  • 1. Data: 2006-11-16 18:09:14
    Temat: kiedy muszę przejść na VAT
    Od: "Przemo" <p...@i...pl>

    witam

    mam takie pytanko bo nie mogę nigdzie znaleść jaki jest odpowiednik
    10000 euro na nasze złotówki w roku 2006.
    wiąże się to z tym iż zbliżąm się do tego progu i nie wiem za
    bardzo jak i kiedy to kochanej skarbówce przedstawić

  • 2. Data: 2006-11-16 18:12:27
    Temat: Re: kiedy muszę przejść na VAT
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 19:09:14 Przemo <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wiąże się to z tym iż zbliżąm się do tego progu i nie wiem za
    > bardzo jak i kiedy to kochanej skarbówce przedstawić

    39200

  • 3. Data: 2006-11-16 18:43:32
    Od: "Przemo" <p...@i...pl>

    t napisał(a):

    > 39200

    oriętujessz się w jakim czasie muszę zgłosić się z tym do
    skarbówki
    -chodzi mi o coś takiego czy mogę dziś wystawić fakturę a jutro
    oświadzczyć to skarbówce?

  • 4. Data: 2006-11-16 19:04:12
    Od: s...@o...pl

    poczytaj art. 113 ustawy o VAT z 2004 roku.

    Jeśli przydarzyłoby Ci się przekroczyć ten próg w listopadzie, to nie obejdzie
    się bez spisu z natury, na który musisz mieć zgodę naczelnika (czyli
    szykowałoby się parę dni zawieszenia działalności?).

    Gdybyś pod koniec listopada był bardzo bliski kwoty 39.200zł, rozważ czy
    bardziej opłacalne byłoby zrezygnować ze zwolnienia np. 29 listopada, a 30
    listopada złożyć VAT-R i zacząć bycie VAT-owcem od pełnego miesiąca, czy
    też lepiej byłoby przeciągnąć sprawę na grudzień i wtedy robić spis z natury, a
    potem zacząć rozliczenia kwartalne (VAT7-K) metodą KASOWĄ (to bardzo istotne i
    bardzo opłacalne.

    Tutaj popytaj ekspertów, aby nie wtopić, bo ja jestem za cienki by doradzać,
    ale wskazuję kwestię, która może okazać się istotna.

    pozdr
    Aleksander

  • 5. Data: 2006-11-16 20:22:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > potem zacząć rozliczenia kwartalne (VAT7-K) metodą KASOWĄ (to bardzo istotne i
    > bardzo opłacalne.

    No chyba że księgowy liczącego się klienta stwierdzi "to była
    ostatnia f-ra VAT-K którą przyjęliśmy, zróbcie w tym dziale
    zamówień tak żeby była ostatnia" :]
    Bo oprócz "strat" jest to pewien kłopot dla firmy.
    Acz przyznaję, dla sprzedawcy może być opłacalny.
    Chyba, że ten "odłożony VAT" weźmie i przeje...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-19 16:04:27
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

> [...]
    > Acz przyznaję, dla sprzedawcy może być opłacalny.
    > Chyba, że ten "odłożony VAT" weźmie i przeje...

    VAT-MP ;> mały podatnik mały płatnik ;>

    pozdr

  • 7. Data: 2006-11-19 16:14:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jacek Cywiński wrote:

    > VAT-MP ;> mały podatnik mały płatnik ;>

    jakie sa w skrócie różnice miedzy VAT a VAT-MP ?

    komu się to opłaca? do jakiej kwoty?

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 8. Data: 2006-11-20 22:01:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Nov 2006, Hikikomori San wrote:

    > jakie sa w skrócie różnice miedzy VAT a VAT-MP ?

    Ale to naprawdę jest w archiwum :]

    > komu się to opłaca? do jakiej kwoty?

    Limit jest w ustawie.
    Opłacać powinno się każdemu, kto średnio więcej VAT musi
    odprowadzić niż odliczyć - bo ma "pozyczkę" jak płacący
    zalegają z zapłatą.
    A hak jest taki, iż ponieważ takie f-ry księguje się inaczej
    *również* po stronie odliczającego, to są niechętnie widziane
    przez księgologów dużych firm.
    Co mają sobie życie komplikować... lepiej wybrać kogoś kto
    nie wybrał -MP :)

    pzdr, Gotfryd