  • 1. Data: 2003-03-13 13:28:50
    Temat: Co można odliczać na podst. ulgi budowlanej?
    Od: m...@w...pl

    Witam :-)

    Konkretnie chodzi mi o wydatki związane z budową domu, lecz nie dot.
    samego budynku bezpośrednio, tzn. np. wzniesienie ogrodzenia, brama,
    wybudowanie śmietnika, ułożenie kostki na podjazdach, oświetlenie
    podjazdów, rozplantowanie ziemi na działce...

    --
    Pozdr.

    [| Maciek <Gawronik> Gawroński m...@w...pl |]
    [| Grodzisk Mazowiecki |]
    [| Wszystko o nissanach http://www.nissanclub.of.pl/ |]

  • 2. Data: 2003-03-13 14:33:38
    Temat: Re: Co można odliczać na podst. ulgi budowlanej?
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > wybudowanie śmietnika, ułożenie kostki na podjazdach, oświetlenie
    > podjazdów, rozplantowanie ziemi na działce...

    Nie można. Np. garaż można tylko wtedy jeżeli jest "zintegrowany" z bud.
    mieszkalnym.

  • 3. Data: 2003-03-13 15:30:53
    Od: m...@w...pl

    > Nie można. Np. garaż można tylko wtedy jeżeli jest "zintegrowany" z bud.
    > mieszkalnym.

    Też mi tak się wydawało, tyle tylko, że nigdzie ku temu nie znalazłem
    podstawy prawnej zapisanej wprost. Bo przy dużej dozie "luzu inerpretacyjnego"
    wydatki te są - jakby nie patrzeć - związane z budową budynku mieszkalnego.
    Z drugiej strony gdybym zlecił wybudowanie domu "pod klucz" developerowi to
    takie rzeczy (ogrodzenie, dojazd, itd.) weszłyby na rachunek od niego i
    odliczyć ten rachunek zapewne bym mógł... CZyli wątpliwości są...

  • 4. Data: 2003-03-14 08:27:09
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Bo przy dużej dozie "luzu inerpretacyjnego"
    > wydatki te są - jakby nie patrzeć - związane z budową budynku
    mieszkalnego.

    Ależ nie są ! Budowa śmietnika, ogrodzenia, oświetlenia, kostka na chodnik
    czy wjazd do garażu to nie jest budowa BUDYNKU MIESZKALNEGO.
    Ja tu nie widzę żadnego luzu. Powiedziane jest jednozdacznie : budynku
    mieszkalnego i już.

    > Z drugiej strony gdybym zlecił wybudowanie domu "pod klucz" developerowi
    > takie rzeczy (ogrodzenie, dojazd, itd.) weszłyby na rachunek od niego i
    > odliczyć ten rachunek zapewne bym mógł...

    Moim zdaniem mógłbyś odliczyć tylko część dotyczącą budowy budynku
    mieszkalnego.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    NOWA PŁYTA - "Rainbow Of The Universe"