  • 1. Data: 2006-09-08 19:47:25
    Temat: Brak zwrotu podatku dochodowego po 4 miesiącach
    Od: Piotr Lewandowski <l...@a...cz>

    Witam wszystkich,

    Niedawno przeglądając historię mojego rachunku zorientowałem się, że nie
    otrzymałem zwrotu podatku dochodowego z Urzędu Skarbowego. PIT złożyłem
    w ostatni dzień, więc 3-miesięczny termin, który przysługiwał US minął
    wraz z końcem lipca.

    Urząd Skarbowy nie kontaktował się ze mną w sprawie cofniętego przelewu
    (numer rachunku podałem wraz z formularzem NIP-3), ani nie wysłał mi
    pieniędzy przekazem pocztowym - czy to jest normalna praktyka US? Czy
    należna mi kwota będzie powiększona o przysłowiowe "ustawowe odsetki"?

    Czy ktoś miał już podobną przygodę z US?

    --
    pozdrawiam,
    Piotr Lewandowski

  • 2. Data: 2006-09-09 02:40:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotr Lewandowski wrote:
> [...]
    > należna mi kwota będzie powiększona o przysłowiowe "ustawowe odsetki"?
    >
    > Czy ktoś miał już podobną przygodę z US?

    Będzie powiększona o odsetki, a jak nie to się o nie upomnij.
    Zadzwoń do swojego US i się zapytaj co jest grane. Może gdzieś to zgubili.

  • 3. Data: 2006-09-09 13:16:36
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > należna mi kwota będzie powiększona o przysłowiowe "ustawowe odsetki"?
    >
    > Czy ktoś miał już podobną przygodę z US?

    --------------
    To jest mało prawdopodobne bys nie dostał zwrotu podatku. Pewnie skupiłeś się na
    określonej kwocie. Może miałeś jakieś drobne zobowiązanie wobec US, no "jakieś"
    pięć złotych i zostało Ci to skompensowne. Czy wszystkie kwoty przychodu na
    konto od maja masz rozliczone? Radzę, sprawdź jeszcze raz wyciągi. Pozdrawiam
    Areta

  • 4. Data: 2006-09-09 16:20:21
    Od: Piotr Lewandowski <l...@a...cz>

    On 2006-09-09, Aretkka <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > konto od maja masz rozliczone? Radzę, sprawdź jeszcze raz wyciągi. Pozdrawiam

    To był mój pierwszy PIT więc na pewno nie miałem wcześniejszego
    zobowiązania wobec US, a kwota na którą czekam z owej instytucji
    przekracza 500PLN więc w studenckim portfelu jest nie do przeoczenia. :)

    P.S. Przepraszam za złe kodowanie w poście rozpoczynającym wątek.

    --
    Piotr Lewandowski

  • 5. Data: 2006-09-09 16:22:15
    Od: Piotr Lewandowski <l...@a...cz>

    On 2006-09-09, witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    > Będzie powiększona o odsetki, a jak nie to się o nie upomnij.
    > Zadzwoń do swojego US i się zapytaj co jest grane. Może gdzieś to zgubili.

    Wiem, że moje zeznanie krążyło pomiędzy dwoma US, więc faktycznie może
    coś im się pomieszało.

    --
    Piotr Lewandowski

  • 6. Data: 2006-09-09 17:52:31
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekracza 500PLN więc w studenckim portfelu jest nie do przeoczenia. :)
    >
    > P.S. Przepraszam za złe kodowanie w poście rozpoczynającym wątek.

    A, w takim razie dzwoń w poniedziałek do "swojego" urzędu, pytaj o przyczynę
    zwlekania. Odsetki, oczywiście należą się Tobie.:-) Pozdrawiam Areta

  • 7. Data: 2006-09-10 16:26:54
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    moze mandaty niezaplacone i ci nie zwucili kasy ;)

    --
    Pozdro
    Harry

  • 8. Data: 2006-09-10 20:34:10
    Od: Piotr Lewandowski <l...@a...cz>

    On 2006-09-09, Aretkka <a...@p...onet.pl> wrote:

    > A, w takim razie dzwoń w poniedziałek do "swojego" urzędu, pytaj o przyczynę
    > zwlekania. Odsetki, oczywiście należą się Tobie.:-)

    Ale tak się zastanawiam czy jest sens się o te pieniądze teraz upominać.

    W jakim terminie muszę zgłosić ten brak, żeby zobowiązanie się nie
    przedawniło? Odsetki wynoszą 11% w skali roku - to dość atrakcyjna
    lokata biorąc pod uwagę fakt, że nie jest objęta podatkiem Belki. :)

    --
    Piotr Lewandowski

  • 9. Data: 2006-09-11 01:25:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotr Lewandowski wrote:

    > Ale tak się zastanawiam czy jest sens się o te pieniądze teraz upominać.
    >
    > W jakim terminie muszę zgłosić ten brak, żeby zobowiązanie się nie
    > przedawniło?

    Na pewno nie krócej niż 5 lat, bo tyle samo czasu ma US, żeby upomnieć
    się u nas o swoje.

  • 10. Data: 2006-09-11 08:18:07
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Ale tak się zastanawiam czy jest sens się o te pieniądze teraz upominać.

    Zrobisz, jak zechcesz.:-) Ja na Twoim miejscu jednak wykonałabym telefon, bo
    np. może się okazać, że urząd ma u siebie zwrot dokonany przez urząd pocztowy,
    z adnotacja, że adresat nie podjął w terminie, i wówczas odsetki nie będą
    Ci naliczone i wypłacone.

    > W jakim terminie muszę zgłosić ten brak, żeby zobowiązanie się nie
    > przedawniło?
    Bodaj pięć pełnych lat i to liczą od konca 2006 roku.

    Odsetki wynoszą 11% w skali roku - to dość atrakcyjna
    > lokata biorąc pod uwagę fakt, że nie jest objęta podatkiem Belki. :)

    Lokata? Niech Ci będzie ,:-) ale z tendencją malejącą. Teraz odsetki wynoszą
    11% . Pozdrawiam Areta