  • 1. Data: 2007-03-19 21:06:15
    Temat: korekta vat7 - rozliczony 2x ten sam miesiac
    Od: "Jardo" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Popełniłem fatalny błąd - przy składaniu deklaracji VAT7 za styczeń źle
    wydrukowałem zestawienie miesięczne ewidencji Vat (za grudzień i styczeń zamiast
    tylko za styczeń). W efekcie deklaracja VAT7 rozlicza oba te miesiące tj
    grudzień i styczeń razem. Jak należy przeprowadzić korektę (jaki to druk?) i
    jaką mam szanse uniknąć kontroli? Dodam jeszcze że na źle wyliczonej wyszedł mi
    podatek do zapłaty (który odprowadziłem), a prawidłowo powinna być nadwyżka do
    przeniesienia na następny miesiąc.

    Pozdr
    jardo

  • 2. Data: 2007-03-19 22:01:20
    Temat: Re: korekta vat7 - rozliczony 2x ten sam miesiac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, Jardo wrote:

    > tylko za styczeń). W efekcie deklaracja VAT7 rozlicza oba te miesiące tj
    > grudzień i styczeń razem. Jak należy przeprowadzić korektę (jaki to druk?)

    Ten sam co normalnie, dopisuje się dużymi literami "korekta"
    i dołącza wyjaśnienie (z NIPem, datą i podpisem, jak na pismo do US
    przystało). Przepis o "wyjaśnieniu" (czy "informacji" czy jak tam
    to nazwano) jest w Ordynacji jakby kto pytał.

    > i jaką mam szanse uniknąć kontroli?

    Nie wiem, u mnie manewry z korektami ze dwa czy trzy razy skończyły się
    wezwaniem na czynności wyjaśniające - po wzięciu ze sobą kopii wydruków
    ewidencji i "oryginalnych" papierów których dotyczył błąd postępowanie
    się skończyło, no ale ja komplet papierów z miesiąca mieszczę w obwolucie
    więc łatwo mi targać ;)

    > Dodam jeszcze że na źle wyliczonej wyszedł mi
    > podatek do zapłaty (który odprowadziłem), a prawidłowo powinna być nadwyżka do
    > przeniesienia na następny miesiąc.

    No właśnie na ogół po tym jak US miał coś zwrócić to podejmował
    "czynności" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-03-20 07:15:42
    Od: "Jardo" <j...@p...onet.pl>

    >  No właśnie na ogół po tym jak US miał coś zwrócić to podejmował
    > "czynności" :)
    No w sumie to mam jeszcze jeden problem - co z wpłaconą kwotą? wpłacę
    pomniejszoną w następnym miesiącu, ale czy muszę jeszcze jakimś osobnym pismem
    informować US o tym fakcie?

    Pozdr
    jardo

  • 4. Data: 2007-03-20 09:06:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2007, Jardo wrote:

    > No w sumie to mam jeszcze jeden problem - co z wpłaconą kwotą? wpłacę
    > pomniejszoną w następnym miesiącu, ale czy muszę jeszcze jakimś osobnym pismem
    > informować US o tym fakcie?

    Ja dołączałem drugą informację :) do informacji właściwej, w US pytałem
    do kogo to ma być i osobno tytułowałem (nie pamiętam jak się ten dział
    od "sprawdzania wpłat" nazywa, ale to do nich).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-03-20 09:19:58
    Od: "Jardo" <j...@p...onet.pl>

    >  Ja dołączałem drugą informację :) do informacji właściwej, w US pytałem
    > do kogo to ma być i osobno tytułowałem (nie pamiętam jak się ten dział
    > od "sprawdzania wpłat" nazywa, ale to do nich).

    Może ktoś z czytelników wie jak się nazywa taki dział - prosze o pomoc.

    Aha - napisalem pismo wyjasniajace - czy tak by moglo byc ?

    Powołując się na art.16 Kodeksu Karno-Skarbowego wyrażam czynny żal w związku
    z pomyłkowym wypełnieniem rozliczenia VAT7 za miesiąc styczeń 2007 polegającym
    na zsumowaniu ewidencji VAT zakupów i sprzedaży za miesiące grudzień 2006 i
    styczeń 2007. Pragnę nadmienić iż nadwyżka podatku naliczonego nad należnym
    wynikająca z błędnie wypełnionej deklaracji została w całości wpłacona.
    Dołożę starań aby w przyszłości taka sytuacja nie miała miejsca.

    pozdr
    jardo

  • 6. Data: 2007-03-20 12:32:58
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > przystało). Przepis o "wyjaśnieniu" (czy "informacji" czy jak tam
    > to nazwano) jest w Ordynacji jakby kto pytał.

    tak było kiedyś
    teraz zaznacza się kwadracik w polu przeznaczonym na cel złożenia
    (korekta deklaracji)

    > No właśnie na ogół po tym jak US miał coś zwrócić to podejmował
    > "czynności" :)

    bo tu się kłania wniosek o stwierdzenie nadpłaty jak mniemam
    ale niewiele urzędów lubi takie wnioski, wola samą korektę z wyjaśnieniem

  • 7. Data: 2007-03-20 19:07:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2007, gonia wrote:

    > teraz zaznacza się kwadracik w polu przeznaczonym na cel złożenia (korekta
    > deklaracji)

    O, thx, nieuważnie deklaracje czytam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-03-20 19:11:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2007, Jardo wrote:

    > Może ktoś z czytelników wie jak się nazywa taki dział - prosze o pomoc.

    Zadzwoń do US. O ile się nie mylę, struktury US nie są identyczne
    i w zależności od wielkości US w jednym może być "dział" a w innym
    "referat".

    > Aha - napisalem pismo wyjasniajace - czy tak by moglo byc ?
    >
    > Powołując się na art.16 Kodeksu Karno-Skarbowego wyrażam czynny żal w związku

    Hm... jeśliby czynny żal był potrzebny, to powinien być IMO *oddzielny*
    od wyjaśnienia, a w tym przypadku podstaw do "żalu" nie widzę: przecież
    uczuplenia nie było, prawda?

    > z pomyłkowym wypełnieniem rozliczenia VAT7 za miesiąc styczeń 2007 polegającym
    > na zsumowaniu ewidencji VAT zakupów i sprzedaży za miesiące grudzień 2006 i
    > styczeń 2007.

    Dołączył bym kwoty :), tzn: "tj. VAT należy za mies. grudzień xxxa zł
    oraz VAT należny za mies. styczeń xxxb zł, oraz VAT naliczony...
    ...odpowiednio zzza zł wykazane i wpłacone, miało być zzzb zł
    do przeniesienia na m-c następny".
    Osoba kontrolująca będzie miała mniej pytań jak popatrzy na kwoty :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-03-20 20:06:03
    Od: "Jardo" <j...@p...onet.pl>

    > Zadzwoń do US. O ile się nie mylę, struktury US nie są identyczne
    > i w zależności od wielkości US w jednym może być "dział" a w innym
    > "referat".
    Pojade do US i na miejscu wypisze.

    > Hm... jeśliby czynny żal był potrzebny, to powinien być IMO *oddzielny*
    > od wyjaśnienia, a w tym przypadku podstaw do "żalu" nie widzę: przecież
    > uczuplenia nie było, prawda?
    No w sumie nie było uszczuplenia - zastanawiałem sie na tym słynnym "zalem' ale
    tak jakoś wymysliłem że napiszę :)

> [...]
    > do przeniesienia na m-c następny".
    > Osoba kontrolująca będzie miała mniej pytań jak popatrzy na kwoty :)

    Dzieki za wszelkie rady

    Pozdr
    jardo