  • 1. Data: 2008-01-14 13:38:12
    Temat: Certyfikat rezydencji a rozliczenie w PL
    Od: "Molentje" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie!

    Zwracam sie tutaj, poniewaz nie moge nigdzie znalezc odpowiedzi na nurtujace
    mnie pytanie.

    Za granice na pobyt staly udalem sie w 2006 roku. Za rok 2006 rozliczylem sie
    jeszcze w Polsce, skladajac zeznanie w marcu 2007. Nie bylo to przyjemne
    przezycie (finansowo). Rok 2007 w calosci spedzilem juz za granica i nic mnie
    z Polska nie laczy. Wymeldowany, brak jakichkolwiek powiazan, umowa o prace za
    granica, chec pozostania na stale, itp. Zlozylem NIP-3, podajac zagraniczny
    numer podatkowy i adres zameldowania. Otrzymalem rowniez certyfikat rezydencji
    kraju, w ktorym przebywam. Wiem, wiem, ze i tak ojczysty US bedzie chcial
    sprawe zweryfikowac, ale moje pytanie jest inne:

    Czy musze w najblizszych tygodniach w Polsce zlozyc zeznanie podatkowe za rok
    2007, deklarujac zerowe przychody (ograniczony obowiazek podatkowy i brak
    przychodow w Polsce)?

    Co wiecej, ktory US w Polsce jest teraz dla mnie odpowiednim? Bo podobno nie
    lokalny, tylko sa inne urzedy dla nierezydentow?

    Z gory dziekuje za wyjasnienia!

    Z pozdrowieniem,

    molentje

  • 2. Data: 2008-01-14 18:49:34
    Temat: Re: Certyfikat rezydencji a rozliczenie w PL
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Molentje wrote:
> [...]
    > 2007, deklarujac zerowe przychody (ograniczony obowiazek podatkowy i brak

    Nie, nie musisz. O ile nic nie zarobiłeś.
    Jak coś zarobiłeś, to rozliczasz się tak jakbys Polakiem nie był, czyli
    pit-37 ale tylko od dochodów w Polsce.

    > Co wiecej, ktory US w Polsce jest teraz dla mnie odpowiednim? Bo podobno nie
    > lokalny, tylko sa inne urzedy dla nierezydentow?

    Gdzie wysłałeś NIP-3 s z zagranicznym adresem?
    Powinno pójść do II US Warszawa bo to jest urzad do rozliczeń dla
    nierezydentów i tam powinienes wysyłać ewentualne pity.

  • 3. Data: 2008-01-15 11:23:39
    Od: "Molentje" <m...@N...gazeta.pl>

    Drogi Witku,
    serdecznie dziekuje za informacje!

    > Gdzie wysłałeś NIP-3 s z zagranicznym adresem?
    > Powinno pójść do II US Warszawa bo to jest urzad do rozliczeń dla
    > nierezydentów i tam powinienes wysyłać ewentualne pity.

    Zlozylem to osobiscie w moim lokalnym US. Przyjeli. Moze potem sami przesylaja
    gdzie indziej?

    Z pozdrowieniem,

    molentje

  • 4. Data: 2008-01-15 16:55:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Molentje wrote:
    > Drogi Witku,
    > serdecznie dziekuje za informacje!

    > Zlozylem to osobiscie w moim lokalnym US. Przyjeli. Moze potem sami przesylaja
    > gdzie indziej?

    powinno wystarczyc zeby sie nie czepiali.