  • 1. Data: 2004-05-04 14:11:46
    Temat: Chorobowe na działalnośći
    Od: "robert" <d...@w...pl>

    Witam

    Pani w zus powiedziała mi ze ubezpieczenie chorobowe będzie oowiązywać
    dopiero po 6 miesiącach opłacania składki ( jako że prowadze działalność )
    działalność rozpocząłem rok temu jednak do ubezpieczenia chorobowego
    zgłosiłem się dopiero miesiąć temu.
    Czy działanie to jest zgodne z prawem i dopiero najwcześniej za 5 miesięcy
    moge zachorować ?

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2004-05-04 19:57:52
    Temat: Re: Chorobowe na działalnośći
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    nestety...

    pozdrawiam
    grzess

  • 3. Data: 2004-05-05 07:39:31
    Od: "robert" <d...@w...pl>

    ech... zawsze wiatr w oczy ... :)

  • 4. Data: 2004-05-05 08:07:47
    Od: bOzena<t...@g...pl>

    Choroqwać możesz kiedy cię tylko dopadnie ( nie życzę). Nie
    dostaniesz jednak zasiłku chorobowego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-05-05 12:18:11
    Od: "robert" <d...@w...pl>

    składki pewnie też musze nadal płacić.

    pozdrawiam Robert

  • 6. Data: 2004-05-06 04:36:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, robert wrote:
    [...]
> [...]
    >+ dopiero po 6 miesiącach opłacania składki ( jako że prowadze działalność )

    Tak. Trzeba podjąć pracę, to wtedy łapiesz się "natychmiast" (czy
    po miesiącu max.) !
    Acha - i obowiązuje limit "nie więcej niż 30% przyrostu podstawy
    miesięcznie" i uśrednianie po pół roku - nie ma tak dobrze, że
    zadeklarujesz ZUS od podstawy 5000 zł i w następnym miesiącu dostaniesz
    chorobowe "od 5000" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)