  • 1. Data: 2002-08-06 15:35:42
    Temat: VAT a brum brum :)
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Mam pytanie odnosnie kupna samochodu ciezarowego z homologacja ... a
    mianowicie czy można wystapic do US z prosba o zwrot vatu od kupna samochodu
    zaraz po zalozeniu firmy (jeszcze przed wplywami)? I czy US odda mi caly vat
    naraz czy sa jakies ograniczenia?

    --
    AndY

  • 2. Data: 2002-08-06 18:20:32
    Temat: Re: VAT a brum brum :)
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    samochodu
    > zaraz po zalozeniu firmy (jeszcze przed wplywami)? I czy US odda mi caly

    Hmmm. :) nie wiem czy nikt nie zwrocil uwagi na maila przez glupi temat,
    przez to ze za malo czasu odczekalem czy przez to ze juz bylo nie raz o tym
    na grupie :))

    Chodzi mi konkretnie o to czy moge odliczyc i kupic auto zaraz po
    rozpoczeciu DG :( Nie musze np prowadzic przez rok firmy aby wystapic o
    jednoraziowy zwrot VATu ? (gdzie takie cos widzialem ze trzeba przez caly
    rok regularnie placic podatki to wtedy moge)

    AndY

  • 3. Data: 2002-08-06 19:18:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm. :) nie wiem czy nikt nie zwrocil uwagi na maila przez glupi temat,
    > przez to ze za malo czasu odczekalem czy przez to ze juz bylo nie raz o
    tym
    > na grupie :))

    Moze i bylo.
    Ale jak ktos nie siedzi na biezaco w temacie, to nie zawsze jest czas tego
    po przepiach.

> [...]
    > jednoraziowy zwrot VATu ? (gdzie takie cos widzialem ze trzeba przez caly
    > rok regularnie placic podatki to wtedy moge)

    Jak spelniasz warunki (homologacje itp.) to VAT mozesz wykazac do
    odliczenia.
    Natomiast zwrot na Twoj rachunek bankowy zalezy od paru innych warunkow.
    Jak nie masz sprzedazy to raczej nie mozesz zadac zwrotu "od reki".
    Sprobuj zajrzec do ustawy i rozp. o VAT. Jak nie poradzisz sobie z
    interpretracja jakiegos przepisu, to napisz. Moze ktos pomoze.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-08-08 06:49:10
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Użytkownik AndY napisał:
> [...]
    > zaraz po zalozeniu firmy (jeszcze przed wplywami)? I czy US odda mi caly vat

    Polecam lekturę - "Rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym"
    ost. zmiany Dz. U. 27 poz. 268 z 2002.
    Szczególnie par. 27 do 33, przy czym warunki jakie należy spełnić,
    praktycznie eliminują małe firmy (wartość inwestycji przed powstaniem
    obowiązku podatkowego netto min. 600 tyś. zł.)
    Małym pozostaje rozpocząć działalność (stać się płtnikiem VAT) i w
    miesiącu zakupu dokonać sprzedaży, co pozwoli wystąpić o zwrot VAT z
    tytułu zakupu środków trwałych.
    Powodzenia.
    Sławomir Firek

  • 5. Data: 2002-08-09 11:24:04
    Od: <p...@b...de>

> [...]
    > zaraz po zalozeniu firmy (jeszcze przed wplywami)? I czy US odda mi caly vat

    Ja mam inny problem. Ojciec kupuje samochod bez homologacji.
    Ile taka homologacja kosztuje? Co trzeba zrobic zeby ten VAT odzyskac?

  • 6. Data: 2002-08-09 11:47:23
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Ja mam inny problem. Ojciec kupuje samochod bez homologacji.
    > Ile taka homologacja kosztuje? Co trzeba zrobic zeby ten VAT odzyskac?

    Homologacja kosztuje przy zakupie auta w salonie i tylko wtdy masz szanse
    kupic samochod z homologacja na podtsawie ktorej bedziesz mogl odliczyc VAT
    (mozesz tez kupic uzywany ale taki tylko samochod ktoiry wyjechal dawno temu
    z fabryki jako ciezarowy ) a nie byl pozniej homologowany tylko ...

    AndY

  • 7. Data: 2002-08-09 11:50:36
    Od: <p...@b...de>

> [...]
    > (mozesz tez kupic uzywany ale taki tylko samochod ktoiry wyjechal dawno temu
    > z fabryki jako ciezarowy ) a nie byl pozniej homologowany tylko ...

    No tak. To jest ciezarowy samochod (nie jakies tam cinquecento z kratka).
    Tylko, ze byl sprowadzony z zachodu. Zwyczajny samochod dostawczy. Kwalifikuje
    sie? W niemieckim briefie na pewno ma zapisane, ze jest to samochod dostawczy.

  • 8. Data: 2002-08-09 12:05:24
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    Kwalifikuje
    > sie? W niemieckim briefie na pewno ma zapisane, ze jest to samochod

    a próbowałeś sprawdzić, czy pojazd posiada homologację na typ ?
    Pewnie jest możliwość wykonania właściwego telefonu na 0-22.

    Piotr

  • 9. Data: 2002-08-09 12:15:41
    Od: <p...@b...de>

    > a próbowałeś sprawdzić, czy pojazd posiada homologację na typ ?
    > Pewnie jest możliwość wykonania właściwego telefonu na 0-22.

    Oooo... To jest ciekawy glos w dyskusji. Moze ktos wie gdzie mozna cos takiego
    sprawdzic?
    Pozdrowienia
    P.

  • 10. Data: 2002-08-09 12:21:46
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Oooo... To jest ciekawy glos w dyskusji. Moze ktos wie gdzie mozna cos
    takiego
    > sprawdzic?
    > Pozdrowienia
    > P.