  • 1. Data: 2004-05-21 21:29:58
    Temat: ... jak zakonczyc DG ...
    Od: "Pat" <t...@i...pl>

    Witam,
    zaproponowano mi samozatrudnienie w firmie w ktorej pracuje. Zalozylem DG i
    ... gdy umowa o prace wygasla okazalo sie ze nie bedzie zlecen dla mojej
    "firmy". Na szczescie oprocz pieczatki i oplaty rejestracyjnej/deklaracji
    VAT itp nie zainwestowalem zbyt wiele.
    Pytania:
    1. jak zamknac DG? Czy lepiej zawiesic? Ile to kosztuje? Gdzie trzeba
    zglosic ten fakt? Czy tak jak z rozpoczeciem (gmina, statystyka, US, ZUS)?
    2. za jakie miesiace musze zaplacic skladki ZUS (data rozpoczecia DG to 1
    maj 2004). Pierwszy termin mam 10 czerwca - moge jeszcze tego uniknac? Nie
    mam zadnego przychodu, tylko jakies mnimalne koszty na ktore spokojnie
    machne reka aby tylko zamknac ten epizod skutecznie ...

    prosze o komentarz
    pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2004-05-22 17:49:14
    Temat: Re: ... jak zakonczyc DG ...
    Od: "sonka" <s...@o...pl>

> [...]
    > mam zadnego przychodu, tylko jakies mnimalne koszty na ktore spokojnie
    > machne reka aby tylko zamknac ten epizod skutecznie ...

    witaj.
    Wszystko zalezy od tego, czy przypadkiem nie bedziesz w późniejszym czasie
    potrzebował mieć tej DG.
    Jesli tak, wystarczy zawiesić ją tylko w zus-ie. Jeśli wybrałeś książkę
    podatkową, to nie ma potrzeby zawieszania jej w US, a i tak będziesz musiał
    składać deklarację VAT-7 co miesiąc, ale negatywną.
    Składki zus musisz zapłacić za tyle miesięcy, ile działalność ta trwa, radzę
    więc jak najszybciej zgłosić się do zus-u.
    A jesli chcesz skończyć DG to normalnie, tak jak zaczynałeś z urzedami tak
    trzeba zakończyć, najpierw wypis z ewid.DG. Plus te nieszczęsne remanenty
    likwidacyjne, jak domniemam zerowe.
    Przepraszam za chaotyczne tłumaczenia, to mój pierwszy wpis. :)
    Pozdrawiam Sonka

  • 3. Data: 2004-05-22 19:15:57
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    22 May 2004 19:49:14 +0200, w <5...@n...onet.pl>,
    "sonka" <s...@o...pl> napisał(-a):

    > Jesli tak, wystarczy zawiesić ją tylko w zus-ie. Jeśli wybrałeś książkę
    > podatkową, to nie ma potrzeby zawieszania jej w US, a i tak będziesz musiał
    > składać deklarację VAT-7 co miesiąc, ale negatywną.

    Przypominam, że zawieszenie w ZUS jest ważne tylko wtedy, gdy jest potwierdzone
    zawieszeniem w US. Dowiedz się w swoim ZUS z ogłoszeń :).

  • 4. Data: 2004-05-23 17:20:54
    Od: "latet" <l...@r...pl>

> [...]
    potwierdzone
    > zawieszeniem w US. Dowiedz się w swoim ZUS z ogłoszeń :).

    A tyle tu kiedys na grupie pisano, ze nie ma czegos takiego
    jak zawieszenie dzialalnosci, ze jest to pol-legalny wymysl,
    choc wiele osob tak robi.

    Temat zaczyna mnie niestety osobiscie dotyczyc, bo
    moj glowny, a wlasciwie jedyny klient-pracodowca wlasnie bankrutuje.
    Nie wiem co bedzie dalej, wiec nie chce likwidowac DG,
    ale zawieszenie byloby mi na rękę...

    Dzieki,

    latet

  • 5. Data: 2004-05-24 05:59:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 May 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ A tyle tu kiedys na grupie pisano, ze nie ma czegos takiego

    ...a może nawet więcej było na .prawo :)

    >+ jak zawieszenie dzialalnosci, ze jest to pol-legalny wymysl,

    Sprawa jest prosta: nikt nie pofatygował się z podaniem przepisu
    który na taki manewr pozwala. I chodzi o przepis obowiązujący
    wobec ZUSu a nie podatków !
    To że ZUS żąda danych "podatkowych" bazuje pewnie na "przesłankach" :]
    Formalnie w ustawie jest jedynie odwołanie do "działalności
    gospodarczej", zaś przepisy tejże "działalności" dotyczące zawieszania
    AFAIK nie przewidują.

    >+ choc wiele osob tak robi.

    Ano robi.

    >+ Temat zaczyna mnie niestety osobiscie dotyczyc

    Ech... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-24 07:21:37
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > Ech... :(

    No niestety, ech :-(
    A tyle sie slyszy w TV o niemal-boomie gospodarczym :-(((

    latet