  • 1. Data: 2006-11-16 18:42:50
    Temat: Cesja wraku auta z AC a VAT
    Od: "MRK" <u...@e...com>

    Witam,

    Nie wiem jak podejść do problemu VATu za cesję praw do wraku pojazdu.
    Samochód został zakupiony na firmę (KPiR, VAT), przy zakupie auta odliczono
    60% VAT. Miał miejsce wypadek, samochód został poważnie uszkodzony. Po
    wypadku auto zostało przekazane ubezpieczycielowi (cesja praw), a
    ubezpieczyciel pokrył koszty zakupu nowego, identycznego auta (z AC).

    Mam pytanie, czy umowa cesji jest opodatkowana podatkiem VAT? Jeżeli tak, to
    od jakiej kwoty (umowa cesji nie zawiera wyceny wraku). Czy do wyceny
    wartości wraku może służyć wycena kosztów naprawy, będąca podstawą do
    uznania szkody całkowitej z AC (ponad 70% wartości auta)?

    Pozdrawiam,
    MRK

  • 2. Data: 2006-11-16 19:45:08
    Temat: Re: Cesja wraku auta z AC a VAT
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "MRK" <u...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > AC).
    >
    > Mam pytanie, czy umowa cesji jest opodatkowana podatkiem VAT?

    Żadna umowa cesji.
    Faktura VAT.

    >Jeżeli tak, to od jakiej kwoty (umowa cesji nie zawiera wyceny wraku).

    MUSISZ to wycenić.

    > Czy do wyceny wartości wraku może służyć wycena kosztów naprawy, będąca
    > podstawą do uznania szkody całkowitej z AC (ponad 70% wartości auta)?

    IMO nie.

  • 3. Data: 2006-11-16 20:20:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, MRK wrote:

    > 60% VAT. Miał miejsce wypadek, samochód został poważnie uszkodzony. Po
    > wypadku auto zostało przekazane ubezpieczycielowi (cesja praw)

    Hm...
    Mi to wygląda na zwykłą sprzedaż samochodu (już wraka) a nie "cesję".
    Jest rzecz, jest własciciel, jest nowy właściciel...
    Źle patrzę?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-11-16 21:08:54
    Od: "MRK" <u...@e...com>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MRK" <u...@e...com> napisał w wiadomości

    > Żadna umowa cesji.
    > Faktura VAT.

    Niestety, ubezpieczyciel widzi to inaczej. Cesja została podpisana - co w
    takiej sytuacji?
    Na nowe auto została wystawiona faktura na moją firmę - VAT za nowe auto
    został zapłacony przeze mnie.

    > MUSISZ to wycenić.

    OK, ale jak?

    Dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-16 21:48:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino <k...@...pl> w

    > Użytkownik "MRK" <u...@e...com> napisał w wiadomości

    > Żadna umowa cesji.
    > Faktura VAT.

    Stawka? Zakładając, że minęło pół roku... Korekty na początku roku 2007
    jakieś?

    > IMO nie.

    To jaka kwotę netto wpisac na wzmiankowanej fakturze?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-11-17 16:45:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Niestety, ubezpieczyciel widzi to inaczej. Cesja została podpisana - co w
    > takiej sytuacji?

    Bekniesz przed US.
    Wystaw fakturę i wyślij to ubezpieczycielowi pocztą.

    Może u rzeczoznawcy?

  • 7. Data: 2006-11-17 16:47:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Stawka?

    Właściwa, nie wiemy jaki czas od zakupu minął.
    Tak czy tak faktura obowiązkowo.

    Chcesz aby ja wycenił ten wrak?
    Nawet go nie widząc?

  • 8. Data: 2006-12-10 05:16:12
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm...
    > Mi to wygląda na zwykłą sprzedaż samochodu (już wraka) a nie "cesję".
    > Jest rzecz, jest własciciel, jest nowy właściciel...
    > Źle patrzę?

    Przepraszam, że wątek po takim czasie odgrzebuję, ale dopiero teraz
    przeczytałem.
    A jak Ci wygląda analogiczna sytuacja tylko wraka nie ma, bo nie wypadek
    a kradzież i cesja jest warunkowa (jakby się znalazł to...)?

    pzdr

    Tomek

  • 9. Data: 2006-12-12 23:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Dec 2006, Tomasz Staszewski wrote:

    > Przepraszam, że wątek po takim czasie odgrzebuję, ale dopiero teraz
    > przeczytałem.

    :)

    > A jak Ci wygląda analogiczna sytuacja tylko wraka nie ma, bo nie wypadek
    > a kradzież i cesja jest warunkowa (jakby się znalazł to...)?

    A nie przypomina to trochę umowy przedwstępnej sprzedaży domu?
    Jeśli taką umowę nazwać "cesją", to mamy taką samą konstrukcję: jest
    właściciel, jest *potencjalny* właściciel ktory ma prawo do zakupu...
    Różnica też jest, ale idzie o ideę: umowa się kończy w momencie kiedy
    zostanie spełniony (lub definitywnie wypada z możliwości spełnienia
    jej warunek)!
    Czyli w opisywanym przypadku sprzedaż wraka miałaby miejsce wtedy,
    kiedy by się znalazł.
    Dobrze wnioskuję?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-12-14 05:38:34
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

> [...]
    > jej warunek)!
    > Czyli w opisywanym przypadku sprzedaż wraka miałaby miejsce wtedy,

    Nie bardzo, bo odszkodowanie dostaję już, a co za tym idzie koszt
    (niezamortyzowaną część) muszę też zaksięgować już. Dla mnie (i moich
    podatków) sprawa kończy się teraz.

    pzdr

    Tomek