  • 1. Data: 2003-09-29 18:44:13
    Temat: Urząd Skarbowy
    Od: "Orest" <o...@w...pl>

    Witam wszystkich. Mam Pytanie. Jeśli zmieniłem adres zamieszkania to czy
    również zmienia się mój urząd skarbowy?

  • 2. Data: 2003-09-29 18:46:56
    Temat: Re: Urząd Skarbowy
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Orest" <o...@w...pl> napisał
    > Witam wszystkich. Mam Pytanie. Jeśli zmieniłem adres zamieszkania to czy
    > również zmienia się mój urząd skarbowy?

    hmmm, czasem tak, czasem nie

  • 3. Data: 2003-09-29 19:18:32
    Od: "Orest" <o...@w...pl>

  • 4. Data: 2003-09-29 19:41:00
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Orest" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jak zmienisz adres na taki, że działa tam inny US (np inne miasto)

  • 5. Data: 2003-09-30 06:02:13
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Orest" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak zmienisz adres na taki, że działa tam inny US (np inne miasto)

    1. Podatek dochodowy płacisz według miejsca zameldowania - gdy zmieniasz
    tylko miejsce zamieszkania - urzędu skarbowego nie zmieniasz, jeżeli
    zmieniasz miejsce zameldowania - musisz zapoznać się z Paniami z nowego
    Urzędu Skarbowego.
    :-)

    Nie napisałeś, czy prowadzisz DG i czy płacisz VAT.
    Aby uprzedzić ewentualne pytanie: VAT płacisz w miejscu prowadzenia
    działalności, a więc przy zmianie miejsca zameldowania bez zmiany miejsca
    prowadzenia DG zmieniasz tylko US dot. PDOF, VAT zostaje w tym samym
    miejscu.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 6. Data: 2003-09-30 06:29:25
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze l...@w...pl:

> [...]
    > tylko miejsce zamieszkania - urzędu skarbowego nie zmieniasz, jeżeli
    > zmieniasz miejsce zameldowania - musisz zapoznać się z Paniami z nowego

    uhuhu, ale herezje!!!
    Dochodowy płacisz ocywiście w miejscu zamieszkania (dla US zameldowanie
    jest sprawą drugorzędną!). Jeżeli Łukaszu twierdzisz inaczej to spójrz
    uważniej w ustawę o NIP.

> [...]
    > działalności, a więc przy zmianie miejsca zameldowania bez zmiany miejsca
    > prowadzenia DG zmieniasz tylko US dot. PDOF, VAT zostaje w tym samym

    A to też tylko w niektórych przypadkach.
    Przypuśćmy że mam jedno miejsce prowadzenia działalności w Poznaniu a
    drugie we Wrocławu - co wtedy się dzieje przy zmianie miejsca zamieszkania
    - oczywiście przyjmując że jestem VATowcem???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 7. Data: 2003-09-30 08:21:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Budzik" [...]

> [...]
    > drugie we Wrocławu - co wtedy się dzieje przy zmianie miejsca zamieszkania
    > - oczywiście przyjmując że jestem VATowcem???
    Wlasciwy -
    US(PIT) jest wg miejsca zamieszkania,
    US(VAT) jest wg siedziby.

    dla osoby fizycznej prowadzacej samodzielnie DG zwykle siedziba jest miejsce
    zamieszkania.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-09-30 21:01:56
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze a...@u...agh.edu.pl:

    > Wlasciwy -
    > US(PIT) jest wg miejsca zamieszkania,
    > US(VAT) jest wg siedziby.
    >
    > dla osoby fizycznej prowadzacej samodzielnie DG zwykle siedziba jest
    > miejsce zamieszkania.

    Ale nie zawsze tak jest i co ważniejsze nie musi tak być:
    załóżmy:
    mieszkam w Krakowie, tam też sobie wyznaczyłem siedzibę w miejscu
    zamieszkania (no wiesz - trzymam tam rejestry ale nie wykonuje
    działalności).
    Działalnośc wykonuję natomiast w Częstochowie. Czy nadal uważasz że płacę
    VAT w US właściwym dla siedziby tzn. miejsca zamieszkania.
    Dodam że ustawa mówi wyraźnie: dla osoby fizycznej wykonującej DG na
    terenie dwóch różnych US właściwy jest ten właściwy dla miejsca
    zamieszkania (ważne od 01.09.2003)!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 9. Data: 2003-10-01 11:45:30
    Temat: Re: Re: Urząd Skarbowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2003, Budzik wrote:

    >+ Tako rzecze a...@u...agh.edu.pl:
    [...]
    >+ > dla osoby fizycznej prowadzacej samodzielnie DG zwykle siedziba jest
    >+ > miejsce zamieszkania.
    >+ >
    >+ Ale nie zawsze tak jest i co ważniejsze nie musi tak być:

    Oczywiście.

> [...]
    >+ Działalnośc wykonuję natomiast w Częstochowie. Czy nadal uważasz że płacę
    >+ VAT w US właściwym dla siedziby tzn. miejsca zamieszkania.

    Czytam, czytam i kombinuję: biorąc pod uwagę poniższe:

    >+ Dodam że ustawa mówi wyraźnie: dla osoby fizycznej wykonującej DG na
    >+ terenie dwóch różnych US właściwy jest ten właściwy dla miejsca
    >+ zamieszkania (ważne od 01.09.2003)!!!

    ...i podejrzenie że chciałeś potraktować Bogusława a contrario,
    to chyba miasta miejscami zamieniłeś ;) ? Bo w zapodanym
    przykładzie IMHO się zgadzacie :)
    A tak BTW: słyszałem w 1PR jak ktoś zliczał nowelizacje
    ustawy o PD: coś z 10 tego było. W ciągu roku... Wrr.... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)