  • 1. Data: 2004-02-11 10:35:24
    Temat: Klasyfikacja PKD
    Od: "DEG" <f...@w...pl>

    Dzien dobry,
    Moja zona chce zalozyc gabinet psychologiczny. I juz na samym poczatku
    pojawil sie problem, bo we wpisie nalezy podac klasyfikacje wg PKD. Jednak
    nie znalazlem tam niczego co odpowiadaloby psyychologi, jedynie cos takiego:
    85.14.D Pozostała działalność związana z ochroną zdrowia ludzkiego, gdzie
    indziej nie sklasyfikowana - to jako gabinet,
    poza tym chcialaby prowadzic szkolenia i dla tego znalazlem taki kod:
    80.42.B Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,
    gdzie indziej niesklasyfikowane
    czy moze lepiej użyć kodu:
    93.05.Z
    Kody znalzlem na stronie: klasyfikacje.pl

    Czy forma opodatkowania w formie ryczaltu jest kozystna dla tego rodzaju
    dzialalnosci ? Kiedy fizycznie nalezy zaplacic pierwszy ZUS (tylko
    zdrowotne), bo poza tym pracuje na umowe o prace i dochod > od wymaganego.
    Data rozpoczecia na wniosku to 1 marca 2004. Czy w zwiazku z tym pierwszy
    ZUS do 10 kwietnia ? Czy jak mi znajoma powiedziala dopiero po przyjeciu
    pierwszego klienta - to mi sie wydaje grubymi nicmi szyte, ale ........ kto
    wiem - ja nie :)

    dziekuje
    DEG

  • 2. Data: 2004-02-11 20:58:58
    Temat: Re: Klasyfikacja PKD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2004, DEG wrote:

    >+ Dzien dobry,
    >+ Moja zona chce zalozyc gabinet psychologiczny. I juz na samym poczatku
    >+ pojawil sie problem, bo we wpisie nalezy podac klasyfikacje wg PKD.

    Jak się zgłosi do GUSu - to GUS będzie się martwił :)
    Klasyfikacji działalności na podstawie wpisu (w odróżnieniu
    od klasyfikacji konkretnej USŁUGI !) GUS dokonuje bezpłatnie.
    Dostanie razem z REGONEm :)
    [...]
    >+ Data rozpoczecia na wniosku to 1 marca 2004. Czy w zwiazku z tym pierwszy
    >+ ZUS do 10 kwietnia ?

    Oczywiście. No chyba że ROZPOCZNIE FAKTYCZNIE PÓŹNIEJ :)
    Poczytaj/poszukaj sobie dyskusji pt. "co jest rozpoczęciem DG"
    (groups.google.pl -> zaawansowane i powypełniać :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-12 13:53:42
    Od: "tinkywinky" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > Klasyfikacji działalności na podstawie wpisu (w odróżnieniu
    > od klasyfikacji konkretnej USŁUGI !) GUS dokonuje bezpłatnie.

    Witam
    Niestety tak się składa, że wg nowych przepisów, to my martwimy się o
    podanie dokładnych kodów PKD, już w momencie rejestracji działalności w
    Urzędzie Gminy.
    pozdrawiam
    Kasia P.

  • 4. Data: 2004-02-12 13:54:12
    Od: "tinkywinky" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy moze lepiej użyć kodu:
    > 93.05.Z
    > Kody znalzlem na stronie: klasyfikacje.pl

    Według darmowego programu Kody PKD (ze strony http://www.pity.pl/, a
    dokładniej
    http://www.ips-infor.com.pl/pkd_ips.htm), cytuję:

    85.32.C Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
    Podklasa ta obejmuje:
    - działalność poradni psychologiczno-pedagogicznych, których zadaniem jest
    zapewnienie szkołom i innym placówkom oświatowo-wychowawczym oraz rodzicom
    pomocy specjalistycznej we właściwym przygotowaniu dzieci i młodzieży do
    życia społecznego i wyboru zawodu.
    Podklasa ta nie obejmuje:
    - przystosowania zawodowego, gdzie dominuje czynnik edukacyjny,
    sklasyfikowanego w dziale 80.

    80.42.B Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia,
    gdzie indziej niesklasyfikowane
    Podklasa ta obejmuje:
    - kształcenie osób dorosłych umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy
    ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych, prowadzone w szkołach i w
    pozaszkolnych formach, na kursach dziennych, wieczorowych, radiowych,
    telewizyjnych, korespondencyjnych,
    - działalność placówek doskonalenia nauczycieli,
    - działalność uniwersytetów ludowych i uniwersytetów powszechnych,
    - edukację, w której nie da się zdefiniować poziomu nauczania.
    Podklasa ta nie obejmuje:
    - szkolnictwa wyższego, sklasyfikowanego w 80.30.A i 80.30.B,
    - działalności kolegiów nauczycielskich, sklasyfikowanej w 80.22.G,
    - działalności szkół tańca, sklasyfikowanej w 92.34.Z,
    - działalności szkoleniowej w zakresie sportu, sklasyfikowanej w 92.62.Z.

    No a kod 93.05.Z Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej nie
    sklasyfikowana, obejmuje:
    - działalność astrologiczną i spirytystyczną,
    - działalność biur towarzyskich, biur matrymonialnych,
    - działalność organizacji badających genealogię,
    - usługi czyścibutów, portierów, pracowników obsługi parkingów itp.

    więc musicie dokonać właściwego wyboru ;-)

    pozdrawiam
    Kasia P.