  • 1. Data: 2004-05-22 07:21:44
    Temat: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Czy zmiana samochodu ciężarowego (kratkowozu), od którego przy zakupie
    został odliczony podatek VAT, a który i tak nie spełnia wzoru Lisaka, w
    samochód czysto osobowy, rodzi za sobą jakieś skutki podatkowe?
    Taka operacja kosztuje z 200 zł, a do celów transportowania towarów i ludzi
    brak kraty jest poważną zaletą.

  • 2. Data: 2004-05-22 17:57:41
    Temat: Re: Ciężarowy->osobowy - skutki podatkowe
    Od: "sonka" <s...@o...pl>

> [...]
    > samochód czysto osobowy, rodzi za sobą jakieś skutki podatkowe?
    > Taka operacja kosztuje z 200 zł, a do celów transportowania towarów i ludzi

    witaj
    mam podobną sytuację i tyle co wiem, to NA RAZIE nie można odliczać tylko vat-u
    z paliwa, o częściach nigdzie nie ma wzmianek. Natomiast jeśli zmienisz w
    dowodzie na samochód OSOBOWY, to nieodliczanie vat-u dotyczy wszystkich kosztów
    związanych z eksploatacją.

  • 3. Data: 2004-05-23 08:45:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "sonka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Natomiast jeśli zmienisz w
    > dowodzie na samochód OSOBOWY, to nieodliczanie vat-u dotyczy wszystkich
    kosztów
    > związanych z eksploatacją.

    ????
    Skąd ten pomysł?
    Jakaś podstawa prawna może?

  • 4. Data: 2004-05-23 09:11:39
    Od: "tpi" <r...@w...pl>

    a z którego przepisu wynika, że nie można odliczyć VAT od części do
    samochodu osobowego ????? Nie można jedy nie odliczyć VAT od paliwa i całego
    VAT przy zakupie samochodu (tylko 50 % i nie wiecej niż 5000zł)

  • 5. Data: 2004-05-23 14:28:55
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Sun, 23 May 2004 11:11:39 +0200, "tpi" <r...@w...pl> pisze:

    >a z którego przepisu wynika, że nie można odliczyć VAT od części do
    >samochodu osobowego ????? Nie można jedy nie odliczyć VAT od paliwa i całego
    >VAT przy zakupie samochodu (tylko 50 % i nie wiecej niż 5000zł)

    A wiesz coś w głównej kwesti pytania: czy trzeba zwrócić naliczony VAT
    przy zmianie rodzaju samochodu na osobowy?

    Od ceny zkupu, wartości księgowej czy wg wyceny?
    50%, cały, z odsetkami?

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 6. Data: 2004-05-23 18:53:21
    Od: "Spytek" <b...@s...pl>

    > A wiesz coś w głównej kwesti pytania: czy trzeba zwrócić naliczony VAT
    > przy zmianie rodzaju samochodu na osobowy?

    Nie trzeba zwracać Vat przy przekwalifikowaniu z ciężarowego na osobowy.
    Ale z chwilą sprzedaży samochodu trzeba będzie Vat odprowadzić.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-05-23 20:40:18
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu Spytek wysmarował(a):
    > Nie trzeba zwracać Vat przy przekwalifikowaniu z ciężarowego na osobowy.
    > Ale z chwilą sprzedaży samochodu trzeba będzie Vat odprowadzić.

    Niby logiczne,ale logika w podatkach nie obowiązuje.Skąd masz takie
    informacje?
    Fiskus pieniądze potrzebuje już dziś i nie będzie czekał,aż Ty zdecydujesz
    się na sprzedaż-:))

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"

  • 8. Data: 2004-05-24 07:55:47
    Od: "Chandler" <c...@o...pl>

    Ale czy mozna teraz bez konsekwencji prawnych pozbyć się kratki nie
    zmieniając dowodu rej. ??

    _____________________________

    Marcin
    _____________________________

  • 9. Data: 2004-05-24 09:18:35
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu Chandler wysmarował(a):
    > Ale czy mozna teraz bez konsekwencji prawnych pozbyć się kratki nie
    > zmieniając dowodu rej. ??

    też bym chciał wiedzieć.

  • 10. Data: 2004-05-24 09:27:48
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chandler <c...@o...pl> napisał(a):

    > Ale czy mozna teraz bez konsekwencji prawnych pozbyć się kratki nie
    > zmieniając dowodu rej. ??

    Tu IMHO sprawa jest prosta,
    w razie kontroli drogowej płacisz mandat.
    Ale US nic do tego nie ma, dopóki nie wpiszesz mandatu w koszty ;-)