  • 1. Data: 2002-08-06 22:10:15
    Temat: darowizna
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

    Babcia daje wnuczce okolo 25000zl. Czy wnuczka musi od tego placic jakis
    podatek ? Moze jakies podstawy prawne ?

    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2002-08-07 06:21:37
    Temat: Re: darowizna
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    > Babcia daje wnuczce okolo 25000zl. Czy wnuczka musi od tego placic jakis
    > podatek ? Moze jakies podstawy prawne ?

    moze podatek od spoadków i darowizn ?

    pozdr

  • 3. Data: 2002-08-07 06:25:25
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    Moze jakies podstawy prawne ?

    o tu np:

    http://www.mf.gov.pl/podatki/doc/ustawa_o_podatku_od
    _spadkow_i_darowizn.pdf

  • 4. Data: 2002-08-07 06:28:34
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <g...@w...net> napisał w wiadomości
    > Babcia daje wnuczce okolo 25000zl. Czy wnuczka musi od tego placic jakis
    > podatek ?

    Nie musi płacić, o ile podatek zapłaci babcia (odpowiadają solidarnie ;-).
    W tym przypadku mamy do czynienie z osobami zaliczonymi do I grupy
    podatkowej - podatek wyniesie 772,80 zł + 7% nadwyżki kwoty darowizny ponad
    19.320,00 zł - dla 25.000 będzie to 1.170,40 zł. W przypadku gdyby darowizna
    zostanie wykorzystana: na wkład budowlany lub mieszkaniowy do spółdzielni,
    budowę lokalu w małym domu mieszkalnym, budowę domu jednorodzinnego albo
    nabycie lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość to wtedy
    podatek wyniesie, to uwzględniając dodatkowe zwolnienia podatek dla 25.000
    wyniesie tylko 603,95 zł.

    > Moze jakies podstawy prawne ?

    Ustawa o podatku od spadków i darowizn

    --
    A.S.

  • 5. Data: 2002-08-07 06:32:19
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Piotr Wojcicki <g...@w...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aiphek$p6h$...@n...tpi.pl...
    > Babcia daje wnuczce okolo 25000zl. Czy wnuczka musi od tego placic jakis
    > podatek ? Moze jakies podstawy prawne ?
    >
    > Piotr Wójcicki

    A musi. Babcia-wnuczka to II grupa podatkowa. Podatek od spadków i darowizn
    wynosi 1545 zł. 60 gr. i 12 % od nadwyżki ponad 19320 zł.

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/spadki.shtml
    tam też są wszystkie akty prawne.

    pozdrowienia
    WS

  • 6. Data: 2002-08-07 07:25:47
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    > A musi. Babcia-wnuczka to II grupa podatkowa.

    od kiedy wnuczka jest w drugiej grupie podatkowej??
    chyba ze wnuczka siostry, albo brata babci

    ale wnuczka - babcia = I grupa podatkowa

    pozdr

    bubbbaaaaa

  • 7. Data: 2002-08-07 09:45:31
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    > wnuczka - babcia = - mama
    > ;-)))

    tysz rancja ;-))))))

  • 8. Data: 2002-08-07 09:45:48
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2002-08-07 11:52:35
    Od: "Piotr Wojcicki" <g...@w...net>

> [...]
    darowizn
    > wynosi 1545 zł. 60 gr. i 12 % od nadwyżki ponad 19320 zł.

    W porzadku. PRzeczytalem ustawe o spadkach i darmowiznach, ale nie znalazlem
    tam jednej
    interesujacej mnie informacji.

    Co jesli corka (pelnoletnia) pozostaje ciagle pod opieka swoich rodzicow,
    a ci rodzice chca dac corce te 25000zl. Corka wplaca pieniadze na swoje
    konto. Czy od tego tez placi sie podatek ? Przeciez rodzice ciagle utrzymuja
    dziecko.
    Jesli tak to wydaje mi sie to strasznie
    dziwne, no ale tak jest zykle..
    Prosze o te informacje bo w ustawie tego nie znalazlem

    Piotr Wójcicki