  • 1. Data: 2008-04-09 18:17:49
    Temat: Cło i VAT za nowy motocykl?
    Od: goto <g...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Google mówi głównie o samochodach, więc postanowiłem zapytać tutaj. Chcę
    kupić w salonie w Niemczech nowy motocykl i zarejestrować go w Polsce.
    Ile taka impreza kosztuje (VAT?, cło?, inne podatki?). Wartość motocykla
    to około 10000 euro. Dużo się trzeba nabiegać z papierami?

    Z góry dziękuję za jakieś wskazówki,
    Pozdrawiam,
    goto

  • 2. Data: 2008-04-12 12:53:49
    Temat: Re: Cło i VAT za nowy motocykl?
    Od: "Daniel R. Swieciak" <c...@p...onet.pl>

    Ja kupiłem motocykl (używany) w UK i w sumie formalności w Polsce kosztowały
    mnie ok. 500 zł.
    Trzeba zapłacić podatek od umowy kupna - sprzedaży, wypełnić wniosek PIT-24
    (zaświadczenie o zwolnieniu z opodatkowania środka transportu sprowadzonego
    z kraju będacego członkiem wspólnoty czy jakoś podobnie), potem pierwszy
    przegląd techniczny w polsce i z tym do wydziału komunikacji
    pzdr