  • 1. Data: 2003-09-29 19:39:22
    Temat: Cło na maszyny poligraficzne
    Od: Tomek <n...@i...pl>

    Witam, planuję zakup pewnej maszyny a własciwie maszyn poligraficznych
    (naświetlarka do filmów + wywoływarka + RIP (komputer z odpowiednim softem,
    który obsługuje ten sprzęt)) Jedną z opcji jest sprowadzenie takiego
    używanego kompletu z Niemiec. Problem w tym, że nie jestem pewien stawek
    celnych na tego typu urządzenia. Po moich poszukiwaniach wyszło, że kod PCN
    to 854389950 (Pozostałe maszyny) Taryfa celna na to wynosi 0% dla krajów UE
    i nie ma podatku akcyzowego. W związku z tym, że nie wierzę w cuda proszę o
    wyprowadzenie mnie z błędu :)

  • 2. Data: 2003-09-29 20:40:50
    Temat: Re: Cło na maszyny poligraficzne
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    krajów UE
    > i nie ma podatku akcyzowego. W związku z tym, że nie wierzę w cuda

    Na początek upewnij się co do kraju
    pochodzenia tej maszyny.
    Stawki celne bowiem dotyczą
    kraju pochodzenia towaru,