  • 11. Data: 2004-08-30 12:04:07
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cgpl2g$mtc$3@news.onet.pl...
    > http://akopcinski.strony.wi.ps.pl/nowy/doc.php
    >
    > Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi, opinie, zastrzeżenia, krytykę,
    > wskazanie niezrozumiałych, niejasnych lub niezgodnych z rzeczywistością
    > części; propozycje modyfikacji niektórych fragmentów, sformułowań, własne
    > rozwiązania etc.

    Mój zdecydowany sprzeciw. To absolutnie nie ma sensu.
    Istnieje system zasiłków rodzinnych oraz opieka społeczna i to powinno
    wyczerpać zakres pomocy państwa dla dzietnych rodzin.
    Lepiej pieniądze przeznaczone na wynagrodzenie armii urzędników
    sprawdzających prawidłowość stosowania ulg przeznaczyć na pomoc dla dzieci.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 12. Data: 2004-08-30 12:20:21
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 28-08-2004 11:59, Użytkownik TEMPVS napisał:

    > http://akopcinski.strony.wi.ps.pl/nowy/doc.php

    Jestem za, ale po maksymalnym uproszczeniu. Niech istnieje możliwość
    rozliczania podatku na osobę w rodzinie czyli podstawą opodatkowania
    niech będzie dochód całej rodziny podzielony przez liczbę osób, od tego
    podatek razy liczba osób. Niech dzieci będą uwzględniane do czasu
    usamodzielnienia.
    Koniec kropka, nic więcej nie trzeba.

    --
    xyz

  • 13. Data: 2004-08-30 12:35:27
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
    > On 8/28/2004 11:59 AM, TEMPVS wrote:

    > Polityki prorodzinne prowadzą do tego, że ludzie zamiast koncentrować
    > się na pracy koncentrują się na kombinowaniu, np. biorą fikcyjne
    > rozwody, produkują zaświadczenia o tym, że ich dzieci są pojebane do
    > dziesiątej potęgi etc. Efekt jest taki, że np. fundusz alimentacyjny
    > zasilam ja, bo państwu nie chce się sprawdzić, czy zobowiązany do
    > świadczenia jest, czy nie istnieje.

    patrząc na to z przeciwnej strony,
    zadając pytanie do czego prowadzi brak polityki prorodzinnej?
    odpowiedzi byłyby nieco odmienne

    > Mam więc tylko jedno życzenie - żeby się państwo nie wtrącało i nie
    > regulowało mojego życia na poziomie mojego członka, plemników i ilości
    > dzieci. Konstytucja "gwarantuje" wszystkim równe prawa i niepodobna
    > przyjąć, by jej twórcy nie wiedzieli, że dzieci się rodzą. Nawet jeżeli
    > ulegli modzie bycia gejami/gejkami, to jest wątpliwe statystycznie, by
    > wszystkim ten cel udało się zrealizować.

    jezeli ktos nie chce korzystac z roznych udogodnien to jego wybor, prawo a
    obowiazek, przymus to nie to samo
    co do konstytucji, to co zaproponowalem to jedna z drog, niekoniecznie
    prosta
    dla mnie nie do przyjecia jest aby malzenstwom nie posiadajacych dzieci (nie
    realizujacych celu do ktorego zostaly powolane) przyslugiwaly jakiekolwiek
    ulgi, dlaczego kawaler, panna maja miec gorzej niz bezdzietni malzonkowie? a
    tak jest obecnie, wiec w Twoim rozumieniu to nie jest rownosc

    w moim jest, mimo ze dostrzegam wady takich rozwiazan, obecnie jezeli ktos
    chce miec prawo sie wspolnie rozliczac to wystarczy, ze wezmie slub cywilny
    i dorga wolna, nawet moze sie rozwiesc i jezeli ma dziecko dalej sie
    wspolnie rozliczac etc.. KAZDY ma do tego prawo, zadna grupa nie jest
    'rowniejsza'
    podobnie gdyby ograniczyc te prawa tylko do malzenstw posiadajacych dzieci -
    to zadna oznaka braku rownosci, chcesz miec takie ulgi, wspolnie sie
    rozliczac - daj poczatek nowemu zyciu, nie chcesz - nie znaczy nie masz do
    tego prawa

    > Nie istnieje złota formuła na rozwiązanie problemów socjalnych, jej
    > poszukiwanie jest więc tym, czym próba wytworzenia złota z końskiego
    łajna.
    > Państwo ma robić to, czego ja nie potrafię - np. wybudować drogi z
    > Warszawy do Szczecina. Na swoje dzieci zarobić potrafię, o ile jakiś
    > koleżka nie wpadnie na pomysł, bym ustawowo opłacał i cudze.
    > PZdr: Catbert

    to dlategoz nikt Ciebie nie zmusza abys sie wspolnie rozliczal z malzonką,
    nie chcesz - nie musisz

    jeżeli to wspólne rozliczanie ma obowiązywać to w ograniczonym zakresie,
    takie jest moje zdanie
    i jeszcze raz podkreślam - nie ma przymusu do wspólnego rozliczania

    --
    TEMPVS

  • 14. Data: 2004-08-30 12:40:54
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Istnieje system zasiłków rodzinnych oraz opieka społeczna i to powinno
    > wyczerpać zakres pomocy państwa dla dzietnych rodzin.

    to z ta kwota wolno to tylko bylo wskazanie jednej z drog, najwazniejszym
    punktem bylo odebranie przywilejow malzenstwom bezdzietnym i ograniczenie
    ich tym, ktore posiadaja 1 dziecko
    to akurat jest przeciwienstwo 'socjalizacji' - ograniczanie praw i
    przywilejow

    dlaczego pseudofamilia ma mięć możliwość wspólnego rozliczana? jaki jest
    tego uzasadnienie, po co Państwu małżeństwo bez dzieci, i Państwo ma jeszcze
    do takich związków dopłacać?

    --
    TEMPVS

  • 15. Data: 2004-08-30 12:51:24
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > przepisy nie są aż tak skomplikowane jak sie powszechnie twierdzi
    > w ogolnosci jesli ktos nie chce korzystac z odliczen, ulg etc. to ma
    > przepisy proste...

    To nie jest kwestia osądu tylko fakty. Wystarczy sobie poczytać
    ustawę o podatku dochodowym albo o VAT. Z prostotą
    nie ma to absolutnie nic wspólnego. Wprowadzanie dodatkowych
    warunków na ulgi (różnicujące ich wysokości od różnych
    czynników) jest właśnie dodatkowym skomplikowaniem przepisów.

    > a skad taki wniosek? utrzymujacy sie ujemny przyrost w konsekwencji
    > doprowadzi do wymarcia gatunku...

    Hehe, wymarcia gatunku ? Mylisz się. Po prostu przyrost naturalny
    dostosuje się do ogólnej sytuacji na świecie. Ostawiam, ze ma to
    charakter oscylujący i po osiągnięciu pewnego minimum przyrost
    (przy sprzyjających wrunkach makroekonomicznych) zmieniłby się
    na dodatni.

    >ale to nie jest az taki problem jak
    > zwiekszajaca sie liczba ludnosci w wieku poprodukcyjnym w porownaniu do
    > pozostalej

    i to jest to o co mi chodziło mówiąc, ze problem jest tylko w odniesieniu do
    jednego pokolenia. Zakładam bowiem, że tendencja ta zostanie zachamowana
    na sensownym i stabilnym poziomie, a wtedy nie będzie dyproporcji
    pomiedzy grupą produktywną a poproduktywną.

    > nie rozumiem dlaczego stoisz na stanowisku, ze ujemny przyrost ma
    korzystne
    > nastepstwa i jestes za utrzymaniem takiego przyrostu

    To bardzo proste. Żyjąc tu i teraz mamy do dyspozycji ograniczone zasoby
    różnych dóbr. Im mniej ludzi do podziału tym wiekszy zysk dla jednostki.

    Moim zdaniem optymalna liczba ludności jest sporo mniejsza niż jest obecnie.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 16. Data: 2004-08-30 13:45:29
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na sensownym i stabilnym poziomie, a wtedy nie będzie dyproporcji
    > pomiedzy grupą produktywną a poproduktywną.

    nie wiedzialem, ze w swoim wywodzie zakladales zahamowanie tej tendencji
    jest wiele roznych sposobow: zakaz sprzedazy srodkow antykoncepcyjnych,
    zakaz aborcji, w koncu likwidacja przywilejow malzenstwom bezdzietnym itp.;
    albo wiara w teorię ewolucji, teorię ekonomii czyli ogólnie to nie wpływanie
    w zaden sposob przez panstwo na przyrost naturalny

> [...]
    > różnych dóbr. Im mniej ludzi do podziału tym wiekszy zysk dla jednostki.
    >
    > Moim zdaniem optymalna liczba ludności jest sporo mniejsza niż jest

    co nie znaczy, ze korzystne jest (nie dla natury, ale dla ludzi) bezczynne
    przygladanie sie spadkowi przyrostu natiralnego; struktura demograficzna
    jest bardzo wazna, populacja w ktorej domunuja osobniki stare jest
    niestabilna, skoro niestabilna to wystarczy nieznaczna zmiana warunkow aby
    doprowadzic taka populacje do stanu rownowagi (odbywa sie to zawsze
    gwaltownie)
    dlatego aby do tego nie dopuscic nalezy najpierw utrzymac obecny stan nieco
    zachwianej rownowagi, niz zmierzac w kierunku stanu niestabilnego, z ktorego
    wyjscie jest zawsze - ale pozostajace poza wszelka kontrola i gwaltowne

    --
    TEMPVS

  • 17. Data: 2004-08-30 18:28:58
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > ulgi, dlaczego kawaler, panna maja miec gorzej niz bezdzietni malzonkowie?
    > tak jest obecnie, wiec w Twoim rozumieniu to nie jest rownosc

    Jest w tym co proponujesz trochę racji i logiki. Jednak mimo wszystko
    proponujesz pewne poprawki generalnie porąbanego porządku prawnego.
    Czy nie lepiej przemyśleć sprawę kompleksowo i sprawę całkiem uprościć ?
    Np. niska i powszechna jedna stwaka procentowa podatku + zero ulg ?
    A co do przyrostu naturalnego. Nie ustosunkowałeś się do związku
    pomiędzy pożądaną (z punktu widzenia państwa) ilością posiadanych
    dzieci a stanem ekonomiczno-gospodarczym. Czy naprawdę w sytuacji
    powiększających się stref ubóstwa i braku pracy nie jest korzystniejsze
    zmniejszenie liczby urodzin ? Czy premiując prokreację nie generujemy
    większą liczbę patologii i przestępczości wynikającej z frustracji
    niemożliwą do przeskoczenia ciężką sytuacją materialną ?
    Czy taka ulga jaką proponujesz załatwi problem utrzymania i wykształcenia
    dziecka ? Taki projekt z punktu widzenia skuteczności miałby sens tylko
    wtedy
    gdy będzie opłacalny. Hmm... nie wiem czy nawet całkowite zwolnienie
    z podatku (przy posiadaniu 2 dzieci) będzie większym zyskiem niż
    ich utrzymanie . Śmiem wątpić. Jak mi się urodziło pierwsze dziecko
    to prowadziłem dokładny rejestr wydatków - zapewniam , że koszty
    związane z wydatkami na dziecko wielokrotnie przekraczały wysokosć
    płaconego podatku.

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 18. Data: 2004-08-30 19:25:59
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

> [...]
    > proponujesz pewne poprawki generalnie porąbanego porządku prawnego.
    > Czy nie lepiej przemyśleć sprawę kompleksowo i sprawę całkiem uprościć ?

    tak, ale jak się zdołalem przekonać - rewolucyne zmiany nigdy nie zdobędą
    wymaganego poparcia

    > Np. niska i powszechna jedna stwaka procentowa podatku + zero ulg ?

    0 ulg tak, ale instytucja malzenstwa w panstwie jest bardzo istotna,
    malzenstwa posiadajace dzieci - rodziny, powinny miec jakies preperencje
    fiskalne etc., chociazby nieznacze,

    czy refundacja srodkow antykoncepcyjnych jedynie dla malzenstw posiadajacych
    2 i wiecej dzieci nie brzmi logiczniej niz refundacja dla kazdego? pierwsze
    rozw. jest "skomplikowane", drugie proste; (proste = glupie, skomplikowane =
    racjonalne - nie zawsze tak jest, ale czesto komplikacje maja za soba
    niebezpodstawne argumenty)

> [...]
    > dzieci a stanem ekonomiczno-gospodarczym. Czy naprawdę w sytuacji
    > powiększających się stref ubóstwa i braku pracy nie jest korzystniejsze

    obecnie wspolczynnik dzietnosci kobiet wynosi ok. 1,25; za 5 lat nalezy sie
    spodziewac jego spadku do 1,1
    do roku 2030 zmieni sie diametralie struktura ludnosci,
    osob powyzej 60. roku zycia bedzie 30% (wobec 17% dziś)
    w wieku od 0 do 17 lat 15% (wobec 23% dziś)
    w wieku od 18 do 44 lat 31% (wobec 40% dziś)
    http://akopcinski.strony.wi.ps.pl/nowy/prognoza_stru
    ktury.jpg

    nie twierdze kategorycznie, ze nalezy premiowac malzenstwa za posiadanie
    dzieci, ale przynajmniej niech beda
    de-premiowane te ktore posiadaja 0 lub 1 dziecko
    co do biedy, wypowiem sie tu a dokonczenie ponizej;
    mniej dzieci -> mniej szkol, mnijsza produkcja w sektorach kosmetycznym,
    spożywczym etc.. i w konsekwencji zatrudnienie;
    kto ma utrzymywac bezrobotnych? przeciez oni beda mieli kiedys te 60-70 lat,
    i gdzie ich emerytura? kto ich ma utrzymac jak nie mlodzi... ktorych bedzie
    relatywnie mniej?

> [...]
    > niemożliwą do przeskoczenia ciężką sytuacją materialną ?
    > Czy taka ulga jaką proponujesz załatwi problem utrzymania i wykształcenia

    rodzice chyba nie beda planowali dzieci, jesli nie bedzie je na nie stac,
    anwet gdy mogliby liczyc na ulgi; ulga nigdy nie zwroci im kosztow
    poniesionych na wychowanie dziecka; skoro tak to ulgi nie beda przyczyna
    patologii

> [...]
    > to prowadziłem dokładny rejestr wydatków - zapewniam , że koszty
    > związane z wydatkami na dziecko wielokrotnie przekraczały wysokosć

    zalezy kto ile zarabia, ale generalnie tak :) dlatego ulg nie powinni miec
    ci, ktorzy dzieci nie posiadaja

    --
    TEMPVS

  • 19. Data: 2004-08-30 19:29:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2004, TEMPVS wrote:

    >+ Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ jest wiele roznych sposobow: zakaz [...]
    >+ zakaz [...]

    Wiesz co ?
    Pewien dość wielki kraj (USA konkretnie :>) wyhodował sobie
    kiedyś w ten sposób - zakazami - tak silną mafię, jak chyba żaden
    kraj wcześniej. Chcesz stanąć do zawodów w tej konkurencji ? ;)
    Chyba nie tędy droga :]

    Z pewnym oporem (nie uważam systemu PODATKOWEGO za najlepsze miejsce
    do pełnienia roli SOCJALNEJ i podobnych) muszę się zgodzić z jednym
    wnioskiem wynikającym z "podatkowej" konstrukcji różnego rodzaju
    "zachęt": rzeczywiście, w interesie społeczeństwa chyba jest żeby
    to średniozamożni wychowali sobie dzieci (bo do tego sprowadza się
    "zachęta podatkowa" - najbiedniejsi na niej mało skorzystają
    a limity dla najbogatszych byłoby łatwo wprowadzić).
    Niemniej... przypomina to przeciwieństwo polityki chińskiej, która
    dla osiagnięcia akurat przeciwnego celu :> również nie liczyła się
    z najbiedniejszymi (nie wiem jak jest dzis).
    Czy to jest *właściwe* rozwiązanie... czy nie lepiej jakby państwo
    coś "fundowało wprost" (ale nie pieniądze dla rodziców !) dzieciom...
    (pewnie wtedy w naszych warunkach "fundowało" by tak, że średniozamożni
    by nie brali :[).
    No i zawsze pozostaje poruszony tu przez Weronikę problem patologii:
    ty go sobie lekcaważysz... IMHO niesłusznie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 20. Data: 2004-08-30 19:40:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Aug 2004, Ryszard G. wrote:
    [...]
    >+ Istnieje system zasiłków rodzinnych oraz opieka społeczna i to powinno
    >+ wyczerpać zakres pomocy państwa dla dzietnych rodzin.
    >+ Lepiej pieniądze przeznaczone na wynagrodzenie armii urzędników

    Swoją drogą - jakby policzyć wszystkie koszty zarówno komplikowania
    prawa jak i całej "urzędologii" związanej z komplikacjami to pewnie
    sporo by zostało. Nie można się nie zgodzić :)
    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)