  • 1. Data: 2007-12-25 11:41:02
    Temat: Cena auta na umowie, a US
    Od: "Travis" <n...@s...pl>

    Witam,

    W najblizszym czasie bede mial kilka wiekszych wydatkow(tj. mieszkanie i
    auto). Nie ukrywam, ze do tej pory nie mialem za duzych dochodow, a
    pieniadze, ktore mam przeznaczone na te cele to glownie oszczednosci mojej
    mamy. Problem w tym, ze nie chcialbym na siebie sciagac zbyt wielkiej uwagi
    Urzedu Skarbowego, wiec chcialbym ten drugi wydatek "zmniejszyc" do kwoty
    paru zlotych/euro
    Auto chce sprowadzic z Niemiec. Czy jesli na umowie kupna/sprzedarzy
    mialbym znacznie zanizona wartosc samochodu to czy US mial prawo zadac, abym
    udowodnil, skad mialem takie pieniadze(=wartosc rynkowa pojazdu, a nie
    wartosc na umowie). Wydaje mi sie, ze nie ma prawa, ale chcialbym sie
    upewnic, bo to roznie bywa.

    Pozdrawiam
    Travis

  • 2. Data: 2007-12-25 11:54:22
    Temat: Re: Cena auta na umowie, a US
    Od: "Damian / TNC.pl" <w...@t...pl>

    Użytkownik "Travis"
    > wartosc na umowie). Wydaje mi sie, ze nie ma prawa, ale chcialbym sie
    > upewnic, bo to roznie bywa.

    Jezeli to TY bedziesz sprowadzajacym i to Ty bedziesz widnial w umowie z
    Niemcem, to
    US o nic sie nie przyczepi.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2007-12-25 16:11:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Travis wrote:
> [...]
    > auto). Nie ukrywam, ze do tej pory nie mialem za duzych dochodow, a
    > pieniadze, ktore mam przeznaczone na te cele to glownie oszczednosci mojej

    Zrób oficjalną darowiznę, wówczas nikt sie nie przyczepi.

> [...]
    > udowodnil, skad mialem takie pieniadze(=wartosc rynkowa pojazdu, a nie
    > wartosc na umowie). Wydaje mi sie, ze nie ma prawa, ale chcialbym sie

    Przede wszystkim US będzie chciał podnieść wartość samochodu.
    Dopiero potem się przyczepi że z twoich dochodów nie wynika, żebyś miał
    oszczędności na zakup mieszkania i samochodu i zażąda udowonienia skąd
    miałeś pieniądze.
    Wówczas pokażesz im umowę darowiny i US się odczepi.
    Pamiętaj tylko, że jeśli umowa darowizny nie jest sporządzona
    notarialnie to w ciągu 30 dni od dnia darowizny musisz zgłośić to do US,
    inaczej zapłacisz podatek od darowizny.

  • 4. Data: 2007-12-25 16:11:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Damian / TNC.pl wrote:

    > Użytkownik "Travis"
    >

    > Jezeli to TY bedziesz sprowadzajacym i to Ty bedziesz widnial w umowie z
    > Niemcem, to
    > US o nic sie nie przyczepi.

    przyczepi się przyczepi.

  • 5. Data: 2007-12-25 18:28:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.12.2007 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > przyczepi się przyczepi.

    Jeśli sprowadzi, to US się nie przyczepi, ponieważ taka transakcja nie
    podlega opodatkowaniu PCC i US się odwiedza w zasadzie tylko po to, aby
    wziąć papier, że nabycie takiego auta nie podlega pod VAT.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/