  • 31. Data: 2007-12-04 08:52:38
    Temat: Re: Chcę zamknąć firmę. Czy muszę teraz zapłacić VAT od wszystkiego co kupiłem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007, BartekK wrote:

    > No ok, a jak do tej wiertarki kupował np wiertła (licząc sobie je w KUP, co
    > logiczne), które zużywały się, z czasem kilka zgubiło/złamało/stępiło? To
    > teraz ma przekopywać faktury "cokolwiek kiedykolwiek kupił" i produkować
    > papiery na likwidacje pińcet przeróżnych drobiazgów jak wlaśnie wiertła,
    > śrubokręty zaginione w akcji, zużyte żarówki itp?

    Ale tego nikt nie powiedział :)

    > Czy raczej zrobić spis z natury i tym się zająć a to czego nie ma - to nie
    > ma?

    IMO tego czego "z uzasadnionych powodów" nie ma to nie ma.
    Jak komuś bez pracowników w ostatnim kwartale kupiło się 500 wierteł
    i wszystkie się zużyły to pewie US się zdziwi ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2007-12-04 08:53:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007, Jagna wrote:

    > zobacz - w momenie dostawy, nie nabycia.

    Ale to tylko "gdy nie ma ceny nabycia".
    Inaczej wątpliwości nie ma, prawda?

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2007-12-04 09:34:09
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Dec 2007 09:53:58 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale to tylko "gdy nie ma ceny nabycia".
    > Inaczej wątpliwości nie ma, prawda?

    No tak, teraz to wygląda inaczej :)
    Uparłam się na tę drugą część, bo bardzo mi się podobała.
    Czyli wygląda na to, że można by z tego skorzystać pozbywając się czegoś z
    firmy, na co nie mamy już faktury, bo minął wymagany okres przechowywania,
    a nie ma tego w żadnym wykazie np. ŚT, gdzie cena byłaby widoczna.

    Czyli małe szanse na skorzystanie, choć wychodzi, że nie tylko instytucje
    charytatywne są dopuszczalne (chcę mieć trochę racji ;))

    Bardzo Ci dziękuję, otwierasz mi oczy! :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 34. Data: 2007-12-04 16:16:28
    Od: z...@g...com

    On 3 Gru, 21:33, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > ...tak...

    > ...nie.
    >
    > Art. 25 UoPDoOF oraz art. 23 ust. o VAT.
    > Zajrzyj, koniecznie :)
    > US może w ciągu 5..6 lat wpaść i zrobić "wycenę".
    Wielkie dzięki za zwrócenie uwagi. Coraz bardziej utwierdzam się w
    przekonaniu, że poruszenie tego tematu na newsach to najlepsze co
    mogłem zrobić.