  • 1. Data: 2007-03-19 21:14:53
    Temat: Cenna brutto zamiast netto
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    Witam,

    Przeglądając faktury zakupu z ostatniego roku zauważyłem, iż na kilku z nich
    zamiast ceny jednostkowej netto jest cena jednostkowa brutto (ściślej mówiąc
    nie ma na fakturze ceny jednostkowej netto).

    Czy w praktyce ktoś się do tego może przyczepić a jeżeli tak cto co z tym
    fantem zrobić?

  • 2. Data: 2007-03-19 22:06:16
    Temat: Re: Cenna brutto zamiast netto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, Mateusz Dabrowski wrote:

> [...]
    > nie ma na fakturze ceny jednostkowej netto).
    >
    > Czy w praktyce ktoś się do tego może przyczepić a jeżeli tak cto co z tym

    Przeczytać przepisy ;)
    Sporo trafień jest tu:
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+vat+%28metod+sposob%C3%B3w%29

    Jest kilka POPRAWNYCH metod wykazania VAT na f-rze, w tym bazujące na
    cenie brutto. Żeby było śmieszniej, z ustawy wynika iż właśnie
    liczenie "od brutto" (obrotu) stanowi definicję podstawy podatku VAT :>
    ośmielam się to określić mianem "postaci kanonicznej wzoru na VAT" :)

    pzdr, Gotfryd