  • 1. Data: 2003-09-29 19:52:13
    Temat: Brakujacy dokument dla NIP-1
    Od: "Renos" <r...@o...pl>

    Witam!

    Kilka tygodni zlozylem zaktualizowany NIP-1 poproszono mnie przy okazji o
    umowe z bankiem i pare innych dokumentow ktory nie bylo w moich aktach.
    Miedzy innymi chca abym okazal jakas umowe upowazniajaca mnie do korzystania
    lokalu w ktorym jest firma, a firma ma siedzibe w domu gdzie mieszkam, sklep
    znajduje sie w innym miejscu. Jak mam to skonstruowac skoro nie jestem
    wlascicielem lokalu tylko rodzice, samo zaswiadczenie nie wystarcza gdyz
    takowej formy nie przyjmuje jedynie w formie umowy,

    jak ona mniej wiecej powinna wygladac?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-29 20:07:04
    Temat: Re: Brakujacy dokument dla NIP-1
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Renos wrote:
    Jak mam to skonstruowac skoro nie jestem
    > wlascicielem lokalu tylko rodzice, samo zaswiadczenie nie wystarcza gdyz
    > takowej formy nie przyjmuje jedynie w formie umowy,
    >
    > jak ona mniej wiecej powinna wygladac?

    U mnie wystarczyło ksero przydziału (mieszkanie spółdzielcze
    włąsnościowe) i dwa zdania na karteczce, że właściciel mieszkania wyraża
    zgodę na prowadzenie w nim działalności.

    --
    =================Hrabia Mol========================
    ==================Złe Jedi=========================

  • 3. Data: 2003-09-29 20:27:04
    Od: "Renos" <r...@o...pl>

    a tu niestety wymagaja jakies umowy uzyczenia no i widzisz co urzednik to
    urzednik

  • 4. Data: 2003-09-30 05:58:04
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Renos" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > a tu niestety wymagaja jakies umowy uzyczenia no i widzisz co urzednik to
    > urzednik

    Umowę użyczenia możecie spokojnie podpisać - pomiędzy rodzicami a dzieckiem
    można podpisać umowę bezpłatnego użytkowania lokalu. Rodzice z tego tytułu
    nie będą musieli płacić podatku, a dodatkowo w umowie możecie zawrzeć
    informację, że zobowiązujesz się do pokrywania części czynszu - a to
    będziesz mógł dodatkowo zaksięgować w koszty.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2003-09-30 06:06:23
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > wlascicielem lokalu tylko rodzice, samo zaswiadczenie nie wystarcza gdyz
    > takowej formy nie przyjmuje jedynie w formie umowy,

    Trochę czasu już minęło, ale z tego co pamiętam:
    - wystarczyło oświadczenie rodziców, że zezwalają na prowadzenie DG w
    ich domu
    - żadna umowa z bankiem nie była wymagana - wystarczy nazwa banku i
    numer konta bankowego.

    Tomek

  • 6. Data: 2003-09-30 06:18:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 29 Sep 2003 22:07:04 +0200, Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>
    napisał:

> [...]
    > włąsnościowe) i dwa zdania na karteczce, że właściciel mieszkania wyraża
    > zgodę na prowadzenie w nim działalności.

    Czy mi sie tylko wydaje, ze prawo do lokalu z mocy ustawy ma sprawdzic
    organ rejestracyjny (czyli burmistrz czy naczelnik gminy), a nie US? Czy
    tez moze cos sie zmienilo w ostatnich dwoch latach?
    ;-)

    M.

  • 7. Data: 2003-09-30 18:02:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Czy mi sie tylko wydaje, ze prawo do lokalu z mocy ustawy ma sprawdzic
    > organ rejestracyjny (czyli burmistrz czy naczelnik gminy), a nie US? Czy
    > tez moze cos sie zmienilo w ostatnich dwoch latach?

    Sporo się zmieniło.
    Organ rejestrowy nie sprawdza prawa do lokalu i do zarejestrowanie
    działalności tytuł prawny nie jest potrzebny.
    Za to sprawdza je US.
    :-]

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-10-01 11:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2003, Tomek wrote:
    [...]
    >+ > o umowe z bankiem [...]
    >+ Trochę czasu już minęło, ale z tego co pamiętam: [...]
    >+ - żadna umowa z bankiem nie była wymagana - wystarczy nazwa banku
    >+ i numer konta bankowego.

    ...ale od tego "trochę czasu" to też się zmieniło ;) - patrz
    dyskusje na grupie (o koncie właśnie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)