  • 1. Data: 2008-01-14 12:50:12
    Temat: VAT 0% i 22%
    Od: s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl

    Witam,
    Mam mala firemke, wystawiam co miesiac faktury na ok. 1000 PLN
    netto z VATem 22%, oraz na ok. 4000 PLN z VATem 0%. Miesiecznie
    kwota VATu do odprowadzenia do skarbowki jest rzedu 200-300 PLN,
    i zastanawiam sie:
    - zakladam ze moge kupic auto na firme;
    - moglbym sie ubiegac o zwrot calego VATu za auto, czy - biorac
    uwage ze gros przychodow mam z faktur 0% VAT - sa jakies limity
    odliczenia?
    - jakiekolwiek inne wieksze zakupy powodowalyby ze praktycznie
    co miesiac moglbym sie ubiegac o zwrot VAT ze skarbowki - mam
    racje? Czy znow, moze ze wzgledu na to ze faktury z VAT 22% sa
    mniejszascia faktur wystawianych sa jakies limity?
    Niejasno, wiem, ale moze ktos podpowie?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-14 14:13:42
    Temat: Re: VAT 0% i 22%
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > racje? Czy znow, moze ze wzgledu na to ze faktury z VAT 22% sa
    > mniejszascia faktur wystawianych sa jakies limity?
    Potwierdż , czy przez VAT 0% rozumiesz obrót ze stawką VAT 0% z tytułu
    czynności opodatkowanych czy brak VAT-u stawka ZW z powodu wykonywania usług
    zwolnionych , czy wykonywania usług nie podlegajacych NP.
    Stawka 0% jest "uprzywilejowana" i co najwyzej zwieksza uprawnienia w zakresie
    zwrotów a nie je limituje.
    Jednak z uwagi na dość często występujacy błąd utożsamiania braku naliczania
    VAT z powodu zwolnienia lub NP z O% VAT - warto się upewnić co pytacz ma na
    myśli.

    pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2008-01-14 17:52:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > - zakladam ze moge kupic auto na firme;
    > - moglbym sie ubiegac o zwrot calego VATu za auto, czy - biorac
    > uwage ze gros przychodow mam z faktur 0% VAT - sa jakies limity
    > odliczenia?

    Cały VAT, to musiałbyś kupić auto trochę duże i drogie
    spełniające wymogi art 86.3 (?) ustawy.
    A po drugie źle rozumujesz, bo akurat
    obrót ze stawką 0% daje większe prawa do zwrotu.
    Mam podejrzenia, że to nie jest obrót ze stawką 0%
    tylko jakieś np (nie podlega)ale też z prawem do zwrotu na wniosek
    (może przy zakupie środka trwałego jest bez wniosku, ale nie pamiętam)
    albo co gorzej zwolnione.

  • 4. Data: 2008-01-14 18:52:03
    Od: s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl

> [...]
    VAT z powodu zwolnienia lub NP z O% VAT - warto się upewnić co pytacz ma na

    0% za uslugi edukacyjne (szkolenia)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-01-14 20:40:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > 0% za uslugi edukacyjne (szkolenia)

    A na jakiej podstawie jest tu taka stawka?
    To jest chyba w załączniku zwolnione?

  • 6. Data: 2008-01-15 00:27:22
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    cef <c...@i...pl> napisal:
    > A na jakiej podstawie jest tu taka stawka?
    > To jest chyba w załączniku zwolnione?

    Edukacja byla w zwolnionych np. dla doroslych 80.42B.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2008-01-15 19:26:11
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > 0% za uslugi edukacyjne (szkolenia)
    >
    > pozdrawiam
    No i miałem nosa. Nie rozróżniasz sprzedaży zwolnionej od opodatkowanej.
    Szkolenia (przynajniej niektóre) są zwolnione a nie opodatkowane 0%.
    Różnica polega na tym , że zakupy , jesli nie jesteś ich w stanie jednoznacznie
    przyporządkować jako związane ze sprzedażą wyłacznie opodatkowaną albo
    wyłacznie zwolnioną - odliczasz od VAT naleznego proporcjonalnie.
    Zakupów związanych wyłacznie ze zwolnioną nie odliczasz wcale.
    Ponieważ jak widać - nie radzisz sobie z tematem - zamiast kombinować ze
    zwrotami z tytułu inwestycji w środki transportu - zainwestuj w audyt swoich
    ewidencji i dokumentów , ewentualną ich korektę i kurs podstawowy w zakresie
    rozliczeń podatkowych alternatywnie w zakup usług ksiegowych.
    I to nie jest złośliwość - tylko bezcenna i bezinteresowna rada.

    Pzdr- Kriss