Proszę o radę
    Ania

  • 2. Data: 2004-01-22 22:59:04
    Temat: Re: Brak odpisu VAT
    Od: "P.J.Tomas" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Aniad" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktur nie muszę umieszczać w książce VAT?
    > Ale kiedyś czytałam, że w tej książce powinny znaleść się wszystkie

    W rejestrze VAT powinno sie umieszczac tylko te faktury, z ktorych sie
    rozlicza VAT. Po co robic sobie dodatkowa robote ? Jesli z tych faktur nie
    odliczasz sobie VAT-u, to nie ma sensu ich umieszczas w rejestrze VAT.
    Rejestry VAT nie musza sie (bo i sie nie pokrywaja) pokrywac z KPR. KPR
    sluzy do rozliczania podatku dochodowego, rejestry VAT do rozliczania VAT-u.

    --

    Pozdrawiam. P.J.Tomas
    e-mail: p...@i...pl

  • 3. Data: 2004-01-23 10:47:07
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    P.J.Tomas wrote:

> [...]
    > Rejestry VAT nie musza sie (bo i sie nie pokrywaja) pokrywac z KPR. KPR
    > sluzy do rozliczania podatku dochodowego, rejestry VAT do rozliczania

    Niesmialo chcialem zauwazyc, ze nie ma obowiazujacego wzoru rejestru VAT.
    Jesli czlowiek CHCE moze wpisywac pod warunkiem, ze rejestr jest prowadzony
    tak, ze na jego podstawie mozna wyliczyc "co trzeba".
    Wiec chyba niejest karalne wstawienie zakupu zwolnionego sluzacego sprzedazy
    opodatkowanej i zwolnionej i ie uwzglednienie tego igzie w deklaracji ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-23 22:26:17
    Od: "P.J.Tomas" <p...@i...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > P.J.Tomas wrote:
    >
    > Niesmialo chcialem zauwazyc, ze nie ma obowiazujacego wzoru rejestru VAT.

    Hmmm... Czy aby na pewno ? Mysle, ze nie masz racji.

> [...]
    sprzedazy
    > opodatkowanej i zwolnionej i ie uwzglednienie tego igzie w deklaracji ?

    Zgadzam sie. Nie jest to karalne. Mozna tak robic. Tylko pytam sie: po co
    umieszczac tam faktury, ktorych nie rozliczasz w deklaracji VAT ? Bo do tego
    sluza rejestry.

    --

    Pozdrawiam. P.J.Tomas
    e-mail: p...@i...pl

  • 5. Data: 2004-01-23 23:46:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, P.J.Tomas wrote:

> [...]
    >+
    >+ Hmmm... Czy aby na pewno ? Mysle, ze nie masz racji.

    Ujmę to tak: może masz szczęście że to akurat ja zdążyłem
    pierwszy przeczytać twój post w dobrym humorze będąc ;) !
    Prosimy uprzejmie o podstawę prawną, może czegoś nowego się
    dowiemy :)

> [...]
    >+ umieszczac tam faktury, ktorych nie rozliczasz w deklaracji VAT ? Bo do tego

    Właśnie sobie zaprzeczyłeś.
    Jakby istniał "urzędowy" wzór deklaracji VAT, to wpisywanie zakupów[1]
    zwolnionych byłoby obowiązkowe. Spytasz po co ? A posty o "proporcji
    zakupów" zauważyłeś ? ;)
    [1] owszem, *w tym* przypadku nie miałoby zastosowania: pamiętam
    że wątek dotyczy kosztów ubocznych :) a nie "towarór".
    Niemniej - w przypadku ogólnym... (a TAKI trzeba by wziąć pod
    uwagę w "obowiązującym" rozporządzeniu, jeśliby takie było !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)