  • 1. Data: 2007-03-19 16:39:52
    Temat: obowiązek wystawiania faktur
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Mam małą zagwozdkę.
    Jakiś czas temu wynajęłam dla swojej firmy lokal. Podmiotem wynajmującym
    również była firma. Czy w takim wypadku nie powinnam dostawać na to faktury?

    A.

  • 2. Data: 2007-03-20 19:02:03
    Temat: Re: obowiązek wystawiania faktur
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam małą zagwozdkę.
    > Jakiś czas temu wynajęłam dla swojej firmy lokal. Podmiotem wynajmującym
    > również była firma. Czy w takim wypadku nie powinnam dostawać na to faktury?

    Oczywiście, ze tak.

  • 3. Data: 2007-03-21 08:37:51
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > Oczywiście, ze tak.

    Dzięki za potwierdzenie.
    Akcja jest taka, że dostałam wezwanie do zapłaty faktury, której w życiu nie
    dostałam. Sama sprawa zasadności płatności mocno wątpliwa, bo wynajmujący
    sobie dziwnie wyliczył okres wypowiedzenia (mieliśmy miesiąc). Umowa
    podpisana 15 dnia miesiąca, po kilku miesiącach przed 15 wypowiedziałam,
    czyli do 15 następnego płacę. Ale wynajmujący stwierdził, że wypowiedzenie
    jest skuteczne z faktycznym końcem miesiąca (czyli 31) i chce ode mnie
    kasiorkę za jeszcze jeden miesiąc. Hłe.
    Inna inszość, że nie uprzedził mnie o wadach jakimi obarczony jest lokal, w
    związku z czym nie mogłam z niego korzystać.

    A.

  • 4. Data: 2007-03-21 08:53:13
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Akcja jest taka, że dostałam wezwanie do zapłaty faktury, której w życiu
    > nie
    > dostałam. Sama sprawa zasadności płatności mocno wątpliwa, bo wynajmujący

    Weź duplikat tej faktury, będzie jasność czy ona wogóle ona była.
    Wystawienie duplikatu na żądanie nabywcy jest obowiazkowe. A zawsze to też
    dla Ciebie kosztem bedzie i VAT odliczysz (oczywiscie jeśli jedno i drugie
    możesz).

  • 5. Data: 2007-03-21 09:21:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 09:37:51 +0100, asmira napisał(a):

> [...]
    > czyli do 15 następnego płacę. Ale wynajmujący stwierdził, że wypowiedzenie
    > jest skuteczne z faktycznym końcem miesiąca (czyli 31) i chce ode mnie

    W tej sprawie wynajmujący ma rację.

  • 6. Data: 2007-03-21 10:27:42
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > W tej sprawie wynajmujący ma rację.

    Może powinnam dodać, że okresem rozrachunkowym w umowie był 15-15. Nie
    rozumiem dlaczego miałabym płacić za dodatkowy miesiąc?
    A.

  • 7. Data: 2007-03-21 10:39:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 11:27:42 +0100, asmira napisał(a):

    > Może powinnam dodać, że okresem rozrachunkowym w umowie był 15-15. Nie
    > rozumiem dlaczego miałabym płacić za dodatkowy miesiąc?

    Kodeks cywilny nie wiąże w żadem sposób okresu wypowiedzenia z okresami
    rozracunkowymi

    Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu jest nie oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów
    umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.

    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz jest
    płatny w odstępach dłuższych niż miesiąc, najem można wypowiedzieć
    najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału kalendarzowego; gdy
    czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód na koniec miesiąca
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych odstępach czasu - na
    trzy dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień naprzód.

    Art. 688. Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz
    jest płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy
    miesiące naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.

  • 8. Data: 2007-03-21 11:08:22
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > Kodeks cywilny nie wiąże w żadem sposób okresu wypowiedzenia z okresami
    > rozracunkowymi

    Ale czy w takim wypadku nie powinnam zapłacić tylko za dodatkowe pół, a nie
    za całość (czyli w tym wypadku do 15 kwietnia)?

    Poza tym wydaje mi się, że skoro miałam zapłacone do 15 marca, to powinnam
    móc korzystać do tego czasu z lokalu. Tymczasem po tym jak wypowiedzialam
    umowę (przed 15 lutego), właściciel zmienił zamki (dokładnie nie wiem kiedy,
    po prostu jak chciałam przejrzeć, czy wszystko jest w porządku, przetrzeć
    kurze itd. okazało się, że klucz który mam "nie działa").

    A.

  • 9. Data: 2007-03-21 11:28:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 12:08:22 +0100, asmira napisał(a):

    > Ale czy w takim wypadku nie powinnam zapłacić tylko za dodatkowe pół, a nie
    > za całość (czyli w tym wypadku do 15 kwietnia)?

    Oczywiście w tehj sprawie masz rację (chyba, że umowa przewidywała co
    inengo)

> [...]
    > (dokładnie nie wiem kiedy, po prostu jak chciałam przejrzeć, czy
    > wszystko jest w porządku, przetrzeć kurze itd. okazało się, że klucz

    Masz prawo korzystać do 31 marca bo wtedy skończy sie termin
    wypowiedzenia. Postaraj się w jakiś sensowny sposób udokumentować to, że
    właściciel zmienił zamki. Ten fakt może ci umożliwić niepłacenie za te
    ostatnie 16 dni

  • 10. Data: 2007-03-21 15:11:10
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypowiedzenia. Postaraj się w jakiś sensowny sposób udokumentować to, że
    > właściciel zmienił zamki. Ten fakt może ci umożliwić niepłacenie za te

    Ja się w ogóle zastanawiam, czy w związku z tym, że nie mogłam korzystać z
    lokalu (bo nie było przyłącza energetycznego, to nowy lokal - aby
    elektrownia podłączyła prąd wymagany był projekt, itd.), czy nie powinnam
    złożyć jakiejś reklamacji.
    Właściciel w umowie najmu wymienił tylko, że mam podłączyć na własną firmę
    licznik. A tam instalacja elektryczna nie miała nawet odbioru.

    Ogólnie szopka. Człowiek siedzi cały czas za granicą, ciężko go złapać,
    korespondencja wraca. Wezwanie, które mi przysłał to kopia jakiegoś innego.
    Wydruk jest na inną sumę (coś koło 10 tys. zł), suma ta przekreślona i inna
    dopisana długopisem.

    W zasadzie chodzi mi o to, czy to wezwanie jest prawidłowe z punktu widzenia
    prawa. Bo dostałam wezwanie do zapłacenia faktury (na wezwaniu nie ma jej
    nr). Przez okres kiedy byłam najemcą nie dostałam w ogóle żadnej f-ry, choć
    płaciłam przez 3 m-ce.

    A.