  • 11. Data: 2006-12-14 07:43:40
    Temat: Re: Cesja wraku auta z AC a VAT
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > :)

    > A nie przypomina to trochę umowy przedwstępnej sprzedaży domu?
    > Jeśli taką umowę nazwać "cesją", to mamy taką samą konstrukcję: jest
    > właściciel, jest *potencjalny* właściciel ktory ma prawo do zakupu...
    > Różnica też jest, ale idzie o ideę: umowa się kończy w momencie kiedy
    > zostanie spełniony (lub definitywnie wypada z możliwości spełnienia
    > jej warunek)!
    > Czyli w opisywanym przypadku sprzedaż wraka miałaby miejsce wtedy,
    > kiedy by się znalazł.

    Ale od strony VAT to chyba nie tak. Odszkodowanie a sprzedaż są to dwie
    różne czynności.
    Zastanawiam się, czy w takiej sytuacji należałoby korygowac podatek VAT
    np, (vide--->nasza dawna dyskusja odnosnie korekt VAt od ST). Nie
    nastąpiła sprzedaż, nie ma sytuacji, że rozporządzono towarem w inny
    sposób niz należało (zakładam, że kradzież była faktyczna;-)). I bardzo
    nie chce mi się w tej chwili sięgać do ustawy, więc moge byc w olbrzymim
    błędzie.

    Dla dochodówki, jeżeli była polisa AC, a skoro odszkodowanie, wieć
    była, należy uznać za przychód odszkodowanie, a nie zamrtyzowaną część w
    koszty.

    Dla VAT, na chwilę obecną - potraktować to jako czynność neutralną
    całkowicie. A gdyby rak się odnalazł, wtedy chba faktycznie należałoby
    się zastanowić nad korektą podatku z godnie z 91? albo w okolicach.

    Przy czym nawet nei wczytywałąm się, czy chodzi tylko o dochodókę, czy
    też o VAT również - tak mnie naszlo;>