  • 1. Data: 2008-01-13 23:58:46
    Temat: podatek od wkładu mieszkaniowego-problemy
    Od: "alter" <h...@g...pl>

    W sierpniu 2007 zmarła moja tesciowa,która miala mieszkanie spółdzielcze
    lokatorskie.W mieszkaniu tym mieszkamy razem z żoną bez meldunku od
    1981r.Żona jest najemcą mieszkania komunalnego,w ktorym do czasu smierci
    mieszkala tesciowa.Zameldowani sa tez tam nasi dwaj synowie od
    urodzenia.Jeden ma 23,drugi 18 lat.Moze to troche zawile ale po slubie
    zamienilismy sie mieszkaniami bez zalatwiania formalnosci.Po smierci
    tesciowej zona wystapila do sadu o ustanowienie prawa do spadku.Jest jedyna
    spadkobierczynia i przysluguje jej spadek w postaci wkladu
    mieszkaniowego.Wyrok prawomocny stwierdzajacy prawo do spadku wydano
    29.11.2007r.Nastepnie s-nia mieszkaniowa polecila zrobic wycene wkladu przez
    rzeczoznawce i dopiero wydala zaswiadczenie do U.S. o wartosci
    wkladu.Zaswiadczenie to zona otrzymala 2.01.2008 i tego smego dnia udala sie
    do U.S.zlozyc zeznanie podatkowe od odziedziczonego wkladu.Panie urzedniczki
    od razu zapowiedzialy ze nie skorzysta z ulgi i zaplaci 7% poniewaz nie
    zglosila sie w terminie 30 dni od orzeczenia sadu.Jakie mamy wyjscie z tej
    sytuacji.Wiem ze musi spelnic dodatkowe warunki tzn.wymeldowac sie z
    mieszkania komunalnego(czy moze zrobic glownym najemca syna ?),zameldowac
    sie w mieszkaniu spoldzielczym matki w ciagu 6 m-cy.Ale podstawowym
    problemem jest to ze nie zglosila w terminie 30 dni od orzeczenia sadu.Zona
    nie zglaszala doU.S prawa do spadku tylko czekala na okreslenie jego
    wartosci i po ustaleniu go niezwlocznie to zglosila.Poza tym w ustawie jest
    napisane ze trzeba przedstawic wszelkie dokumenty(w tym zaswiadczenie s-ni
    mieszkaniowej)okreslajace wysokosc spadku.Czy ma jakies szanse na odwolanie
    ?Lada dzien przyjdzie decyzja o wyliczonym podatku,ktory w/g moich obliczen
    wyniesie ok.13000zl.Nie wiem skad my to wezmiemy.

    --
    Pozdrawiam Piotrek