  • 41. Data: 2004-05-27 16:40:47
    Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej Popowski napisał:

    > Staram się ocenić zagrożenia wynikające z podejmowanych działań.
    > Powiedzmy, że uporczywie chcę ocenić poziom ryzyka ;-)

    Ok. Ale oceniajmy je realnie. Nie na zasadzie co by mogło sie zdarzyc
    gdyby przepisy były inne niz są.

    > A co z próbą obejścia przepisów?

    Próba obejścia przepisów to jest zawsze domniemana. Jeżeli okres będzie
    podejrzanie krótki - a w zasadzie wchodzi w grę tylko okres od chwili
    gdy wzór lisaka był wysoce prawdopodobny do 30 kwietnia 2004 - to US ma
    mocne podstawy żeby wykazać np. przed sądem że dana transakcja została
    zawarta tylko po to żeby wyciągnąć "nielezne" korzyści podatkowe.

    Ale jeżeli kupując samochód nie wiedziałam (bo wiedziec nie mogłam) że
    za jakiś czas jego cięzarowość przestanie byc korzystna to nie sposób
    wykazac że kupiłam "ciężarówkę" tylko po to żeby wykorzystać możliwośc
    odliczenia VAT a tak naprawdę chciałam kupic od początku osobowy.

    Trzeba jednak pamiętać że ostatnio TK uznał za niekonstytucyjny przepis
    pozwalający kwestionowac transakcję tylko dlatego że podatnik miał wybór
    i wybrał wariant podatkowo korzystniejszy a zgodny z prawem.
    Mocna broń wytrącona została z rąk kontroli skarbowej :-)

    > Czepianie niestety też jest ryzykiem, na które nie zawsze się zdecyduje.
    > Twoim zdaniem US będzie się czepiać?

    Pytanie podstawowe - skąd US będzie wiedział że przekwalifikowałeś
    samochód?
    Przeciez w papierach okresu w którym kupowales samochód będzie
    świadectwo homologacji cieżarowej - nikt Ci go po przekwalifikowaniu nie
    zabierze. :-)
    A podatkowe śladu przekwalifikowania, poza nieodliczaniem VATu od
    paliwa, nie będzie.
    Sa małe szanse żeby Ci sami kontrolerzy sprawdzali jednoczesnie okres
    zakupu i okres po przekwalifikowaniu (oczywiście o ile nie kupiłes tego
    samochodu w kwietniu a przekwalifikowałes w maju) i na dodatek żeby
    zauwazyli że mają ZA MAŁO odliczonego VAT bo od pewnego momentu nie ma
    paliwa.
    To jest ryzyko które trzeba samemu podjąc. Ja jednak uwazam że nawet
    jakby sie zorientowali i przyczepili to znalezienie podstawy prawnej do
    wyciągnięcia konsekwencji będzie bardzo trudne.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 42. Data: 2004-05-27 16:43:15
    Temat: Re: Ci??arowy->osobowy - skutki podatkowe
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

    > Zartujesz. To jest BARDZO logiczne. Wszytko jest ukierunkowane
    > na to zeby przyniesc wiecej pieniedzy budzetowi i to TERAZ,
    > Potem chocby potop.

    Jak bys tak jeszcz potrafił ciąć prawidłowo naglówki cytatów, było slicznie.
    Bo na razie zrobiłes z cytatu masakre, to nie są moje słowa.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 43. Data: 2004-05-27 17:52:29
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Thu, 27 May 2004 18:40:47 +0200, Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    >Pytanie podstawowe - skąd US będzie wiedział że przekwalifikowałeś
    >samochód?

    Najprawdopodobniej nie będzie wiedzial. Mnie martwi to, że ja przez 5
    lat będę o tym pamiętać ;-)

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 44. Data: 2004-05-27 21:31:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, CzeslawEm. wrote:
    [...]
    >+ In article [...] Andrzej Popowski wrote:
    [...]
    >+ Zartujesz. To jest BARDZO logiczne. Wszytko jest ukierunkowane
    >+ na to zeby przyniesc wiecej pieniedzy budzetowi i to TERAZ,
    >+ Potem chocby potop.

    Hm... powiadasz że ktos wyciagnal wnioski z dwu krotkich testow,
    konkretnie obnizki akcyzy na alkohole oraz obnizki CIT ??
    Bo działanie obu było (CIT jest) natychmiastowe :>

    Ja bym tak wysoko owych "działań" nie oceniał, szczególnie że
    ktos ostatnio publicznie występujacy łaskaw był wprowadzić podatek
    kosztujacy zdaje się więcej niż przychody które przynosi :>
    (tak, tak, mam na mysli podatek od przychodów kapitałowych w ilosci
    groszy kilkanascie od przecietnego salda konta :] !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)