  • 1. Data: 2002-08-07 07:11:41
    Temat: Ciąża, ustanie stosunku pracy
    Od: <h...@p...onet.pl>

    Moja żona jest w 7 tygodniu ciąży. Wczoraj skończyła jej się umowa o pracę,
    która była podpisana na okres 3 mies. Niestety wczoraj w czasie pracy żona
    zemdlała i została przewieziona do szpitala. Obecnie przebywa na 9 dniowy
    zwolnieniu chorobowym. Wiem ze w tej sytuacji umowa nie ulega przedłużeniu do
    dnia porodu. Łączny okres ubezpieczeniowy żony trwał do dnia ustania umowy
    przez 9 miesięcy. Zakładając pesymistyczny wariant, tzn. zakładając, że
    pracodawca nie przedłuży żonie umowy, jakie wówczas będą jej przysługiwały
    świadczenia? Czy będzie jej przysługiwał zasiłek chorobowy, zasiłek
    macierzyński, zasiłek wychowawczy?
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc

    Pozdrawiam

    Bartek