  • 1. Data: 2004-02-11 11:16:19
    Temat: CZY TO MOZLIWE??
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Aby na grupach dyskusyjnych mozna byłoby skorzystać z usług rzeczoznawcy
    majątkowego?
    Tak sobie pomyślałam,że skoro prawnicy udzielają porad
    bezinteresownie......to może rzeczoznawca także znalazłby się.Chodzi o
    wycenę mojego obskurnego domu do US i zapłacenie podatku. Nie znalazlam w
    archiwum nic podobnego, a może źle szukałam...
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-11 20:52:17
    Temat: Re: CZY TO MOZLIWE??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, Mała wrote:

    >+ Aby na grupach dyskusyjnych mozna byłoby skorzystać z usług rzeczoznawcy
    >+ majątkowego?

    ...na podstawie zeznań delikwenta grupowicza ? :)
    Marnie widzę. Wystarczy popatrzeć ile razy w oczywistych sprawach
    "papierkologicznych" grupowicze nie podają podstawowych informacji,
    z różnych przyczyn) (i w tym osoby z doświadczeniem - popatrz na
    wątek o odliczaniu VATu od zakupów gastronomicznych: ja rozumiem
    że w stresie, ale osoba pytająca nie podała rzeczy oczywiście
    ważnej: jaką ONA proradzi działalność).
    Na podstawie opisy podanego przez grupowicza spodziewałbym się
    np. wyceny gdzieś w granicach -80/+2000% (tak, możliwgo zaniżenia
    20 razy bo "o czymś zapomniał", np. że to teren Warszwa Centrum :])

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-11 21:04:45
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    > bezinteresownie......to może rzeczoznawca także znalazłby się.Chodzi o
    > wycenę mojego obskurnego domu do US i zapłacenie podatku.

    Ktoś ma Ci wycenić domek i zapłacić podatek?;-)))

    Nie wierzę, byś znalazła takiego, kto ci zapewni to drugie i nie wierzę, by
    to pierwsze było możliwe bez oględzin budynku (i to naocznych, a nie np. ze
    zdjęć, itp.).
    Sam pracuję jako rzeczoznawca (obuwia) i nie wydaję i nie wydałbym opinii
    "zaocznej", bez szczegółowych oględzin butów.
    A za darmo? ;-) Nie sądzę.
    Idziesz np. do Inspektoratu handlowego, Federacji Konsumenta, itp. i
    uzyskasz poradę i pomoc bezpłatnie, ale to nie znaczy, że nikt im nie płaci.

    Bo chyba nie sądzisz, że na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo.podatki
    ktokolwiek udziela porad i są to prawnicy?:-))

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2004-02-11 22:50:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, modina wrote:
    [...]
    >+ > Chodzi o
    >+ > wycenę mojego obskurnego domu do US i zapłacenie podatku.
    >+
    >+ Ktoś ma Ci wycenić domek i zapłacić podatek?;-)))

    ROTFL :) dobre było :)
    Ale ja wKF:
    [...]
    >+ Bo chyba nie sądzisz, że na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo.podatki
    >+ ktokolwiek udziela porad i są to prawnicy?:-))

    Primo: są tu osoby które mogą udzielać porad. Secundo: prawnicy
    chyba też czasami piszą. Oczywiście nie należy się spodziewać
    że ktoś zaraz porad będzie udzielał tylko dlatego że może :), ale...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który NIE jest prawnikiem i NIE udziela porad, a wyłącznie
    cytuje, komentuje, dywaguje i pyta... :))

  • 5. Data: 2004-02-12 13:49:41
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Tyle z Waszej strony skarkazmu,że żałuję że się odezwałam z takim problemem.
    Przecież to oczywiste ,że nie znajdę jelenia, który zapłaci za mnie podatek
    od spadku...nawet do głowy by mi nie przyszło. Ale wiele ludzi korzysta z
    informacji z grup dyskusyjnych. Mnie po prostu nie stać na to, aby wynająć
    rzeczoznawcę, zapłacić jemu kilka tys.,a potem jeszcze dla tych zł......i US
    następne kilka tys.Pomyślałam,że jeśli ktoś w tym siedzi powie mi ile warta
    byłaby moja chałupa. A sama nie mając pojęcia mogłabym pieprznąć gafę w US.
    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-02-12 14:30:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Mała wrote:

    >+ Tyle z Waszej strony skarkazmu,

    Nie marudź bo się jeszcze na "mimozę" załapiesz :)
    Po prostu:
    [...]
    >+ następne kilka tys.Pomyślałam,że jeśli ktoś w tym siedzi powie mi ile warta
    >+ byłaby moja chałupa.

    ...to jest za trudne do zrobienia przez sieć. I "rzeczoznawca" który
    by spróbował:

    >+ A sama nie mając pojęcia mogłabym pieprznąć gafę w US.

    ...mógłby cię jeszcze gorzej "wpuscić" niż ty to zrobisz.
    A powiedz mi, co ci szkodzi "pieprznąć gafę" ? Oczywiście
    pod warunkiem że nie zawyżysz wartości :) i że następnie
    przymusisz US do "wykazania się" ;) (zabezpieczy co najmniej
    przed odsetkami karnymi).
    Czytałaś o "pytaniu Slayera" (w tych dniach wspominałem) ?

    pozdrowienia, Gotfryd