  • 1. Data: 2007-03-19 19:09:58
    Temat: amortyzacja...roweru
    Od: "plum" <p...@p...onet.pl>

    Mam pytanko, cena netto roweru nie przekracza 3500 zł, cena brutto przekracza
    3500 zł. Wg mnie zgodnie z ustawą pdof moge zaliczyć wydatek w koszty i nie
    muszę amortyzaować. Czy dobrze kombinuje?

  • 2. Data: 2007-03-19 19:25:37
    Temat: Re: amortyzacja...roweru
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    plum <p...@p...onet.pl> w

    > Mam pytanko,

    Ja też, nawet dwa

    > cena netto roweru nie przekracza 3500 zł, cena brutto przekracza
    > 3500 zł.

    i co w związku z różnicą brutto/netto...? <-pytanko pierwsze

    > Wg mnie zgodnie z ustawą pdof moge zaliczyć wydatek w koszty i nie
    > muszę amortyzaować.

    Koszy czego? <-pytanko drugie

    Albo zeznasz jak na spowiedzi do czego Ci ten rower, albo na zlot na Łysej
    Górze sie udaj

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-03-19 19:55:19
    Od: p...@p...onet.pl

    chodzi o to że amortyzować muszę coś co m.inn ma wartośc nabycia powyżej 3500,
    moje pytanie brzmi czy w przypadku gdy jestem aktywnym podatnikiem vat jako
    warośc nabycia moge wziąć wartość netto i wtedy nie amortyzować ( bo wartość
    nabycia mniejsza niz 3500). Koszty - tzn. koszty działalności, o które
    zmniejszam przychód przy wyliczaniu dochodu do opodatkowania

  • 4. Data: 2007-03-19 20:35:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zacznijmy od tego, że nie powinieneś toppostować:

    | Odp.: Bo zaburza naturalną kolejność czytania. |
    | Pyt.: Dlaczego? |
    | Odp.: Odpowiadanie na górze listu (top-postowanie). |
    | Pyt.: Co jest najbardziej irytujące w Usenecie? |

    > chodzi o to że amortyzować muszę coś co m.inn ma wartośc nabycia powyżej 3500,

    Między innymi, czyli między 1 a 50000EUR również?Tylk okto powiedział, że
    musisz, a tym bardziej, ze możesz?

    > moje pytanie brzmi czy w przypadku gdy jestem aktywnym podatnikiem vat jako
    > warośc nabycia moge wziąć wartość netto i wtedy nie amortyzować ( bo wartość
    > nabycia mniejsza niz 3500)

    Możesz, tylko wykaż, że ten rower w ogóle jest kosztem, bo bez tego Vat to
    nie bardzo jest jak ująć

    > Koszty - tzn. koszty działalności, o które
    > zmniejszam przychód przy wyliczaniu dochodu do opodatkowania

    Aha, czyli prowadzisz DG na zasadach KPIR i jestes czynnym VATmanem...
    To do czego Ci ten rower?

    PS
    Gdybys tak jeszcze wycinał sygnaturki

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-03-19 20:58:24
    Od: p...@p...onet.pl

    > MoĹźesz, tylko wykaĹź, Ĺźe ten rower w ogĂłle jest kosztem, bo bez tego Vat to
    > nie bardzo jest jak ująć

    zatem nie amortyzuję, tylko zaliczam w KUP w całości... ok ... wielkie dzięki

    > Aha, czyli prowadzisz DG na zasadach KPIR i jestes czynnym VATmanem...
    > To do czego Ci ten rower?
    znajomy wymyślił sobie że w swojej firmie informatycznej będzie rower
    wykorzystywał jako środek transportu (z okolic Lublina do Warszawy)i reklamy
    firmy (?) (w tym temacie poznał moje zdanie .. jest różne od jego, ale skoro
    się uparł to moze i kiedyś przekona US) ;-)

  • 6. Data: 2007-03-19 21:05:23
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > To do czego Ci ten rower?

    Jako srodek transportu, do szybkiego dojazdu do klientow np. serwis
    czegostam w centrum miasta, nie jest Twoim zdaniem do obronienia w US?

    a.

  • 7. Data: 2007-03-19 21:34:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.03.2007 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał/a:

    > Aha, czyli prowadzisz DG na zasadach KPIR i jestes czynnym VATmanem...
    > To do czego Ci ten rower?

    Strzelam - do tego samego, do czego samochód. Jak ma silnik i śmierdzi to
    jest OK, a jak nie, to nie OK? :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 8. Data: 2007-03-19 21:55:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, Wemif wrote:

    > Jako srodek transportu, do szybkiego dojazdu do klientow np. serwis
    > czegostam w centrum miasta, nie jest Twoim zdaniem do obronienia w US?

    Podczas kontroli tak "przyokazyjnie" zamieniłem kilka zdań z kontrolerami
    również na ten temat - wyszło, że dałoby się bronić :) mimo że nie
    dojeżdżam jakoś intensywnie do klientów, ale "po urzędach" i owszem.
    Jak znam życie, jakbym miał rower "w kosztach" to padłoby standardowe
    "czy ma Pan dwa telef... znaczy rowery" :) ale...
    Niemniej nie wpakowałem jak dątąd żadnego pojazdu w koszty.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2007-03-19 22:07:20
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    a rowery nie są objęte jednorazową amortyzacją teraz?

  • 10. Data: 2007-03-19 22:15:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, hanna wrote:

    > a rowery nie są objęte jednorazową amortyzacją teraz?

    ...autor wątku do teraz nie określił, czy i ile VATu może
    odliczyć oraz czy i ile innych wydatków związanych z zakupem
    miał "ubocznie".
    Dla mnie np. *nie jest* oczywiste, czy ma 100% sprzedaży
    opodatkowanej - a to może przesądzić ile VATu "idzie do
    wartości początkowej".
    Prawdę mówiąc, to nie wiem co bym sam wybrał - jednorazową
    amortyzację czy do EW :)

    pzdr, Gotfryd